Η πιο συχνή αιτία για σκάσιμο λάστιχου, οι τρόποι επιδιόρθωσης της ζημιάς και το κόστος για κάθε έναν από αυτούς
Έχει συμβεί σε όλους μας, μιας και είναι η πιο συχνή αιτία για να σκάσει ένα λάστιχο. Μια βίδα, μια πρόκα ή ένα ξένο, αιχμηρό μεταλλικό σώμα ικανό να διαρρήξει τον σκελετό του ελαστικού, προκαλεί μερική ή ολική απώλεια αέρα, καθιστώντας απαραίτητη την επισκευή για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας ή το ταξίδι μας.
Να σημειώσουμε εδώ πως στην περίπτωση που την «πατήσουμε», μεταφορικά και κυριολεκτικά, είναι απαραίτητο να γίνει άμεσα η επισκευή, ανεξαρτήτως του αν το ελαστικό έχει τη δυνατότητα να κρατά αέρα. Αν συνεχίσουμε να κινούμαστε υπάρχει κίνδυνος η ζημιά να επεκταθεί και να οδηγήσει σε απότομο χάσιμο της πίεσης του ελαστικού, κάτι που μπορεί έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου του οχήματος.
Παλιότερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα έφεραν ρεζέρβα (εφεδρική ή κανονική) η οποία πλέον, στα νέα μοντέλα θεωρείται… είδος προς εξαφάνιση. Στην δική μας περίπτωση, την «πατήσαμε» με ένα VW Golf 1.5 eTSI Mild Hybrid 50th Anniversary που είχαμε για δοκιμή, το οποίο έφερε εφεδρική ρεζέρβα και όλο τον υποχρεωτικό εξοπλισμό, όπως χιονοκουβέρτες (ή αλυσίδες, υποχρεωτικές από 1η Οκτωβρίου σε όλα τα αυτοκίνητα), τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
Σε κάθε περίπτωση, αν το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί, το κάνουμε με μικρή ταχύτητα οδηγώντας προς το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ και παρακολουθώντας διαρκώς τις πιέσεις, αν το αυτοκίνητο μας διαθέτει τέτοιο σύστημα εποπτικού ελέγχου. Στην αγορά κυκλοφορούν επίσης kit επισκευής τα οποία είναι δύο τύπων, το λεγόμενο «κορδόνι» ή αμπούλες με χημικά τα οποία εισάγουμε στον εσωτερικό θάλαμο του ελαστικού από την βαλβίδα πλήρωσης και σφραγίζουν το σημείο από όπου έχουμε απώλεια αέρα.
Αμφότερες αυτές οι επισκευές από τον ιδιοκτήτη, προϋποθέτουν να ξέρει κανείς τι κάνει και δεν είναι μόνιμες, με την έννοια του ότι θα πρέπει το ελαστικό να επισκευαστεί σωστά από εξειδικευμένους τεχνίτες, με έλεγχο στο εσωτερικό και εκτίμηση της ζημιάς που έχει προκληθεί. Κάτι επίσης πολύ σημαντικό, είναι να γνωρίζουμε ότι δεν είναι πάντα δυνατή η επισκευή ενός ελαστικού! Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν το σημείο όπου έχει γίνει το τρύπημα είναι στους «ώμους» ή στα πλαϊνά του ελαστικού ή αν η έκταση της ζημιάς είναι μεγάλη, απαιτείται για λόγους ασφάλειας, η αντικατάσταση του ελαστικού και για αυτό θα αποφανθεί ένας εξειδικευμένος τεχνίτης. Όλοι οι δρόμοι, οδηγούν στο βουλκανιζατέρ λοιπόν, όπου το σκάσιμο του ελαστικού αντιμετωπίζεται με τρεις τρόπους.
