Μαζί με τις διαστάσεις πέλματος και διαμέτρου, ολοκληρώνουν την «ταυτότητα» ενός ελαστικού και καθορίζουν και την καταλληλόλητα χρήσης του
Αγοράζοντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης με τα οποία παραδίδεται είναι και αυτά που προτείνονται από τον κατασκευαστή και δεν αναφερόμαστε στην μάρκα τους αλλά στα χαρακτηριστικά τους.
Για τις διαστάσεις, λίγο πολύ είναι γνωστό το πως συμβολίζονται και διαβάζονται και είναι η πιο διακριτή ένδειξη στο προφίλ ενός ελαστικού. Αν πάρουμε για παράδειγμα μια ένδειξη 205/45-17. Ο πρώτος αριθμός (205) είναι το πλάτος του πέλματος σε χιλιοστά, ενώ ο δεύτερος (45) είναι το ύψος του προφίλ του ελαστικού.
Προσοχή όμως, είναι ποσόστωση επί του πρώτου αριθμού, στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή το συγκεκριμένο ελαστικό έχει προφίλ 92.2 χλστ. Ο τρίτος αριθμός είναι σε ίντσες και εκφράζει την εσωτερική διάμετρο του ελαστικού.
Υπάρχουν όμως και άλλες δύο ενδείξεις που ακολουθούν μετά από τις διαστάσεις και αφορούν δύο επίσης σημαντικά χαρακτηριστικά του ελαστικού. Πρόκειται για έναν αριθμό και ένα γράμμα από το λατινικό αλφάβητο, με τον αριθμό να είναι ο δείκτης φορτίου και το γράμμα ο δείκτης ταχύτητας.
Δείκτης φορτίου, είναι το μέγιστο βάρος σε κιλά που μπορεί να σηκώσει ένα ελαστικό (όχι η τετράδα, αλλά το κάθε ένα από αυτά) με ασφάλεια , χωρίς να παραμορφώνεται ο σκελετός του και χωρίς να υπάρχει ενδεχόμενο διάρρηξης από την πίεση. Πρόκειται για μια τιμή που παρέχεται από τον κατασκευαστή των ελαστικών και δεν αφορά το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Προφανώς όμως, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις αυτές.
Ο δείκτης φορτίου, που είναι διψήφιος η τριψήφιος αριθμός, δεν αποτελεί μια ένδειξη σε κιλά αλλά έναν κωδικό που «μεταφράζεται» σε κιλά, βάση του ακόλουθου πίνακα:
Δείκτης ταχύτητας, είναι η μέγιστη ταχύτητα για την οποία ο κατασκευαστής του ελαστικού εγγυάται ότι το προϊόν του μπορεί να ανταπεξέλθει με ασφάλεια, διατηρώντας την πρόσφυση και διαχειριζόμενο τις δυνάμεις όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Ομοίως σε αυτή την περίπτωση, ο δείκτης ταχύτητας υπερβαίνει αρκετά την πραγματική τελική του αυτοκινήτου, ωστόσο η λογική του να χρησιμοποιεί κανείς ελαστικά με την μεγαλύτερη δυνατή ένδειξη σε αυτό το πεδίο, δεν είναι σωστή. Ένα ελαστικό που έχει κατασκευαστεί για να αποδίδει σε «300άρες» θα αργήσει να ζεσταθεί σε ένα αυτοκίνητο 1200 κ.εκ. με τελική 160 χιλιομέτρων.
Όπως και με τον δείκτη φορτίου, έτσι και τον δείκτη ταχύτητας, υπάρχει σχετικός πίνακας για να βρεθούν οι αντιστοιχίες του κάθε γράμματος από το λατινικό αλφάβητο σε χιλιόμετρα ανά ώρα:
Όλες οι ειδήσεις
Ταξίδι στα Σκόπια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Τι είδαμε και τι προβλήματα αντιμετωπίσαμε;
Πόσο εύκολα «χακάρονται» οι φορτιστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;