ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Δείτε πόσο έχουν βελτιωθεί τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος

deite-poso-echoun-veltiothei-ta-systimata-aftomatou-frenarismatos-736792

Βίντεο ανεξάρτητου οργανισμού με τεστ σε σύγχρονα και παλαιότερα αυτοκίνητα: υπάρχει βελτίωση και αν ναι, σε τι βαθμό;

To Αutomated Εmergency Braking, AEB εν συντομία και αποδιδόμενο ελεύθερα στα ελληνικά «Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος», είναι ένα στοιχείο του εξοπλισμού ασφάλειας στα αυτοκίνητα, όπου εφαρμόζεται αυτόματα πέδηση, όταν αναγνωριστεί εμπόδιο στην πορεία ενός οχήματος.

Εποπτικά μέσα ανιχνεύουν σε πραγματικό χρόνο το πεδίο μπροστά από ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και αν εντοπίσουν επικίνδυνη εγγύτητα με άλλο όχημα η εμπόδιο, τότε ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Τα πρώτα AEB, διατέθηκαν σε αυτοκίνητα παραγωγής από το 2008 και έκτοτε όλο και περισσότεροι κατασκευαστές τα ενέτασσαν στον εξοπλισμό ασφάλειας των μοντέλων τους. Στην ΕΕ, από τον Μάιο του 2024, ισχύει ότι κάθε νέο όχημα που πωλείται, θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Kατά καιρούς, έχουν δημοσιευτεί έρευνες σχετικά με την αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτού και σε ότι αφορά στην Ευρώπη, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στους δρόμους έφεραν AEB, τότε θα υπήρχε μείωση 27% στα ατυχήματα και 8.000 λιγότεροι θάνατοι.

Σημειώνουμε ωστόσο ότι η συγκεκριμένη έρευνα δημοσιεύθηκε το 2012, όταν τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος βρίσκονταν ακόμα στο αρχικό στάδιο της εξέλιξης τους. Πόσο όμως έχουν βελτιωθεί από τότε μέχρι σήμερα;

Το ίδιο ερώτημα είχε και η ΑΑΑ (American Automobile Association), το αμερικανικό αντίστοιχο της πάλαι ποτέ δική μας ΕΛΠΑ, η οποία και διενήργησε μια δοκιμή, συγκρίνοντας τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος που έφεραν δυο γενιές ίδιων μοντέλων.

Τα οχήματα που δοκιμάστηκαν ήταν τα Νissan Rogue (το «ΗΠΑ» αντίστοιχο του X-Trail), Jeep Grand Cherokee και Subaru Outback, σε εκδόσεις του 2018 και το σήμερα. Η δοκιμή είχε ως εξής, σε κλειστό από την κυκλοφορία πεδίο και σε ελεγχόμενες συνθήκες, τα αυτοκίνητα επιτάχυναν σε τρεις ταχύτητες αναφοράς, 20, 40 και 55 χλμ./ώρα. Διατηρώντας σταθερές τις ταχύτητες αυτές τα αυτοκίνητα οδηγούνταν προς ένα κατασκευασμένο από αφρολέξ και χαρτόκουτα σταθμευμένο όχημα, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του AEB.

Τα αποτελέσματα είχαν ως εξής:

Για τα προηγούμενης γενιάς μοντέλα, στα 20 χλμ./ώρα, μόνο το Jeep δεν κατάφερε να σταματήσει εγκαίρως, ενώ στα 40 και 55 χλμ./ώρα τόσο το Jeep όσο και το Νissan, έπεσαν πάνω στο σταθμευμένο ομοίωμα αυτοκινήτου. Το μόνο που κατάφερε να ανταπεξέλθει σε όλες  τις ταχύτητες, ήταν το Subaru.

Τα νέας γενιάς αυτοκίνητα, κατάφεραν όλα να σταματήσουν εγκαίρως, χωρίς να υπάρξει σύγκρουση, αποδεικνύοντας τη βελτίωση που έχει γίνει στα AEB σε διάσημα λίγων ετών. Πιέζοντας τα όμως και άλλο, σε ταχύτητα κοντά στα 90 χλμ./ώρα, κανένα δεν κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση καταδεικνύοντας ότι υπάρχει ακόμα χώρος για βελτίωση.

Πηγές: Motor1, AAA

 

Όλες οι ειδήσεις

Γιατί όταν κατεβάζουμε το παράθυρο στο αυτοκίνητο μας «σπάνε» τα τύμπανα;

Πόσο κοστίζει να σου βγάλουν μια βίδα από το λάστιχο;

Ποιες ζημιές προκαλούν στο αυτοκίνητο οι λακκούβες του δρόμου;

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο