Μια νέα μελέτη έδειξε ότι τα αυτοκίνητα με ψηλά, τετραγωνισμένα μπροστινά άκρα είναι πιο πιθανό να σκοτώσουν τους πεζούς σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) εξέτασε σχεδόν 18.000 ατυχήματα πεζών που αφορούσαν αυτοκίνητα, φορτηγά, SUV, pickup και βαν και διαπίστωσε ότι τα οχήματα όπου το ύψος του καπό του ξεπερνάει τα 1.016 χιλιοστά έχουν περίπου 45% περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν θανάτους σε συγκρούσεις πεζών έναντι οχημάτων με χαμηλότερο μπροστινό μέρος ή επικλινές καπό. Η μελέτη ανακάλυψε επίσης ότι οχήματα όπου το ύψος του καπό του βρίσκεται μεταξύ 762 χλστ. και 1.016 χλστ. και έχει έναν αμβλύ κατακόρυφο σχεδιασμό, αυξάνουν τον κίνδυνο τραυματισμού των πεζών.
«Μερικά από τα σημερινά οχήματα είναι αρκετά εκφοβιστικά όταν περνάς μπροστά τους σε διάβαση πεζών», δήλωσε ο πρόεδρος της IIHS, Ντέιβιντ Χάρκι, σε δήλωση του. «Αυτά τα αποτελέσματα μας λένε ότι τα ένστικτά μας είναι σωστά: Τα οχήματα με πιο επιθετική εμφάνιση μπορούν πράγματι να κάνουν περισσότερο κακό».
Το IIHS διαπίστωσε ότι τα κεκλιμένα μπροστινά άκρα δεν μείωσαν τον κίνδυνο τραυματισμού για τους πεζούς. Τα οχήματα με ψηλές καπό και με πιο αμβλύ μπροστινό άκρο είχαν 26% περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν τους πεζούς σε πρόσκρουση. Τα οχήματα με πιο επίπεδο καπό (με κλίση 15% ή περισσότερο) έχουν 25% μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσουν θανάτους σε πεζούς, ανεξάρτητα από το ύψος του καπό ή το σχήμα του καπό.
«Οι κατασκευαστές μπορούν να κάνουν τα οχήματα λιγότερο επικίνδυνα για τους πεζούς χαμηλώνοντας το μπροστινό άκρο και δημιουργώντας ένα κεκλιμένο προφίλ», δήλωσε ο Ανώτερος Ερευνητικός Μηχανικός Μεταφορών του IIHS.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα οχήματα των οποίων το καπό είναι ψηλότερο από 889χλστ. είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς επειδή τείνουν να προκαλούν πιο σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι σε περίπτωση πρόσκρουσης. Από αυτά, τα οχήματα με τα κάθετα μπροστινά άκρα είναι ακόμη πιο επικίνδυνα, καθώς οι τραυματισμοί στον κορμό και το ισχίο είναι «πιο συχνοί και σοβαροί».
«Είναι σαφές ότι το αυξανόμενο μέγεθος των οχημάτων στον στόλο των ΗΠΑ κοστίζει τη ζωή στους πεζούς», πρόσθεσε ο Χάρκι. «Ενθαρρύνουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάσουν αυτά τα ευρήματα και να ρίξουν μια προσεκτική ματιά στο ύψος και το σχήμα των SUV και των pickups τους».
Όλες οι ειδήσεις
Χριστούγεννα στην Αθήνα με το Dacia Spring 65