Όσοι εμείς «διακοπάραμε», αυτό υπέφερε υπομένοντας τα πάνδεινα, καιρός να του δείξουμε την αγάπη που του αξίζει λοιπόν
Όχι, δεν θα σας πούμε «καλό χειμώνα», ούτε «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» και άλλα τέτοια κλισέ, όμως η –πικρή- αλήθεια είναι, ότι η περίοδος των αδειών και των διακοπών οδεύει προς το τέλος της. Ελπίζουμε να περάσατε super ότι και αν επιλέξατε να κάνετε και –άλλο ένα κλισέ- να «γεμίσατε τις μπαταρίες σας».
Σε αντίθεση με εσάς πάντως, αυτό που δεν πέρασε καθόλου καλά είναι το αυτοκίνητο σας: Φορτώθηκε, σκονίστηκε, «αλλατίστηκε», δούλεψε υπερωρίες σε υψηλές θερμοκρασίες, υπέμεινε στωϊκά βρεγμένες πετσέτες και μαγιό, φύκια, αστερίες και χύμα καρπούζια στο πορτμπαγκάζ… ήρθε ο καιρός να του δώσουμε την προσοχή που του αξίζει λοιπόν, ως αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες που μας προσέφερε.
Έλεγχος στάθμης λιπαντικού
Ο πιο απλός και νευραλγικός έλεγχος, είναι το τσεκάρισμα της στάθμης του λιπαντικού. Δεν πρόκειται για κάτι δύσκολο και σύνθετο, υπάρχει ένας δείκτης, τον αφαιρούμε, τον σκουπίζουμε σε ένα πανί ή σε ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας και σε πρώτη φάση τσεκάρουμε το χρώμα των λαδιών. Αν είναι «μαύρο κατράμι πίσσα» και –ακόμα χειρότερο- αν αφήνει υπολείμματα σαν λεπτόκοκκα ρινίσματα, κάτι δεν πάει καλά. Στη συνέχεια επανεισάγουμε τον δείκτη στην υποδοχή του και τότε τσεκάρουμε την στάθμη του λαδιού στον κινητήρα, ή οποία πρέπει να είναι κάπου ανάμεσα στη μέγιστη και στην ελάχιστη ένδειξη. Στα περισσότερα αυτοκίνητα βέβαια υπάρχει σχετική ένδειξη που μας πληροφορεί το πότε και αν χρειάζεται αλλαγή λιπαντικού αλλά ποτέ δεν βλάπτει ένας έξτρα οπτικός έλεγχος από εμάς.
Έλεγχος… «καρίνας» και πλύσιμο
Εννοείται ότι ένα καλό εξωτερικό πλύσιμο είναι απαραίτητο για να αφαιρεθούν σκόνη, αλάτια και επικαθίσεις, ωστόσο το σημείο που δέχεται την λιγότερη ή και καθόλου «αγάπη» σε αυτή την διαδικασία είναι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Ναι, είναι μια δύσκολη διαδικασία, αφού το αυτοκίνητο πρέπει να σηκωθεί σε ράμπα, ωστόσο καλό είναι να γίνεται μια φορά τουλάχιστον το χρόνο και αυτή η περίοδος, είναι ιδανική για κάτι τέτοιο. Πέραν του ότι θα αφαιρεθούν όλα όσα έχουν μαζευτεί από τις «πολεμικές συνθήκες» που αντιμετώπισε το όχημα σε χωματόδρομους, άμμους και χαλίκια, είναι και μια καλή ευκαιρία για έναν οπτικό έλεγχο για διαρροές γράσου από τις λεγόμενες φούσκες των ημιαξονίων ή… γενικότερα για διαρροές.
Βιολογικός καθαρισμός
Πολύ συχνά ακούμε για αυτόν αλλά τι ακριβώς είναι; Πρόκειται για μια διαδικασία που καθαρίζει και απολυμαίνει τα καθίσματα των αυτοκινήτων σε βάθος, χωρίς να αφήνει υπολείμματα ή την ανάγκη για στέγνωμα. Το σημείο κλειδί είναι το ειδικό μηχάνημα που χρειάζεται για αυτό, μια συσκευή της οποίας το ακροφύσιο έχει δύο σκέλη, ένα που εκτοξεύει καθαριστικά με πίεση και ένα που αναρροφά τα υγρά αμέσως μετά. Ο βιολογικός καθαρισμός είναι απαραίτητος μετά το καλοκαίρι, αφού ιδρώτας και θαλασσινό νερό από πετσέτες και μαγιό, έχουν διεισδύσει βαθιά μέσα στο ύφασμα των καθισμάτων, δημιουργώντας εστίες ανάπτυξης μικροβίων και μυκήτων, προκαλώντας δυσοσμία στην καμπίνα.
Υαλοκαθαριστήρες και υγρό υαλοκαθαριστήρων
Μπορεί ο καλοκαίρι να μην τους χρησιμοποιήσαμε πολύ, ωστόσο το φθινόπωρο είναι σίγουρο πως θα τους χρειαστούνε και πρέπει να είναι… ετοιμοπόλεμοι. Η συνεχής έκθεση στο δυνατό ήλιο και η σκόνη, ενδέχεται να έχουν ξεράνει τα λάστιχα τους και το «σκούπισμα» τους στο παρμπρίζ, να είναι αναποτελεσματικό. Έλεγχο χρειάζεται επίσης και η στάθμη στο δοχείο των υγρών τους, μια διαδικασία πολύ εύκολη τόσο στο τσεκάρισμα, όσο και στο συμπλήρωμα με υγρό.
Έλεγχος ελαστικών
Έφαγαν και αυτά την «ταλαιπώρια τους», ερχόμενα σε επαφή με δύσκολους δρόμους, σαθρή ή φυτευτή πέτρα. Τσεκάρουμε το πέλμα τους για τυχόν ζημίες και φθορές και φυσικά ελέγχουμε την πίεση τους αν δεν το έχουμε ήδη κάνει λόγω θερινής ραστώνης. Επίσης, αν πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης τους επισπεύδουμε την διαδικασία, μιας και οι συνθήκες με τα πρωτοβρόχια εντός αστικού ιστού, είναι εξαιρετικά δύσκολες σε ότι αφορά στην πρόσφυση.
Έλεγχος φίλτρων αέρα και φίλτρου καμπίνας
Οι ξηρές και «σκονισμένες» συνθήκες του καλοκαιριού, ειδικά στους παραθεριστικούς προορισμούς, έχουν βάλει τα φίλτρα του αυτοκινήτου να δουλέψουν υπερωρίες. Ένας έλεγχος λοιπόν είναι επιβεβλημένος και αν δεν μπορεί να γίνει από εσάς, καλό είναι αν αποταθείτε σε ένα συνεργείο, που θα πιστοποιήσει τον αν χρειάζεται καθαρισμός ή αντικατάσταση.
Όλες οι ειδήσεις
Σφαγή στον προφυλακτήρα: Πώς να καθαρίσεις τα «μυγάκια»
Κράνος μοτοσυκλέτας: Οδηγίες για πλύσιμο και αποθήκευση το καλοκαίρι
To κόλπο με τον κλιματισμό για να κρατήσετε μακριά βακτήρια και παθογόνους οργανισμούς