Οδήγηση με αέρα: Όταν η ρομαντική «τρελή νοτιά» του «άστα τα μαλλάκια σου» γίνεται επικίνδυνη για εμάς και για τους άλλους
Καλοκαίρι. Μελτέμια. Ανάσα δροσιάς. Μόνο που σε ορισμένες περιπτώσεις ο Αίολος το παρακάνει και τα μποφόρ είναι πάρα πολλά, δημιουργώντας προβλήματα και κινδύνους στο δρόμο. Στο θέμα που ακολουθεί παρουσιάζουμε ποια είναι αυτά και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να τα αντιμετωπίσουμε.
Τα χέρια στο τιμόνι. Εννοούμε και τα δύο, στην κανονική τους θέση 10:00 και 14:00. Τα ρεύματα και οι ριπές του ανέμου δεν είναι ορατά και η φύση τους είναι απρόβλεπτη, οπότε τα κουνήματα και η αστάθεια που προκαλούν στο όχημα μας εκδηλώνονται τυχαία, απαιτώντας εγρήγορση και άμεσες ενέργειες διόρθωσης.
Προσοχή στις προσπεράσεις. Ειδικά όταν πρόκειται για φορτηγά και γενικά οχήματα μεγάλου μεγέθους που εκτοπίζουν μεγάλες ποσότητες αέρα, δημιουργώντας γύρω τους ένα πεδίο πολλών αναταράξεων και περιδινήσεων. Επιπρόσθετα, οχήματα με μεγάλο προφίλ, οι καρότσες αλλά και τα επικαθήμενα, επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον αέρα και μπορεί να μετατοπιστούν αρκετά στο δρόμο, οπότε οι τυπικές αποστάσεις ασφαλείας κατά τις προσπεράσεις, πρέπει να είναι μεγαλύτερες.
Προσοχή στο δρόμο. «Ιπτάμενα» αντικείμενα, σκόνη, κλαδιά, κάδοι απορριμάτων, ο αέρας μπορεί να φέρει οτιδήποτε στο διάβα μας οπότε απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή και να δίνουμε βαρύτητα και στην περιφερειακή μας όραση. Καλό είναι να διατηρούμε μικρότερες ταχύτητες από το μέγιστο νόμιμο και «φυσιολογικό», ώστε να υπάρχει χρόνος αντίδρασης σε τέτοιες περιπτώσεις.
Φόρτωμα. Όταν φυσάει πολύ αποφεύγουμε να μεταφέρουμε ογκώδη αντικείμενα σε σχάρες ή με την χρήση τρείλερ. Αν υπάρχει απόλυτη ανάγκη για αυτό, δίνουμε πολύ μεγάλη προσοχή στην πρόσδεση και στην ασφάλιση του φορτίου και επίσης φροντίζουμε όσο είναι δυνατόν, να μην δημιουργούμε μεγάλες επιφάνειες που λειτουργούν σαν… πανιά ιστιοπλοΐας.
Κλειστά παράθυρα. Υπάρχει η πεποίθηση ότι κατά την οδήγηση με πολύ αέρα, ανοίγοντας όλα τα παράθυρα ενός αυτοκινήτου μειώνονται τα κουνήματα γιατί δημιουργούνται δίοδοι στο προφίλ του οχήματος. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο αφού η διεύθυνση του αέρα δεν είναι συγκεκριμένη, ενώ οι αναταράξεις που προκαλούνται στο εσωτερικό είναι πολύ μεγάλες και η τακτική αυτή έχει ως αποτέλεσμα η καμπίνα να μετατρέπεται σε… αερόφρενο, αυξάνοντας την κατανάλωση.
Δείτε τα σημάδια. Συστάδες δέντρων και φυτών στις άκρες του δρόμου αλλά και το πως συμπεριφέρονται τα προπορευόμενα οχήματα, μπορούν να σας προειδοποιήσουν σχετικά με το τι πρόκειται να συναντήσετε. Για παράδειγμα, αν δείτε δέντρα λυγισμένα ή αυτοκίνητα να επιδίδονται σε χορευτικές κινήσεις μπροστά σας, σημαίνει ότι θα δεχτείτε και εσείς αυτή την ριπή ανέμου όταν φτάσετε στο συγκεκριμένο σημείο.
Μορφολογία εδάφους και δρόμου. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται και στη μορφολογία εδάφους. Πολύ σύνηθες, σε πτυχώσεις ανάμεσα σε δύο υψώματα του εδάφους να δημιουργείται «σιφόνι» με πολύ ισχυρό ρεύμα αέρα. Επίσης οι σήραγγες στον δρόμο μπορεί να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, ενώ οι γέφυρες είναι σημεία μεγάλου κινδύνου, λόγω του ότι είναι εκτεθειμένες απ΄όλες τις πλευρές στον αέρα.
Όλες οι ειδήσεις
Το ανανεωμένο Toyota GR Yaris έρχεται στην Ευρώπη
Διπλό ρεκόρ για τη Hyundai στο Pikes Peak
BMW: «Θα είναι σαν να αλλάζεις ταχύτητες αλλά δεν θα αλλάζεις»