Το κορδόνι, που αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι μια λωρίδα εύκαμπτου υλικού εμποτισμένη σε μια κολλητική σαν πίσσα ουσία. Αφού αφαιρεθεί το ξένο σώμα που έχει τρυπήσει το ελαστικό, το κορδόνι εισάγεται με ένα ειδικό εργαλείο στην οπή και στην συνέχεια «δένεται» εσωτερικά σε κόμπο, σφραγίζοντας το σημείο. Το θετικό στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι πρόκειται για μια γρήγορη σε χρόνο επισκευή χωρίς να απαιτείται ξεζαντάρισμα του ελαστικού. Τα αρνητικά είναι ότι δεν αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο επιδιόρθωσης, δεν εξετάζεται το εσωτερικό του ελαστικού και η επισκευή αυτή, δεν θεωρείται μόνιμου χαρακτήρα. Για την επιδιόρθωση με κορδόνι, υπολογίστε ένα κόστος της τάξεως των 10 ευρώ.
Ο δεύτερος τρόπος επιδιόρθωσης σε ένα σκάσιμο ελαστικού, είναι το εσωτερικό μπάλωμα, Σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται το ξεζαντάρισμα του ελαστικού αφού η εφαρμογή του μπαλώματος γίνεται στην εσωτερική πλευρά. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα φύλλο από ελαστικό υλικό, που συγκολλείται στο σημείο διάρρηξης. Πρόκειται για μια πιο χρονοβόρα διαδικασία συγκριτικά με το κορδόνι, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχουν αρνητικά. Μπορεί να σφραγίζεται εσωτερικά το ελαστικό και να μην υπάρχουν απώλειες αέρα, όμως η διάρρηξη στο πέλμα και στη γόμα παραμένει. Αυτό σημαίνει ότι νερά μπορεί να εισέλθουν στην εσωτερική δομή του ελαστικού και να οξειδώσουν τον σκελετό που απαρτίζεται εν μέρει και από στρώσεις με μεταλλικά νήματα. Για την επισκευή αυτή, υπολογίστε ένα κόστος μέχρι 20 ευρώ.
Τέλος, η πιο σίγουρη και αποτελεσματική επιδιόρθωση ενός σκασμένου από βίδα ή άλλο αιχμηρό αντικείμενο ελαστικού, είναι αυτό που ονομάζεται «μανιτάρι». Πρόκειται, όπως καταλαβαίνει κανείς και από το όνομα του, για μια ελαστική «τάπα» που θυμίζει σε σχήμα ένα μανιτάρι. Το κεφάλι της τάπας αυτής σφραγίζει το θάλαμο αέρα και ο «μίσχος», που μπορεί να έχει διάφορες διαμέτρους, αναλόγως του μεγέθους της οπής, συσσωματώνεται, ύστερα από ειδική επεξεργασία και χρήση χημικών, με το πέλμα και την δομή της γόμας, αποτελώντας έτσι την πιο αποτελεσματική, ασφαλή και μόνιμου χαρακτήρα επιδιόρθωση. Φυσικά απαιτείται ξεζαντάρισμα του ελαστικού και ο χρόνος για την συγκεκριμένη επισκευή είναι ο μεγαλύτερος αλλά όπως ήδη ειπώθηκε, είναι και ο πιο σίγουρος. Για αυτού του είδους την επισκευή, υπολογίστε ένα κόστος στα 25+ ευρώ.
Για να το συνοψίσουμε και να το φέρουμε σε πρακτικό – πραγματικό επίπεδο, η επισκευή στο Golf της δοκιμής έγινε με εσωτερικό μπάλωμα με κόστος 20 ευρώ, τα οποία, για το συγκεκριμένο είδος επιδιόρθωσης, τα θεωρούμε πολλά.
Όλες οι ειδήσεις
Ποιες ζημιές προκαλούν στο αυτοκίνητο οι λακκούβες του δρόμου;
Αν δεν το έχετε από 1η Οκτωβρίου στο αυτοκίνητο σας, υπάρχει πρόστιμό 80 ευρώ
Ποιος είναι ο σιωπηλός φονιάς της οδήγησης, που θέλει να σας σκοτώσει