Στο μεταβαλλόμενο τοπίο των ηλεκτρικών οχημάτων, το κόστος για την επισκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι κάτι που συνεχώς αλλάζει.
Σήμερα σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία και συστήματα που βοηθούν την αυτόνομη οδήγηση. Αυτή η τεχνολογία, αποτελείται από εξαρτήματα όπως αισθητήρες lidar, αισθητήρες ραντάρ και κάμερες, που συχνά περιέχονται σε πολλά πάνελ αμαξώματος, και ως εκ τούτου σε περίπτωση αντικατάστασης, ανεβάζουν αρκετά το κόστος. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν πακέτα μπαταριών και ηλεκτροκινητήρες που αυξάνουν ακόμη περισσότερο το τιμολόγιο.
Ορισμένες αναφορές φαίνεται να δείχνουν ότι η επισκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος έπειτα από κάποια σύγκρουση κοστίζει σημαντικά περισσότερο από το μέσο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τώρα, τα δεδομένα μιας εταιρείας λογισμικού συνεργείων επισκευής, δείχνουν ότι το κόστος επισκευής είναι σχεδόν το ίδιο μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν έχετε Tesla.
Το Autonews εξέτασε στατιστικά στοιχεία από τη Mitchell, την εν λόγω εταιρεία λογισμικού, και βρήκε μια σειρά από ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Το μέσο κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 3.961 ευρώ. Αυτό είναι μόλις 253 ευρώ λιγότερο από αυτό ενός EV που κοστίζει, πάλι, κατά μέσο όρο, 4.216 ευρώ. Αυτή είναι μια διαφορά μόλις 6%.
Είναι ενδιαφέρον ότι όσοι είναι κάτοχοι Tesla έχουν πράγματι ένα μεγαλύτερο λογαριασμό επισκευής στατιστικά. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι πληρώνουν, κατά μέσο όρο, 5.231 ευρώ ή περίπου 27% περισσότερο. Και πάλι, είναι η τεχνολογία που σχετίζεται με αυτά τα οχήματα που έχουν τόσο υψηλές τιμές επισκευής.
“Αυτά τα οχήματα βρίσκονται στην αιχμή όλης αυτής της τεχνολογίας ασφάλειας και αυτής της τεχνολογίας ψηφιακών συνδεδεμένων αυτοκινήτων και όλα αυτά θα παίξουν ρόλο όταν αυτά τα οχήματα εμπλέκονται σε σύγκρουση”, δήλωσε ο Ryan Mandell, διευθυντής απόδοσης αξιώσεων για αυτοκίνητα στην Mitchell.
Επιπλέον, άλλοι παράγοντες ενδέχεται να οδηγούν προς τα πάνω το κόστος των επισκευών όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Πρώτον, είναι συχνά νεότερα, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιλογές aftermarket δεν είναι τόσο άφθονες, αυξάνοντας έτσι το κόστος. Δεύτερον, το συνολικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται που σημαίνει ότι ορισμένα που ενδέχεται να είχαν επισκευαστεί διαγράφονται αντ’ αυτού, ελαχιστοποιώντας το πιθανό κόστος επισκευής που αναφέρεται.