ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Κακοκαιρία και οδήγηση: Μεγάλη προσοχή στα πρώτα λεπτά της βροχής

kakokairia-kai-odigisi-megali-prosochi-sta-prota-lepta-tis-vrochis-728506

Η κακοκαιρία, τα προβλήματα και οι κίνδυνοι που δημιουργούνται και πώς να προφυλαχθείτε από αυτά

Οδεύοντας προς το φθινόπωρο είναι αναμενόμενη η μεταβολή του καιρού και ήδη έχουμε το πρώτο δείγμα ασταθών μετεωρολογικών φαινομένων με προβλέψεις για επερχόμενη κακοκαιρία.

Δεδομένων των συνθηκών και της εποχής, τα στοιχεία που θα εκδηλωθούν, δεν χρειάζονται να είναι σφοδρά και μεγάλης έντασης για να γίνουν επικίνδυνα, σε ότι αφορά στην οδήγηση αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, μια σιγανή, «ποτιστική» βροχή, ίσως είναι τελικά πιο επικίνδυνη από μια πολύ μεγαλύτερης έντασης και θα εξηγήσουμε αμέσως ευθύς τον λόγο.

Οι μεγάλες περίοδοι ξηρασίας και ανομβρίας το καλοκαίρι, δημιουργούν μια στρώση επικαθίσεων στους δρόμους, ένα μίγμα σκόνης, γύρης και σωματιδίων, το οποίο ήδη γλιστρά αλλά αν προστεθεί νερό, γίνεται πραγματικά επικίνδυνο, με την πρόσφυση να μειώνεται σημαντικά.

Χρειάζεται  μεγάλη προσοχή όταν βρεθούμε στο αυτοκίνητο και εκδηλωθεί βροχή μικρής έντασης, θα πρέπει ο τρόπος οδήγησης μας, ειδικά μέσα στην πόλη, να είναι αντίστοιχος με αυτόν σε ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες, όπως στο χιόνι ή στον πάγο. Μικρές ταχύτητες, πολύ «μαλακές» εντολές στα ποδωστήρια του φρένου και του γκαζιού και διατήρηση μεγάλων αποστάσεων από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Σε αυτές τις συνθήκες, θα πρέπει επίσης τα ελαστικά μας να είναι σε κατάσταση τέτοια που να μπορούν να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Επισπεύστε την αλλαγή τους αν πλησιάζει η περίοδος αντικατάστασης τους και ελέγξτε τις πιέσεις τους, ώστε να είναι σύμφωνες με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας.

Ένα επίσης στοιχείο που χρειάζεται να ελεγχθεί, είναι οι υαλοκαθαριστήρες, ώστε να μην ανακαλύψετε τη στιγμή που τους χρειάζεστε περισσότερο, ότι τα λάστιχα τους έχουν «καεί» και ξεραθεί από τον ήλιο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σκουπίσουν τα νερά από το παρμπρίζ.

Σε περίπτωση εκδήλωσης σφοδρότερων καιρικών φαινομένων οι οδηγίες είναι οι εξής:

Αέρας: Για την οδήγηση με αέρα, έχουμε γράψει σε σχετικό θέμα που μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ, ωστόσο στις φθινοπωρινές κακοκαιρίες αλλάζουν τα δεδομένα, με τους ανέμους να είναι μερικές φορές θυελλώδεις και να συνοδεύονται από βροχή, μειώνοντας κατά πολύ την ορατότητα. Σε αυτή την περίπτωση σταματάμε την οδήγηση και παρκάρουμε σε ασφαλές μέρος, ει δυνατόν, μακριά από δέντρα καθότι κλαδιά ή ακόμα και ολόκληρα τα δέντρα μπορεί να σπάσουν και να προκαλέσουν ζημιά.

Οδήγηση με αέρα

Χαλάζι: Πολύ σύνηθες φαινόμενο στις απότομες μεταβολές των βαρομετρικών, το χαλάζι μπορεί να έχει μέγεθος από κόκκο ρυζιού, μέχρι μπαλάκι του γκολφ. Δυστυχώς το χαλάζι πέφτει ενώ εκδηλώνεται βροχή και δεν προειδοποιεί. Αν είστε στο δρόμο και είναι εύκολο, αναζητείστε κάποια θέση στάθμευσης με κάλυμμα – στέγαστρο για το αυτοκίνητο, σε καμία περίπτωση όμως μην βγείτε έξω από το όχημα γιατί αν το χαλάζι είναι μεγάλου μεγέθους μπορεί να προκαλέσει εύκολα τραυματισμούς.

Βροχή: Η ισχυρή βροχή το καλοκαίρι, ενδέχεται να δημιουργήσει «κατεβασιές» νερού που διατρέχουν κάθετα ή παράλληλα τον δρόμο, πόσο μάλλον όταν τα κανάλια και οι σχάρες  απορροής ομβρίων υδάτων έχουν να «δουλέψουν» καιρό και υπάρχει σοβαρή περίπτωση να έχουν φράξει (Ελλάδα ζούμε…). Προσοχή χρειάζεται το φαινόμενο της υδρολίσθησης, που συμβαίνει όταν ένα αυτοκίνητο κινούμενο με μεγάλη ταχύτητα συναντά συγκέντρωση λιμνάζοντος νερού  και «πλανάρει» στην επιφάνεια της.  Σε επαρχιακούς, ποτέ δεν διασχίζουμε ρέματα και υπερχειλίσεις, όσο ακίνδυνα και αν φαίνονται. Η δύναμη του νερού είναι πολύ πιο μεγάλη από αυτή που νομίζουμε, ενώ φαινόμενα ξαφνικής αύξηση της ροής είναι πολύ πιθανό να συμβούν.

Κεραυνοί: Η ξηρότητα της ατμόσφαιρας, απόρροια της παρατεταμένης ξηρασίας, έχει ως αποτέλεσμα την εκδήλωση καταιγίδων με μεγάλη συχνότητα κεραυνών. Αν και στατιστικά δεν είναι πολύ πιθανό, ένα αυτοκίνητο μπορεί να χτυπηθεί από κεραυνό βρισκόμενο εν κινήσει ή σταθμευμένο. Σε αυτή την περίπτωση, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό θέμα ΕΔΩ, οι επιβαίνοντες προφυλάσσονται λόγω του ότι το αμάξωμα του αυτοκινήτου λειτουργεί ως κλωβός προστασίας από τον ηλεκτρισμό. Για την ακρίβεια αν σας «πετύχει» πεζή και εκτεθειμένους μια καταιγίδα με συχνές κεραυνοπτώσεις, το εσωτερικού του αυτοκινήτου, είναι το καλύτερο σημείο για να προφυλαχτείτε από αυτούς. Τέλος, κατά την διάρκεια ενός τέτοιου φαινομένου, ποτέ δεν σταθμεύουμε το όχημα μας κάτω από δέντρα ή δίπλα σε κολώνες ηλεκτροδότησης, καθότι αποτελούν σημεία που «τραβάνε» τους κεραυνούς.

Όλες οι ειδήσεις

Ποιο είναι τελικά το όριο ταχύτητας του Κηφισού; – Δες γιατί το υπερβαίνεις κάθε μέρα

Σφαγή στον προφυλακτήρα: Πώς να καθαρίσεις τα «μυγάκια»

Πως λειτουργεί ο δείκτης καυσίμου στα αυτοκίνητα;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο