ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι σημαίνει όταν η εξάτμιση βγάζει μαλλιά; Το φαινόμενο που τρομάζει!

ti-simainei-otan-i-exatmisi-vgazei-mallia-to-fainomeno-pou-tromazei-731112

Τι συμβαίνει όταν δείτε «κοτσίδια», τρίχες  και μαλλιά να βγαίνουν από την εξάτμιση

«Πολλά έχουν δει τα μάτια μου μ΄αυτό μου φέρνει τρόμο». Η αλήθεια είναι ότι τα μαλλιά σε οποιοδήποτε σημείο πέραν της κεφαλής και όπου αλλού έχει ορίσει η φύση να είναι, αποτελούν περίεργο θέαμα, πόσο μάλλον όταν τα δείτε να βγαίνουν από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου.

Δεν είναι κάτι σύνηθες και πολλοί είναι που «φρικάρουν» στο θέαμα παρασυρόμενοι σε περίεργα μονοπάτια σκέψης  που περιλαμβάνουν από μάγια μέχρι νοθευμένα με κερατίνη καύσιμα. Έχουν γίνει και κλήσεις στην αστυνομία για αυτό το λόγο.

Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί πάντως και οφείλεται σε κάτι πολύ απλό. Αυτό που μοιάζει με «μαλλιά» να  βγαίνουν από την εξάτμιση και να ανεμίζουν από τα καυσαέρια είναι το ηχομονωτικό υλικό που υπάρχει στο σιγαστήρα του συστήματος εξαγωγής.

Ο ρόλος του σιγαστήρα, ο οποίος επίσης αποκαλείται και «καζανάκι» , είναι ακριβώς αυτός που λέει και το όνομα του, δηλαδή να «φιμώνει» τον παραγόμενο από την εξαγωγή θόρυβο. Υπάρχουν διάφοροι τύποι σιγαστήρων, η βασική αρχή όμως είναι ότι τα καυσαέρια οδηγούνται μέσω αυλών σε διάφορους, χωρισμένους με παρεμβύσματα θαλάμους, ώστε αυτό  που παράγεται από την τελική απόληξη της εξάτμισης, να είναι «ήσυχο» και –το κυριότερο- συμμορφούμενο με τις εκάστοτε νόρμες και προδιαγραφές, για τη στάθμη του εκπεμπόμενου ήχου.

Το κύριο ηχομονωτικό και «ηχοαπορροφητικό» υλικό που χρησιμοποιείται στους σιγαστήρες, είναι ο υαλοβάμβακας, ο οποίος παρουσιάζει επίσης και μεγάλη θερμική αντοχή. Ο υαλοβάμβακας έχει ίνες και σε μερικούς σιγαστήρες, σημειώνεται «διαρροή» του υλικού αυτού προς το τελικό της εξάτμισης, οπότε αυτά είναι τα «μαλλιά» που μπορεί να δει κανείς να βγαίνουν από την εξάτμιση του.

Προφανώς αυτό δεν είναι κάτι φυσιολογικό ούτε μια κανονική συνθήκη και συμβαίνει κυρίως σε αυτοκίνητα τα οποία τα «έχουν τα χιλιόμετρα τους», λόγω ρήξης της εσωτερικής δομής του σιγαστήρα.  Αν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο, χρειάζεται επισκευή, η οποία περιλαμβάνει αντικατάσταση του σιγαστήρα με κάποιον καινούργιο ή, πιο σπάνιο και όχι και τόσο σύνηθες στις μέρες μας, άνοιγμα και επιδιόρθωση, του υπάρχοντος στοιχείου.

Όλες οι ειδήσεις

Κάνεις μπρος – πίσω τα ελαστικά σου; Δες τι λένε οι ειδικοί!

Κεραμικά δισκόφρενα: Από το διάστημα και τα υπερηχητικά Concorde, σύντομα στα αυτοκίνητα παραγωγής

Εδώ σας θέλω: Χειρόφρενο ή ταχύτητα στο παρκάρισμα;

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο