Μια παρανόηση για τον ΚΟΚ, που γίνεται ακόμα πιο μπερδεμένη, ακριβώς γιατί ο ΚΟΚ δεν είναι συγκεκριμένος και ερμηνεύεται “ελεύθερα”
Όπως ήδη θα γνωρίζετε, πολύ σύντομα οι δρόμοι της Αττικής θα μετατραπούν σε … «Big Brother», αφού 1388 συνολικά κάμερες πρόκειται να τοποθετηθούν σε καίρια σημεία, καταγράφοντας 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα, τους δρόμους.
Σε αυτό το κυκλοφοριακό reality, δεν θα υπάρχουν υποψήφιοι για αποχώρηση αλλά «βαριές καμπάνες», με το υλικό από τις κάμερες να εξετάζεται και να εντοπίζονται παραβάσεις που αφορούν σε:
1. Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
2. Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
3. Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
4. Παράνομη χρήση ΛΕΑ
5. Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση (διασταύρωση μέσω πινακίδας)
6. Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ (διασταύρωση μέσω πινακίδας)
Στην συνέχεια, οι οδηγοί που έχουν υποπέσει σε παραβιάσεις του ΚΟΚ θα ενημερώνονται μέσω SMS για την «λυπητερή», ενώ φυσικά διαθέσιμα θα είναι όλα τα αποδεικτικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης και φωτογραφίας τους, με τις αρχές όμως να ξεκαθαρίζουν ότι θα είναι διακριτικές σε ότι αφορά στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων.
Και ενώ τα ερωτικά δράματα και τα «ποιος είναι αυτός;» και «ποια είναι αυτή;» αποτελούν σίγουρα ένα πεδίο προβληματισμού και φόβου για πολλούς και για πολλές, υπάρχει και κάτι άλλο, μια κακή συνήθεια των Ελλήνων οδηγών, που μπορεί να δημιουργήσει επίσης προβλήματα και να διαταράξει την οικογενειακή γαλήνη, τινάζοντας τον προϋπολογισμό στον αέρα.
Αναφερόμαστε στην δεύτερη παράβαση που περιεγράφηκε στην παραπάνω λίστα, την «παραβίαση ερυθρού σηματοδότη». Εντάξει, σίγουρα είναι ανησυχητικά πολλοί αυτοί που περνάνε με κόκκινο, αλλά δεν το λες και «συνήθεια» για το σύνολο των οδηγών στη χώρα μας.
Η κακή συνήθεια αφορά στο πως αντιδρούν οι περισσότεροι όταν το φανάρια είναι «πορτοκαλί». Να εξηγήσουμε εδώ το τι σημαίνει πορτοκαλί ένδειξη στον φωτεινό σηματοδότη, όχι κατά τη δική μας κρίση φυσικά αλλά στο τι ορίζει ο ΚΟΚ. Σύμφωνα με το «ΑΡΘΡΟ 6 : Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων» λοιπόν και συγκεκριμένα στην παράγραφο γ), διαβάζουμε:
Κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής – Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς.
Το σημείο «εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς», είναι που σηκώνει συζήτηση και μπορεί να ερμηνευθεί με πολλούς τρόπους, σε ότι αφορά στο ποια είναι η ενδεικνυόμενη απόσταση από τον «πορτοκαλί» σηματοδότη για να πραγματοποιηθεί ασφαλής ακινητοποίηση του οχήματος ή όχι.
Αυτός είναι ο νόμος βέβαια, στην πραγματικότητα, το «πορτοκαλί φανάρι» για τους περισσότερους οδηγούς σημαίνει «σανίδωσε το να προλάβεις να περάσεις», ακόμα και αν η απόσταση τους από αυτό θα επέτρεπε μια καθ΄όλα ασφαλή επιβράδυνση. Το θέμα είναι ότι ο υπολογισμός δεν τους βγαίνει πάντα και αρκετοί καταλήγουν να περνάνε με κόκκινο.
Με 1388 κάμερες οσονούπω, οι οποίες θα τοποθετηθούν μάλιστα στα φανάρια, η συνήθεια αυτή μπορεί να αποδειχτεί, εκτός από επικίνδυνη, επώδυνη, σε οικονομικούς όρους και διοικητικές κυρώσεις.
Τέρμα λοιπόν το πορτοκαλί = περνώ. Big Brother is watching you!
Όλες οι ειδήσεις
Κάνε παράβαση αν μπορείς! Με χίλιες ακόμα κάμερες θα εποπτεύει η τροχαία τους δρόμους
Οι κάμερες, ο νέος ΚΟΚ, η ασφάλεια
Κάμερες Τροχαίας: 1.000 κάμερες θα τραβάνε… «σέλφι» και θα σου στέλνουν τον λογαριασμό στο κινητό