Με αφορμή τη δοκιμή του νέου Hyundai Ioniq 5 N, έπρεπε να βρούμε το κατάλληλο ελαστικό για να μπορέσει να υποστηρίξει την θηριώδη ιπποδύναμη του. Την λύση μας την έδωσε η Michelin.
Μετά από δοκιμές στην πίστα με το νέο Hyundai Ioniq 5 N, όπως είναι λογικό, η φθορά στα εργοστασιακά ελαστικά ήταν πολύ μεγάλη. Έπρεπε λοιπόν να βρούμε supersport ελαστικά που να ταιριάζουν με τα ειδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Για αρχή, η διάσταση 275/35 R21 του Ioniq 5 N είναι «δύσκολη» σε γενικές γραμμές, το ίδιο και η διαθεσιμότητα, πόσω μάλλον όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν ελαστικά με ισχυρότερη κατασκευή για να αντέχουν στο μεγαλύτερο φορτίο και την ακαριαία ροπή. Τίποτα από τα δύο προηγούμενα δεν είναι απόλυτο για τη Michelin, αφού όπως μας επιβεβαίωσαν τα ελαστικά που χρειαζόμασταν ήταν άμεσα διαθέσιμα και σε όσα αφορούν τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά: όλα τα ελαστικά της Michelin είναι κατάλληλα και για ηλεκτρικά οχήματα, αφού η Michelin δεν κατασκευάζει διαφορετικά ελαστικά για θερμικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αρκεί να ικανοποιούνται οι δείκτες φορτίου και ταχύτητας. Φυσικά προτείνεται να τηρείται η ειδική σήμανση κατασκευαστή, όπου υφίσταται.
Μέσα σε λίγες ημέρες, μια φρέσκια τετράδα ελαστικών μας περίμενε για τοποθέτηση στο υπέρ-ηλεκτρικό της Hyundai. Η Michelin φρόντισε να γίνει η τοποθέτηση και σε κοντινό βουλκανιζατέρ, αυτό του κ. Πιττά (Λ. Ηρακλείου 311, Νέο Ηράκλειο). Η εξυπηρέτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού μας έκαναν να νοιώσουμε ότι βρισκόμασταν σε Pit Stop από αγώνες αυτοκινήτου. Το καταρτισμένο προσωπικό με προσοχή και σύνεση τοποθέτησε μέσα σε χρόνο dt την φρέσκια τετράδα των Pilot Sport 4 S, με την απαραίτητή διαδικασία της ευθυγράμμισης να ακολουθεί. Να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον κ. Γιώργο Πιττά, με τον οποίο συνομιλήσαμε αρκετά για τα ελαστικά και τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ενώ δεν γίνεται να ξεχάσουμε τον ενθουσιασμό από τα νεότερα μέλη της ομάδας του.
Πίσω στο Ioniq λοιπόν, για το οποίο θα διαβάσετε περισσότερα στην αναλυτική του δοκιμή. Πρέπει να πούμε ότι τα Pilot Sport 4 S ταίριαξαν «γάντι» και συνεισέφεραν τα μέγιστα ώστε να περάσει η θηριώδης και ακαριαία ροπή του στον δρόμο. Ακόμα και εκτός πίστας, με την κακή και γλιστερή άσφαλτο στα πολλά σημεία των βουνίσιων διαδρομών, το Hyundai 5 N δεν έχανε πρόσφυση, ενώ ακόμα και στην επιτηδευμένη προσπάθεια υπερστροφής, στην τετρακίνητη ρύθμιση είπε «όχι« στις πρώτες προσπάθειες. Απίστευτη πρόσφυση. Πολύ σημαντικό ότι τα είδαμε να φθείρονται πολύ λιγότερο, σε σχέση με τα εργοστασιακά του ελαστικά, ακόμα και μετά από δοκιμές drift και donuts.
ΤΟ PS 4 S είναι ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε δρόμο και περιστασιακή χρήση σε πίστα, αφού παρέχει καλύτερο χρόνο γύρου σε στεγνή πίστα και βελτιωμένο φρενάρισμα και αντοχή σε κάθε γύρο, χάρη στις τεχνολογίες MICHELIN PILOT SPORT TECHNOLOGIES. Βέβαια, διαθέτει τεχνολογία Bi-Compound για βελτιστοποιημένη επίδοση στην πίστα, για δυνατές οδηγικές συγκινήσεις τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα. Διαθέτει εξαιρετικά αντιδραστικό σχέδιο πέλματος με υβριδική αρχιτεκτονική, για απίστευτη οδήγηση με έλεγχο ακριβείας.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Peugeot 408 1.6 PHEV 225ps e-EAT8
Νέο Audi A6 e-tron σε εκδόσεις Avant και Sportback με έως και 750 χλμ. αυτονομίας