ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ποιο είναι τελικά το όριο ταχύτητας του Κηφισού; – Δες γιατί το υπερβαίνεις κάθε μέρα

poio-einai-telika-to-orio-tachytitas-tou-kifisou-des-giati-to-ypervaineis-kathe-mera-728258

Το όριο ταχύτητας στη Λεωφόρο Κηφισού αλλάζει ανάλογα το σημείο, όμως το ανώτατο δε ξεπερνά σε κανένα σημείο τα 90χλμ./ώρα.

Η Λεωφόρος Κηφισού –κατά κόρον Κηφισός όπως έχει επικρατήσει -, ίσης εκ των κυριότερων Λεωφόρων των Αθηνών, συνιστά τον κεντρικό οδικό άξονα που ενώνει κατακόρυφα τα βόρεια με τα νότια προάστια.

Εκκινώντας από τον Κόμβο της Μεταμόρφωσης τερματίζει στον Πειραιά, στη συμβολή ακριβώς με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, καλύπτοντας έτσι μια απόσταση 14 χιλιομέτρων, ενώ επί του πρακτέου αποτελεί μέρος του Αυτοκινητοδρόμου 1 (A1, γνωστός και ως Α.Θ.Ε. (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) και της Ευρωπαϊκής Οδού 75 (Ε75).

έλεγχοι ανασφάλιστα Κηφισός

Εξαιτίας αυτού ο Κηφισός χαρακτηρίζεται σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομος, καθώς πληροί τις προδιαγραφές για οδικές αρτηρίες διπλής κατεύθυνσης με δύο, τρεις ή και περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστικό κράσπεδο (νησίδα ή άλλα μέσα) μεταξύ των αντίθετων ρευμάτων και μία βοηθητική λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης / ΛΕΑ).

Κηφισός

Ο Κηφισός σε όλο του το μήκος διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της οδού Λένορμαν, έως και τον ανισόπεδο κόμβο των Αγίων Αναργύρων διαθέτει τέσσερις λωρίδες σε κάθε ρεύμα υπό το πρίσμα ότι η κίνηση στις περιοχές πέριξ του κέντρου της Αθήνας πρέπει να αποσυμφορηθούν με ουσιαστικές λύσεις, ειδικά τη στιγμή που ο Κηφισός εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερα από 100.000 οχήματα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ωστόσο κάτι τέτοιο παρά το γεγονός ότι άμβλυνε εν μέρει το κυκλοφοριακό του Κηφισού, δεν κατάφερε να το ελαχιστοποιήσει. Τα συχνά τροχαία ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα καθημερινά επί της λεωφόρου Κηφισού, συντελούν στις αμέτρητες ουρές ακινητοποιημένων οχημάτων, όπου είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο για τους οδηγούς του λεκανοπεδίου. Τα αίτια πρέπει να αναζητηθούν στο ασταθές υπέδαφος του μεγαλύτερου ποταμού της Αττικής (με μήκος 27 χιλιόμετρων) -του Κηφισού- που περνάει εκατέρωθεν αυτού, και στην απαγορευτική για αυτοκινητόδρομο κλίση σε ορισμένα σημεία.

Κηφισός

Το όριο ταχύτητας στη Λεωφόρο Κηφισού αλλάζει ανάλογα το σημείο, όμως το ανώτατο δε ξεπερνά σε κανένα σημείο τα 90χλμ./ώρα όπως γνωστοποιείται στους οδηγούς μέσω της αντίστοιχης σήμανσης. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι οι περισσότεροι οδηγοί συνήθως υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας κατά αρκετά χιλιόμετρα.

Ωστόσο αν λάβουμε υπόψιν πως σε πολλά σημεία του Κηφισού το όριο ταχύτητας περιορίζεται ακόμη και στα 60χλμ./ώρα πρέπει να αναρωτηθούμε αν θα έπρεπε να υπάρχει και κατώτατο όριο ταχύτητας, μιας και η κίνηση σε έναν αυτοκινητόδρομο με τόσο χαμηλή ταχύτητα ίσως θα έπρεπε να αποτρέπεται με κάποιον τρόπο. Αξίζει απλά να αναλογιστούμε πως σε χώρες με πολύ χαμηλά στατιστικά τροχαίων ατυχημάτων -όπως είναι η Γερμανία- υπάρχουν πολλά σημεία στις Autobahn που δεν φέρουν όριο ταχύτητας.

Για την ιστορία τα έργα «εγκλωβισμού» του ποταμού ξεκίνησαν ήδη κατά τη δεκαετία του 1990, με το ποτάμι να παίρνει σιγά-σιγά τη μορφή αυτοκινητοδρόμου, ενώ ο δεύτερος κόμβος της Αχαρνών, μετά από αυτόν της Μεταμόρφωσης κατασκευάστηκε το 1994 και ο τελευταίος στη Λεωφόρο Ποσειδώνος ολοκληρώθηκε το 2004.

Όλες οι ειδήσεις

Λειψυδρία και πλύσιμο αυτοκινήτου: Θα απαγορευθεί κάτι που… ήδη απαγορεύεται;

«Κουτσουλιές» στο αυτοκίνητο: Πως καθαρίζονται – Γιατί καταστρέφουν το χρώμα

Ποιο αυτοκίνητο αξίας 200.000€ οδηγεί ο αστέρας του NBA, Νίκολα Γιόκιτς;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο