Το μόνο κομμάτι που ενώνει το αυτοκίνητο με τον δρόμο που οδηγούμε, είναι τα ελαστικά. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι να τα διατηρούμε σε καλή κατάτασταση, τόσο όσον αφορά το επίπεδο φθοράς τους, όσο και να ελέγχουμε συχνά την πίεση του αέρα μέσα τους.
Κάθε πότε πρέπει να ελέχγουμε τον αέρα;
Ο έλεγχος της πίεσης του αέρα στα ελαστικά μας πρέπει ιδανικά να γίνεται πριν από κάθε διαδρομή. Η πραγματικότητα βέβαια είναι ότι δεν έχουμε πάντοτε τον χρόνο για αυτή τη διαδικασία στην καθημερινότητα μας, αλλά καλό θα ήταν να το ελέγχουμε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, για να επιβεβαιώνουμε ότι βρισκόμαστε στα σωστά επίπεδα πίεσης. Ένα σωστά φουσκωμένο ελαστικό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και βοηθά στην ομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Ένα ελαστικό με λιγότερη πίεση θα αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση και θα καταστρέψει τις άκρες του, ενώ αντίθετα ένα υπερ-φουσκωμένο λάστιχο φθείρει το ελαστικό μόνο στη μέση του και ελαττώνει την πρόσφυση, καθώς έχουμε μικρότερη επιφάνεια επαφής από το προβλεπόμενο.
Πως γνωρίζουμε πόσο αέρα χρειάζονται;
Ο αέρας που χρειάζεται κάθε ελαστικό διαμορφώνεται σύμφωνα με πολλούς παράγοντες, όπως οι διαστάσεις του ελαστικού και της ζάντας ή και αν το ελαστικό τοποθετείται στον εμπρός ή τον πίσω άξονα. Για να βρείτε την σωστή πίεση για τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, απλώς ανοίξτε την πόρτα του οδηγού. Στο κομμάτι που κρύβεται όταν είναι κλειστή η πόρτα, θα βρείτε ένα αυτοκόλλητο που γράφει την ακριβή πίεση για τα ελαστικά του αυτοκινήτου, για τον εμπρός και τον πίσω άξονα.
Πως βάζουμε αέρα τα ελαστικά μας;
Όλοι γνωρίζομε την παραδοσιακή μέθοδο του ελέγχου της πίεσης των ελαστικών μας σε κάποιο πρατήριο καυσίμων, αλλά η αλήθεια είναι πως ο συγκεκριμένος τρόπος, εκτός από κουραστικός, δεν είναι και ο πιο ακριβής, καθώς τα περισσότερα πρατήρια έχουν κάποια τρόμπα με πιεσόμετρο ...εποχής, που σίγουρα «χάνει» λίγο στις μετρήσεις του σε σχέση με ένα εργαλείο ακριβείας.
Βέβαια, καθώς η τεχνολογία εξελίσεται, έχουν εμφανιστεί νέοι πρακτικοί τρόποι για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών.
Έτσι λοιπόν, στο Quattroruote, αγοράσαμε μία νέα, «έξυπνη» τρόμπα, για να την δοκιμάσουμε, αλλά και έναν αναλογικό μετρητή πίεσης, για να δούμε την ακρίβεια του ψηφιακού εργαλείου.
Πρόκειται για την Το Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S σταματά αυτόματα να φουσκώνει τα ελαστικά σου όταν επιτευχθεί η επιθυμητή προκαθορισμένη πίεση. Θυμάται επίσης τις τιμές πίεσης, ώστε να μην χρειάζεται να το ρυθμίζεις επανειλημμένα., μία ασύρματη τρόμπα με ψηφιακό μετρητή πίεσης. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι μπαταρίες των 2000 mAh με τις οποίες εφοδιάζεται είναι αρκετή για να γεμίσει 5 λάστιχα αυτοκινήτου. Για τη δοκιμή μας, ξεφουσκώσαμε εντελώς το ελαστικό ενός αυτοκινήτου δοκιμής (φτάνοντας στα 5 psi) και του φουσκώσαμε πλήρως (στα 36 psi). Αυτό χρειάστηκε λίγο περισσότερο από 10 λεπτά, ενώ η μπαταρία της συσκευής (που ξεκίνησε πλήρως φορτισμένη) έπεσε κάτω από το 50% μέσα σε αυτό το χρόνο. Άρα σύμφωνα με τα δικά μας δεδομένα, μπορεί με σιγουριά να γεμίσει 2 ξεφούσκωτα ελαστικά, και φυσικά έχει τη δυνατότητα να «συμπληρώσει» αέρα όλα τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου με ευκολία.
Σύμφωνα με τον αναλογικό μας μετρητή βέβαια, η τρόμπα της Xiaomi έβαλε 0.5-1 psi παραπάνω, κάτι που μπορεί να συνέβη για τις πιθανές απώλειες αέρα όταν αποσυνδέουμε το βύσμα.
Δοκιμάσαμε να φουσκώσουμε και ελαστικά μοτοσικλέτας και οι χρόνοι ήταν εμφανώς μειωμένοι, καθώς οι διαστάσεις είναι πολύ μικρότερες. Δείχνει ιδανικό για τους μοτοσικλετιστές, χάρη στο χαμηλό του βάρος (480 γρ.) και τις compact διαστάσεις του!
Η συγκεκριμένη τρόμπα κοστολογείται κοντά στα 50€ και είναι διαθέσιμη σε μια πληθώρα καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Μετά τη δοκιμή μας, θεωρούμε πως πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο!
Δείτε το στην επίσημη σελίδα της Xiaomi.