Η τοποθέτησή νέων ελαστικών στον πίσω άξονα εξασφαλίζει μέγιστη σταθερότητα και αποτρέπει επικίνδυνες και απροσδόκητες στιγμές υπερστροφής.
Φαίνεται σωστό σε πολλούς οδηγούς, αλλά οι ειδικοί στα ελαστικά λένε ότι είναι εντελώς λάθος. Όταν χρειάζεται να αντικαταστήσουμε τα φθαρμένα μπροστινά ελαστικά, δεν πρέπει ποτέ να τοποθετούμε αυτά τα νέα ελαστικά στον μπροστινό άξονα. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να τα βάλουμε στον πίσω άξονα και να μετακινήσουμε τα ελαστικά που ήταν στον πίσω άξονα στον μπροστινό.
Μπορεί να γνωρίζετε ήδη αυτόν τον κανόνα, αλλά ο τεχνικός διευθυντής της Michelin στη Μεγάλη Βρετανία, Brian Porteous, υπέδειξε πρόσφατα στο Auto Express ότι έως και οι μισοί Βρετανοί οδηγοί δεν είχαν ιδέα ότι αυτό ήταν απαραίτητο κατά την αλλαγή των ελαστικών, και ότι πολλά καταστήματα ελαστικών δεν το γνώριζαν επίσης.
Γιατί όμως να θέλετε τα καλύτερα ελαστικά στο πίσω μέρος, όταν το μπροστινό μέρος είναι αυτό που πρέπει να στρίβει και να δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση στο φρενάρισμα; Όλα έχουν να κάνουν με τη σταθερότητα. Βάζοντας τα νεότερα ελαστικά στο πίσω μέρος ελαχιστοποιείτε την πιθανότητα τυχόν ολισθήσεων υπερστροφής που θα μπορούσαν να αποβούν θανατηφόρες σε έναν βρεγμένο δημόσιο δρόμο με άλλα οχήματα γύρω σας.
«Μόλις το όχημα είναι σταθερό, τότε μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε το φρενάρισμα και την πρόσφυση», δήλωσε ο Porteous σε δημοσιογράφο του Auto Express. «Και αυτό που πραγματικά διαπιστώνεις είναι ότι υπάρχει επαρκής πέδηση και πρόσφυση από τα μερικώς φθαρμένα ελαστικά στο μπροστινό μέρος».
Το σημαντικότερο είναι ότι οποιαδήποτε ολίσθηση στο μπροστινό μέρος θα είναι ευκολότερο για τον οδηγό να την κατανοήσει και να την ελέγξει. Ο τεχνικός της Michelin λέει επίσης ότι ο κανόνας «νέο λάστιχο στο πίσω μέρος» ισχύει ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου σας.
«Μπροσθοκίνητο, πισωκίνητο και τετρακίνητο, όλα ανταποκρίνονται με παρόμοιο τρόπο στο όριο της πλευρικής πρόσφυσης», δήλωσε ο Porteous. «Μόλις γλιστρήσει, τα χαρακτηριστικά και οι απαιτήσεις του οδηγού για την ανάκτηση της σταθερότητας διαφέρουν ελαφρώς μεταξύ των διαφορετικών οχημάτων, αλλά η συμβουλή να διατηρείτε την καλύτερη πρόσφυση στο πίσω μέρος για να αποφύγετε την πιθανότητα υπερστροφής και υπερστροφής παραμένει η ίδια για όλους».
Όλες οι ειδήσεις
BMW: Αλλάζει αποφασιστικά ο σχεδιασμός της Βαυαρικής μάρκας
Στις εκθέσεις του επίσημου δικτύου το ηλεκτρικό Ford Explorer