TOP NEWS

Χειμερινά λάστιχα vs λάστιχα WRC: Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά;

cheimerina-lasticha-vs-lasticha-wrc-poso-megali-einai-i-diafora-653434

Ο Jonathan Benson από το Tire Reviews συγκρίνει τα Pirelli Ice Zero 2 με τα Pirelli SottoZero που χρησιμοποιούνται σε χιονισμένες πίστες WRC.

Κάθε χρόνο με τον ερχομό του χειμώνα βλέπουμε δεκάδες βίντεο με αυτοκίνητα να γλιστρούν σε χιονισμένους δρόμους, βγαίνοντας εκτός ελέγχου. Για όσους από εμάς ερχόμαστε αντιμέτωποι με χιονισμένες διαδρομές καθημερινά, είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος γιατί η χρήση χειμερινών ελαστικών είναι ύψιστης σημασίας.

Αφού απέδειξε πως η χρήση χειμερινών ελαστικών φέρνει σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα στο χιόνι από τη χρήση καλοκαιρινών ή όλων των εποχών, ο Jonathan Benson από το Tire Reviews επιστέφει με άλλη μια άκρως ενδιαφέρουσα σύγκριση. Οι σημερινοί «μονομάχοι» είναι τα χειμερινά ελαστικά Pirelli Ice Zero 2 και τα ελαστικά WRC, Pirelli SottoZero.

Ενώ τα πρώτα είναι απλά ελαστικά δρόμου με την υψηλότερη βαθμολογία, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Pirelli έπρεπε να κάνει κάποιους συμβιβασμούς για χάρη της πρακτικότητας. Τα Ice Zero 2 έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να καλύπτουν τις ανάγκες ενός απλού αυτοκινήτου, με διαστάσεις όμοιες ενός συμβατικού ελαστικού. Πρέπει να αξιολογηθούν για χρήση σε δημόσιους δρόμους, για να διασφαλιστεί το ότι τα 1ος χιλιοστού καρφιά τους δεν προκαλούν ζημιά στην άσφαλτο.

Ωστόσο, τα προδιαγραφών WRC Pirelli SottoZero δεν χρειάζεται να κάνουν κανέναν συμβιβασμό. Εκτός από την μεγαλύτερη πυκνότητα ανά εκατοστό, τα καρφιά των Ράλλυ ελαστικών είναι κατά 6 χλστ. μακρύτερα από τα συμβατικά. Αυτό σημαίνει πως τα καρφιά των SottoZero είναι επτά φορές μακρύτερα από αυτά που επιτρέπονται σε χειμερινά ελαστικά δρόμου. Τα ελαστικά WRC χιονιού και πάγου είναι επίσης πιο λεπτά. Αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά στην πραγματικότητα σημαίνει πως διαθέτουν μεγαλύτερη πίεση σε μικρότερες επιφάνειες, επιτρέποντας στα SottoZero να «σκάβουν» στον πάγο και στην πούδρα, φτάνοντας στην άσφαλτο.

Τα αποτελέσματα είναι πεντακάθαρα. Τα ελαστικά WRC είχαν τεράστια διαφορά απόδοσης στην ειδικά σχεδιασμένη πίστα χειμερινών δοκιμών, όπως αποκαλύπτει ο Benson. Η διαφορές φάνηκαν τόσο στην πρόσφυση, όσο και στο φρενάρισμα – δίνοντας στον οδηγό την δυνατότητα να διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Η διαφορά είναι εμφανέστατη και στους χρόνους, με τα αγωνιστικά ελαστικά να είναι κατά 8,2 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τα ελαστικά δρόμου στην χιονισμένη πίστα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η διαφορά στον πάγο, με τα μακρύτερα καρφιά των SottoZero να «ρίχουν» 17,9 δευτερόλεπτα στα συμβατικά Ice Zero 2.

Μπορεί να μη μας δοθεί ποτέ η ευκαιρία να δοκιμάσουμε ελαστικά WRC όπως ο Benson, ωστόσο, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως η χρήση χειμερινών ελαστικών σε περιοχές που πλήττονται από ισχυρές χιονοπτώσεις είναι ύψιστης σημασίας.

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο