Η προετοιμασία του αυτοκινήτου λίγο πριν από κάθε ταξίδι αποτελεί μια σημαντική ενασχόληση του εκάστοτε οδηγού. Ο έλεγχος που πρέπει να κάνει είναι απλός και δεν χρειάζεται να είναι μηχανικός για να τον πραγματοποιήσει.
Σε πρώτη φάση ο οδηγός οφείλει να ελέγξει τη στάθμη του λαδιού, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται στο ιδανικό σημείο που ορίζει ο κατασκευαστής. Η έλλειψη λιπαντικού μπορεί να ανεβάσει τη θερμοκρασία του κινητήρα ή και να τον κάψει. Ο έλεγχος των υπολοίπων υγρών, όπως των υγρών φρένων, του ψυγείου και του νερού για το παρμπρίζ είναι εξίσου απαραίτητος.
Η πίεση των ελαστικών πρέπει να ακριβώς αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Και τα τέσσερα ελαστικά πρέπει να έχουν την ιδανική ίδια πίεση. Αν είναι μικρότερη, αυτή ανεβάζει την κατανάλωση του αυτοκινήτου και φθείρει τα ελαστικά, ενώ αν είναι μεγαλύτερη το όχημα δεν έχει καλή πρόσφυση με το οδόστρωμα. Τέλος, αν είναι μόνο κάποιο ελαστικό πέρα του φυσιολογικού, τότε σίγουρα δεν θα υπάρχει καλός έλεγχος της πορείας του οχήματος. Αν παρατηρήσουμε υπερβολική φθορά στο ελαστικό, καλό είναι να μην ταξιδέψουμε με αυτά, αλλά να προχωρήσουμε σε αντικατάσταση.
Παράλληλα θα πρέπει ο οδηγός να θυμάται ότι έχει και μια ρεζέρβα στο πορτμπαγκάζ. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι αρκετά φορτωμένο, καλό είναι να προσθέτουμε 1-2 ατμόσφαιρες επιπλέον αέρα από τις συνηθισμένες πιέσεις.
Ο έλεγχος των φώτων είναι εξίσου σημαντικός, γιατί μπορεί να κληθούμε να οδηγήσουμε βράδυ, ενώ θα πρέπει να γίνεται και έλεγχος των φλας.
Στο εσωτερικό πρέπει να έχουμε στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου όλα τα απαραίτητα έγγραφα του αυτοκινήτου, το δίπλωμα οδήγησης, τη ασφάλειά μας και το χαρτί του ΚΤΕΟ.
Τέλος αυτό που θα μας βοηθήσει να κάνουμε είναι ξεκούραστο ταξίδι είναι η ιδανική θερμοκρασία. Έτσι οφείλουμε να ελέγξουμε την σωστή λειτουργία του A/C, την απόδοσή του, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οδηγός θα πρέπει να είναι λιτά ντυμένος. Μα το σημαντικότερο όλων είναι να έχουμε σύνεση στην οδήγηση, να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ και να έχουμε οδηγική παιδεία.