Μια νέα μελέτη από το Ίδρυμα Mozilla έδειξε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν ελάχιστη προστασία όταν πρόκειται για την προστασία του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους.
Μια μη κερδοσκοπική ομάδα δημοσίευσε πρόσφατα μια σειρά άρθρων σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και το απόρρητο στα αυτοκίνητα. Ερευνήθηκαν 25 μάρκες, όλες από τις οποίες έλαβαν την ετικέτα «Privacy Not Included» του ιδρύματος, που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαχειρίζονται με σωστό τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των πελατών. Στην πραγματικότητα, η Mozilla διαπίστωσε ότι τα αυτοκίνητα κατατάσσονται ως την χειρότερη κατηγορία προϊόντων που είχε ποτέ ερευνήσει ο οργανισμός.
Σύμφωνα με τη μελέτη, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα συλλέγουν πολλά περισσότερα προσωπικά δεδομένα από αυτά που θα έπρεπε. Εκτός από τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός οχήματος, αναφέρονται λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα οχήματά τους, πόσο γρήγορα οδηγούν, πού πηγαίνουν κ.α.. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντλούν επίσης πληροφορίες μέσω των συνδεδεμένων υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων πηγών τρίτων από εταιρείες όπως η Google, η Meta ή η Sirius XM.
Η μελέτη προσδιόρισε ότι το 84% των κατασκευαστών αυτοκινήτων μοιράζονται ή πωλούν δεδομένα πελατών σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων των παρόχων υπηρεσιών, των μεσιτών δεδομένων και άλλων επιχειρήσεων. Επιπλέον, το 56% των αυτοκινητοβιομηχανιών λένε ότι μοιράζονται πληροφορίες με κυβερνητικούς ή αξιωματούχους επιβολής του νόμου ως απάντηση σε δικαστικές εντολές, εντάλματα ή άτυπα αιτήματα.
Το Ίδρυμα Mozilla συμπέρανε ότι οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων παρέχουν επίσης ελάχιστο ή καθόλου έλεγχο στα προσωπικά δεδομένα. Το 92% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα υποστηρίζουν ότι δεν επιτρέπουν ή καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για τους ανθρώπους να διαγράψουν τα προσωπικά τους στοιχεία. Η Renault και η Dacia αναφέρονται ως εξαιρέσεις, αν και η μελέτη επισημαίνει ότι αυτές οι δύο μάρκες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των νόμων περί απορρήτου του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρώπης.
Το Ίδρυμα Mozilla αφιέρωσε πάνω από 600 ώρες ερευνώντας τις πρακτικές απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν μπόρεσε να προσδιορίσει την πλήρη εικόνα του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται ή κοινοποιούνται τα δεδομένα των καταναλωτών. Απευθύνθηκε επίσης σε όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων στην έρευνά της, αλλά έλαβε απαντήσεις μόνο από τη Ford, τη Honda και τη Mercedes-Benz, και προφανώς, αυτές οι απαντήσεις δεν απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που τέθηκαν.