ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι είναι τα συννεφάκια «καπνού» που βγαίνουν από την εξάτμιση; Να ανησυχήσω;

ti-einai-ta-synnefakia-kapnou-pou-vgainoun-apo-tin-exatmisi-na-anisychiso-750621

Όταν το αυτοκίνητο κάνει «σήματα καπνού» – Πως θα καταλάβετε αν υπάρχει πρόβλημα, τι υποδηλώνει το χρώμα και η πυκνότητα του νέφους

Θα έχετε παρατηρήσει, ειδικά όταν κάνει κρύο, ότι το αυτοκίνητο σας βγάζει «καπνό» από την εξάτμιση. Αν δεν το έχετε δει στο δικό σας, σίγουρα θα το έχετε εντοπίσει σε προπορευόμενα οχήματα, σταματημένοι στη κίνηση ή περιμένοντας στο φανάρι. Μάλιστα πολλές φορές το φαινόμενο, περάν του καπνού, συνοδεύεται και από σταγόνες υγρού που κυλάνε από την απόληξη της εξάτμισης, στο δρόμο.

Μπορεί εκ πρώτης αυτό να μη δείχνει και τόσο καλό, αποτελώντας ένα σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά, ωστόσο δεν σημαίνει απαραίτητα πως υπάρχει πρόβλημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι κάτι αθώο και εντάσσεται στα πλαίσια της κανονικής λειτουργίας ενός αυτοκινήτου.

Αυτό που βλέπετε, είναι η εξάτμιση των συμπυκνώσεων υγρασίας που έχουν συγκεντρωθεί στην εξαγωγή του αυτοκινήτου το βράδυ ή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο για αρκετή ώρα. Τα θερμά καυσαέρια που εκπέμπει ο κινητήρας συναντούν αυτή την υγρασία και την εξατμίζουν. Δεν πρόκειται λοιπόν για «καπνό» αλλά για ατμό, παρόμοιο με αυτόν που βγαίνει από μια κατσαρόλα που βράζει νερό και σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνει τεχνικό πρόβλημα.

Πότε πρέπει να ανησυχήσω;

Όλα έχουν να κάνουν με την «ποιότητα» του νέφους που βγαίνει από την εξάτμιση. Αν είναι αραιό σε πυκνότητα, «διαλύεται» γρήγορα και εξαφανίζεται όταν το αυτοκίνητο ζεσταθεί, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα και απλά πρόκειται για το φαινόμενο που περιγράφηκε πιο πάνω.

Αν ο καπνός είναι πυκνός / παχύς, δεν «διαλύεται» γρήγορα στην ατμόσφαιρα και συνεχίζει να βγαίνει από την εξάτμιση όσο λειτουργεί το αυτοκίνητο (ακόμα και όταν αυτό έχει ζεσταθεί), τότε είναι ένδειξη ότι κάτι συμβαίνει. Συνήθως πρόκειται για ψυκτικό υγρό, το οποίο εισέρχεται και καίγεται στον θάλαμο καύσης λόγω «καμένης» φλάντζας κεφαλής  ή ρωγμής στο καπάκι και σπανιότερα στο μπλοκ του κινητήρα.

Επίμονη εκπομπή νέφους αλλά με το χρώμα του καπνού να έχει μπλε ή γκρι αποχρώσεις, μάλλον υποδηλώνει ότι ο κινητήρας καίει λάδια, ενώ μαύρος καπνός, είναι ένδειξη για πρόβλημα στην τροφοδοσία, σε κάποιον αισθητήρα (οξυγόνου, MAF) ή σε «φραγμένο» φίλτρο αέρα.

Σε κάθε περίπτωση, τα ανωτέρω αποτελούν ενδείξεις ότι κάτι πάει λάθος και δεν πρόκειται για… «διαγνώσεις». Αυτό που θα πρέπει να κρατήσετε ως γενικό κανόνα είναι όταν το αυτοκίνητο σας βγάζει συνεχώς καπνό και «ντουμάνια» από την εξάτμιση του, θα πρέπει να το πάτε άμεσα στο συνεργείο για έλεγχο.

Όλες οι ειδήσεις

Honda Vision 110 – Οικονομικό, πρακτικό και… Honda

Είναι ασφαλές να «αναμειγνύουμε» τα ελαστικά στο αυτοκίνητο μας;

Porsche 911 GT3 RS: Νέα ελαστικά Michelin ειδικά για βρεγμένο!

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο