Που οφείλεται η εκτόξευση στο κόστος επισκευής ακόμη και μικρής έκτασης ζημιών μετά από «αθώα ατυχήματα» – Ποια αυτοκίνητα αφορά
Η τεχνολογία φαίνεται πως αλλάζει το πεδίο στην αποκατάσταση των αυτοκινήτων μετά από μικροατυχήματα, με τους ιδιοκτήτες να παρατηρούν μεγάλες αυξήσεις.
Ένα απλό τσούγκρισμα, μια επαφή δύο αυτοκινήτων με μικρή ταχύτητα ή ένας λάθος υπολογισμός όπου ο προφυλακτήρας βρίσκει κάπου. Με τα δεδομένα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αυτό θα απαιτούσε απλά μια μικρού κόστους επιδιόρθωση ή και… καθόλου επιδιόρθωση, μιας που πολλά από αυτά τα «παράσημα» δεν επηρέαζαν την λειτουργία ή την ασφάλεια του οχήματος.
Μόνο που τα πράγματα δεν είναι πλέον έτσι και τα στοιχεία που έρχονται από αγορές με μεγάλο και ανανεωμένο στόλο οχημάτων, καταδεικνύουν ότι το πρόθεμα «μικρο» τείνει να εξαφανιστεί ως χαρακτηρισμός για την επισκευή και το κόστος των μικροζημιών.
Οι προφυλακτήρες στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πολύπλοκές δομές που πάνω τους στηρίζεται ένας μεγάλος αριθμός από κάμερες, αισθητήρες και άλλα εποπτικά όργανα για τα βοηθήματα οδήγησης και τα συστήματα ασφαλείας, ενώ καλωδιώσεις και συνδέσεις διατρέχουν το εσωτερικό τους.
Ακόμα και ένα αθώο μικροατύχημα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τα στοιχεία αυτά να υποστούν ζημιές ή και να καταστραφούν, με την αντικατάσταση τους να αυξάνει κατά πολύ το κόστος επισκευής. Επιπρόσθετα, απαιτείται καλιμπράρισμα και ευθυγράμμιση ακριβείας, καθώς και μια σειρά πολύπλοκων ενεργειών, προσθέτοντας εργατοώρες από εξειδικευμένο προσωπικό στην όλη διαδικασία.
Προφανώς, το να μην επισκευάσει κάποιος το tech σκέλος την όποιας ζημιάς δεν αποτελεί επιλογή, καθότι αυτό μπορεί να επηρεάσει άμεσα την ασφάλεια και την λειτουργία του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με έρευνα της ΑΑΑ (American Automobile Association, αντίστοιχη της ελληνικής ΕΛΠΑ), η επισκευή αισθητήρων και καμερών αποτελεί πλέον περισσότερο από το ένα τρίτο του κόστους επισκευής μετά από σύγκρουση σε ένα νέο όχημα, ενώ όπως δήλωσε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Caliber Collision, μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες επιδιόρθωσης αμαξωμάτων στις ΗΠΑ, «Η αλλαγή που έχουμε δει τα τελευταία πέντε χρόνια στο κόστος επισκευής, είναι μεγαλύτερη από ότι έχουμε δει πιθανότατα τα τελευταία πενήντα χρόνια».
Στην Ελλάδα, ο στόλος των οχημάτων θεωρείται «γερασμένος» και το φαινόμενο δεν έχει ακόμη εκδηλώσει την δυναμική του, σίγουρα όμως όσοι είχαν την ατυχία να εμπλακούν σε ατύχημα με σύγχρονο αυτοκίνητο, θα το έχουν νοιώσει στην τσέπη τους.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτός είναι ο νούμερο 1 προορισμός για το Πάσχα – Πόσο θα πληρώσεις με το αυτοκίνητο;
Kia EV3: Αυτό είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025!
Δυστύχημα Εγνατίας: Πότε ανάβουμε το πίσω φως ομίχλης;