ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τα οκτώ σημάδια που σας δείχνουν ότι πρέπει να αλλάξετε αμορτισέρ

ta-okto-simadia-pou-sas-deichnoun-oti-prepei-na-allaxete-amortiser-749720

«Δες, νοιώσε και άκου», έτσι θα καταλάβεις εύκολα ότι κάτι πάει στραβά με τα αμορτισέρ και τα ελατήρια του αυτοκινήτου σου

Τα αμορτισέρ θεωρούνται αναλώσιμα και στη διάρκεια της ζωής ενός αυτοκινήτου, είναι σίγουρο ότι θα χρειαστούν αλλαγή. Ο ρόλος που επιτελούν είναι πολύ σημαντικός και σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια: σε αντίθεση με την γενικότερη αντίληψη, ότι εξυπηρετούν την άνεση και μόνο, στην πραγματικότητα η κύρια «δουλειά» τους, είναι να κρατούν τους τροχούς σε επαφή με τον δρόμο.  

Σε συνδυασμό με τα ελατήρια, συνιστούν ένα από τα βασικότερα στοιχεία μιας ανάρτησης και με την έκταση και την συμπίεση τους, «προσαρμόζουν» τους τροχούς ενός αυτοκινήτου στο ανάγλυφο των δρόμων. Αυτή η διαδικασία συμπίεσης και έκτασης, επαναλαμβάνεται αμέτρητες φορές, κάτι που είναι σίγουρο ότι σταδιακά, θα οδηγήσει στην πτώση της απόδοσης αμορτισέρ και ελατηρίων. Είναι δύσκολο να καθοριστεί με ακρίβεια το πότε αυτό θα συμβεί βάση χιλιομέτρων, αφού μεγάλο ρόλο παίζει το πως και το που οδηγά ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος, καθώς και άλλοι παράγοντες, όπως το φορτίο το οποίο συνήθως μεταφέρεται.

Οι κατασκευαστές, στις οδηγίες για την περιοδική συντήρηση ενός αυτοκινήτου, ορίζουν το πότε πρέπει να γίνεται έλεγχος και αντικατάσταση των αμορτισέρ, ωστόσο, για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω, είναι πιθανό να χρειαστεί αλλαγή νωρίτερα από αυτό που υποδεικνύει το βιβλίο των service.

Ευτυχώς, υπάρχουν σημάδια που εύκολά μπορεί να αντιληφθεί κανείς, τα οποία μαρτυρούν ότι τα αμορτισέρ (και τα ελατήρια) έχουν φτάσει στα τελευταία τους και εμείς σας παρουσιάζουμε τα οκτώ σημαντικότερα εξ αυτών:

1. Το αυτοκίνητο «βουτά» στο φρενάρισμα

Δηλαδή το μπροστινό μέρος του οχήματος «βυθίζεται» περισσότερο από το συνηθισμένο όταν φρενάρετε, λόγω του ότι τα μπροστινά αμορτισέρ δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση που τους ασκείται από την αδράνεια και την μετατόπιση του βάρους μπροστά.

2. Το αυτοκίνητο «χοροπηδά» στις ανωμαλίες

Αν ένα όχημα έχει «κοφτή» και απότομη αντίδραση διερχόμενο πάνω από λακκούβες και σαράκια, και πολύ περισσότερο, αν η πάνω – κάτω ταλάντωση συνεχίζεται μετά το πέρασμα από τις ανωμαλίες αυτές, είναι ένδειξη ότι τα αμορτισέρ έχουν «τελειώσει» και ουσιαστικά δουλεύουν μόνο τα ελατήρια στην ανάρτηση.

3. Το αυτοκίνητο παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές

Άλλη μια περίπτωση που δείχνει ότι τα αμορτισέρ έχουν φθαρεί και αδυνατούν να διαχειριστούν τις δυνάμεις που αναπτύσσονται λόγω της κινητικής κατάστασης ενός αυτοκινήτου. Οι μεγάλες κλίσεις και ειδικά όταν το όχημα δείχνει σαν να «συντονίζεται» και να αυξομειώνει την κλίση του όταν διαγράφει καμπές, είναι «καμπανάκι κινδύνου» και χρήζει άμεσου ελέγχου.

4. Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών

Αν κάποιο από τα ελαστικά σας φθείρεται πιο γρήγορα από τα άλλα, σημαίνει ότι η ανάρτηση σας ως σύστημα δεν δουλεύει σωστά και συνήθως «φταίνε» τα αμορτισέρ και τα ελατήρια για αυτό. Η ισορροπία ενός αυτοκινήτου έχει «διαταραχθεί» με αποτέλεσμα κάποιοι τροχοί να φορτίζονται περισσότερο από άλλους, μια επικίνδυνη κατάσταση που επηρεάζει αρνητικά τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

5. Το πίσω μέρος «κάθεται» όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει

Είναι ανάλογο του φαινόμενου που αναφέρθηκε στο πρώτο παράδειγμα… «συμπτωμάτων», μόνο που εδώ αφορά τα πίσω αμορτισέρ και την αδυναμία τους να διαχειριστούν και αν αποσβέσουν τις δυνάμεις κατά την επιτάχυνση ενός αυτοκινήτου, ειδικά από στάση.

6. «Παίξιμο» στο τιμόνι

Η ταλάντωση του τιμονιού μπορεί να οφείλεται και σε άλλους λόγους αλλά είναι πιθανό το φαινόμενο να προκαλείται από φθαρμένα αμορτισέρ και όχι κατ΄ανάγκη των μπροστινών μόνο. Συνήθως έχει να κάνει με την «διατάραξη» της ισορροπίας που αναφέρθηκε πιο πάνω, καθώς δεν «πατάνε» όλοι οι τροχοί με τον ίδιο τρόπο στον δρόμο.

7. Περίεργοι ήχοι

Ήχους που να σημαίνουν «πρόβλημα» μπορούν να βγάλουν πολλούς τα αυτοκίνητα, στην προκειμένη περίπτωση όμως, αν ακούτε κάτι περίεργο όταν «δουλεύουν» στο μέγιστο οι αναρτήσεις, δηλαδή όταν περνάτε πάνω από λακκούβες και σαμαράκια, τότε υπάρχουν πολλές πιθανότητες αυτό να οφείλεται στα αμορτισέρ, στα ελατήρια ή στις αρθρώσεις της ανάρτησης.

8. Διαρροές λαδιών

Τα αμορτισέρ περιέχουν στο εσωτερικό του λάδι και είναι αυτό το υλικό που διερχόμενο από οπές δημιουργεί την απόσβεση, το κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας τους δηλαδή. Αν λοιπόν παρατηρήσετε διαρροές λαδιού από τα αμορτισέρ, δεν πρόκειται για κάτι φυσιολογικό, υπάρχει διάρρηξη σε κάποια από τις «τσιμούχες» τους και θα πρέπει να επισκεφθείτε το συνεργείο άμεσα.

Όλες οι ειδήσεις

To πιο ακριβό GP αυτοκίνητο, δημοπρατήθηκε την 1η Φεβρουαρίου

Το Audi A7 Avant προ των πυλών

Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα για περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα!

 

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο