Πρόκειται για απλούς, καθημερινούς κανόνες, τους οποίους επιβάλλεται να τηρούμε είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί
Του Νίκου Τσάδαρη
Με την ευκαιρία του νέου έτους και ευχόμενος τη βελτίωση των δεικτών οδικής ασφάλειας στη χώρα μας (που – ως γνωστόν– είναι στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε.), αντί άρθρου θα παραθέσω δέκα παραγράφους με απλούς κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας για οδηγούς και πεζούς.
Πρόκειται για απλούς, καθημερινούς κανόνες, τους οποίους επιβάλλεται να βιώσουμε και να τηρούμε είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί, για να συμβάλουμε στις ασφαλείς μετακινήσεις.
Φοράμε πάντα τη ζώνη ασφαλείας
Όχι μόνο ο οδηγός και ο συνοδηγός, αλλά ακόμη και οι πίσω επιβάτες υποχρεωτικά βάζουν τη ζώνη τους ακόμη και στις πιο μικρές αποστάσεις. Να θυμόμαστε ότι, ακόμα και ένας λυτός σε αυτοκίνητο που συγκρούστηκε, θα λειτουργήσει σαν την μπάλα του μπόουλινγκ στις κορύνες σε σχέση με τους δεμένους συνεπιβάτες του.
Δεν μιλάμε στο τηλέφωνο ενώ οδηγούμε
Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου στη διάρκεια της οδήγησης, ακόμη και όταν χρησιμοποιούμε ακουστικά ή καρ κιτ, αποσπά την προσοχή του οδηγού και πολλαπλασιάζει επί 4 τον κίνδυνο εμπλοκής σε ατύχημα.
Δεν πίνουμε αλκοόλ όταν πρόκειται να οδηγήσουμε
Εμπεριστατωμένες έρευνες έχουν αποδείξει ότι, ακόμη και η πιο μικρή ποσότητα αλκοόλ, επηρεάζει την οδήγηση. Συνεπώς, για την ασφάλεια όλων μας δεν πίνουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε ή δεν οδηγούμε αν έχουμε πιει.
Σεβόμαστε τα όρια ταχύτητας, ειδικά στις κατοικημένες περιοχές
Το όριο ταχύτητας μέσα στις κατοικημένες περιοχές είναι –πλέον– 30 χλμ./ώρα. Έχει αποδειχθεί ότι αν ένας πεζός χτυπηθεί από αυτοκίνητο που κινείται με 60 χλμ./ώρα, διπλασιάζονται οι πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού του.
«Παρακολουθούμε» διαρκώς την κυκλοφορία
Παρακολουθούμε διαρκώς τις συνθήκες της κυκλοφορίας γύρω μας. Ρυθμίζουμε την οδήγησή μας ανάλογα με το πώς οδηγούν οι μπροστά, οι πίσω και οι δίπλα μας. Ενημερώνουμε έγκαιρα για την αλλαγή της πορείας μας και προσέχουμε ιδιαίτερα τα δίκυκλα, καθώς πολλά ατυχήματα οφείλονται στην περιορισμένη ορατότητα των οδηγών αυτοκινήτου («νεκρές γωνίες»).
Ξεκουραζόμαστε στις μεγάλες αποστάσεις
Όταν οδηγούμε σε μεγάλα ταξίδια, σταματάμε για ξεκούραση (ξεμούδιασμα, κυκλοφορία του αίματος, οξυγόνωση του εγκεφάλου) τουλάχιστον 10 λεπτά κάθε δυόμισι με τρεις ώρες διαδρομής. Έχει καταγραφεί ότι συνολικά ένα στα δέκα ατυχήματα και ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους δύο στα δέκα έχουν αιτία την κούραση του οδηγού.
Κρατάμε πάντα τις αποστάσεις ασφαλείας
Κρατάμε πάντα τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, ανάλογα και με τις επικρατούσες συνθήκες. Έτσι εξασφαλίζουμε ότι θα αποφύγουμε να «πέσουμε» στο προπορευόμενο όχημα, στην περίπτωση της όποιας απρόβλεπτης κατάστασης.
Τα παιδιά μόνο στα ειδικά καθίσματα
Τα παιδιά με ύψος κάτω του 1,5 μέτρου και βάρους κάτω των 30 κιλών πρέπει απαραίτητα να κάθονται σε ειδικά καθίσματα, τα οποία ο οδηγός έχει τοποθετήσει με ασφάλεια στην πίσω σειρά καθισμάτων. Επίσης, τα παιδιά ηλικίας έως 2 ετών είναι καλό να ταξιδεύουν με την πλάτη προς τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου.
Ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς
Τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ηλικιωμένοι συνήθως δεν έχουν συγκεντρωμένη τη προσοχή τους στον δρόμο. Γι’ αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όταν οδηγούμε έξω από σχολεία, παιδικές χαρές, χώρους που συχνάζουν παιδιά και όταν συναντούμε πεζούς από αυτές τις ηλικιακές ομάδες.
Ασφαλίζουμε τον χώρο του ατυχήματος
Σε περίπτωση που είμαστε αυτόπτες μάρτυρες ατυχήματος, το πρώτο πράγμα που οφείλουμε να κάνουμε είναι να ασφαλίσουμε τον χώρο του συμβάντος προκειμένου να μην εμπλακούν και άλλοι σε αυτό. Στη συνέχεια, ειδοποιούμε τις αρμόδιες αρχές (υπάρχει πλέον το 112) και κατόπιν σπεύδουμε να βοηθήσουμε τους παθόντες. Σε περιπτώσεις τραυματισμών, οι μη έχοντες γνώσεις πρώτων βοηθειών καλό είναι να μην εμπλεκόμαστε.
Εύχομαι Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με ασφαλείς μετακινήσεις για όλους! _Ν.Τ.
Όλες οι ειδήσεις
ΔΟΚΙΜΗ AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…
Aποκλειστικό: Συνέντευξη με τον διευθυντή στις τεχνολογίες υδρογόνoυ της BMW
Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση – Tα πρόστιμα