ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Αν οι συνοδηγοί σας έχουν αυτές τις συνήθειες, σταματήστε τους αμέσως!

an-oi-synodigoi-sas-echoun-aftes-tis-synitheies-stamatiste-tous-amesos-717228

Τα λάθη που μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα πολύ σοβαρούς τραυματισμούς ακόμα και σε συγκρούσεις με μικρές ταχύτητες

Είναι προφανές ότι το άτομο που χειρίζεται ένα όχημα με έναν ή περισσότερους συνεπιβάτες, είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια τους και αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτούς. Αυτό σε γενικές γραμμές αφορά το πώς οδηγά και συμπεριφέρεται στον δρόμο, με τους συνεπιβάτες να εκτίθενται ανάλογα σε κίνδυνο χωρίς ουσιαστικά να μπορούν να αντιδράσουν.

Πέραν όμως τούτου, οι συνεπιβάτες και ειδικά οι συνοδηγοί, ενδέχεται να αυξήσουν εκθετικά τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού τους, ακόμα και σε ατυχήματα με μικρές ταχύτητες, λόγω κάποιων κακών συνηθειών τις οποίες –δυστυχώς- βλέπουμε πολύ συχνά στο δρόμο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο οδηγός οφείλει να συνετίσει άμεσα συνεπιβάτες και συνοδηγούς, καθότι μπορεί να μην έχει ακριβώς νομική υποχρέωση για κάτι τέτοιο, ωστόσο υπάρχει το άγραφο “my car – my rules” (το αυτοκίνητο μου – οι κανόνες μου). Όσο αντιδημοκρατικό και αν ακούγεται, είναι ουσιαστικά η αμοιβαία συμφωνία μεταξύ οδηγού και συνεπιβατών και πρέπει να τηρείται για την ορθή και ασφαλή χρήση του οχήματος.

Ποιος αλήθεια θα ήθελε να ζήσει με τις τύψεις για τον σοβαρό –ενδεχομένως με μόνιμες συνέπειες –τραυματισμό ή ακόμα και τον θάνατο αγαπημένων προσώπων για μια ανόητη συνήθεια που επέτρεψε μέσα στο αυτοκίνητο του;

Πόδια στο ταμπλό

Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, πολλοί συνοδηγοί αρέσκονται να τοποθετούν τα πόδια τους στο ταμπλό του αυτοκινήτου για λόγους άνεσης, ξεκούρασης και δροσιάς σε επίμαχα σημεία, παίρνοντας μια στάση του τύπου «ρεμβάζω στην βεράντα». Τραγικό λάθος! Ακόμα και αν πιστεύετε ότι ο δρόμος και οι ταχύτητες που κινείστε εκμηδενίζουν τις πιθανότητες ενός ατυχήματος, ήδη έχετε θέσει εαυτό και συνεπιβάτες σε κίνδυνο, λόγω της πλάνης σας αυτής. Ποτέ δεν μπορείτε να ελέγξετε όλες τις συνισταμένες και τους εξωγενείς παράγοντες  που μπορούν να προκαλέσουν κάτι τέτοιο. Σε περίπτωση ατυχήματος λοιπόν, η αφύσικη στάση του συνοδηγού ο οποίος έχει «βυθιστεί» στο κάθισμα, θα του φέρει την διαγώνιο της ζώνης ασφαλείας… λαιμόκοψη, με το ευαίσθητο αυτό σημείο του σώματος να δέχεται πολύ μεγάλες δυνάμεις. Αν ο αερόσακος ανοίξει, κάτι το οποίο γίνεται με πολύ γρήγορη ταχύτητα και δύναμη, τα πόδια του συνοδηγού που ήταν ράθυμα ακουμπισμένα στο ταμπλό θα μετακινηθούν βίαια προς τα πίσω, ενώ η αδράνεια θα σπρώχνει το σώμα του προς τα μπροστά.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν κάποιες ακτινογραφίες που δείχνουν τα κατάγματα και την διάλυση που έχει υποστεί η περιοχή της λεκάνης, τα ισχία, και τα μηριαία οστά σε συνοδηγούς που είχαν την στάση αυτή σε ατύχημα. Δεν τις παραθέτουμε για λόγους ανατριχίλας, αλλά πιστέψετε μας, πρόκειται για τραυματισμούς που αλλάζουν ριζικά την ζωή του ατόμου που θα τους υποστεί, με πολύ άσχημο τρόπο. Εκτός αυτού, οι δυνάμεις που ασκούνται ενδέχεται να προκαλέσουν ρήξη των μηριαίων αρτηριών, κάτι που οδηγεί σε μια από τις πιο επικίνδυνες για την ζωή του τραυματία αιμορραγίες. Τέλος, αυτά που έχουν καταγραφεί σε ατυχήματα αυτού του είδους, είναι σοβαρές κακώσεις στην σπονδυλική στήλη που οδηγούν σε παραπληγίες και τετραπληγίες, καθώς και πολλαπλά κατάγματα στο πρόσωπο λόγω του ότι τα γόνατα λειτουργούν σαν σφυριά, ερχόμενα σε επαφή μαζί του.

Πλάτη καθίσματος ριγμένη πολύ  πίσω

Άλλη μια στάση «άνεσης» όπου το κάθισμα του συνοδηγού μετατρέπεται σε… σεζλόνγκ. Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, τόσο η ζώνη όσο και ο αερόσακος, δεν έχουν σχεδιαστεί για να προφυλάσσουν κάποιον όταν έχει αφύσικη για τα επιβατικά δεδομένα στάση. Αντιθέτως, αμφότερα τα δύο αυτά συστήματα ασφαλείας, μπορούν να προκαλέσουν πολύ μεγάλη ζημιά και σοβαρότατους τραυματισμούς, λόγω του ότι οι δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα, εφαρμόζονται σε εντελώς λάθος σημεία.

Κακή ρύθμιση προσκέφαλων

Αυτό αφορά και τον οδηγό, πέραν από τους συνεπιβάτες. Το προσκέφαλο πρέπει να είναι ρυθμισμένο έτσι, ώστε να υποστηρίζει το πίσω μέρος του κεφαλιού, ούτε πιο κάτω, ούτε πιο πάνω. Προστατεύει κυρίως σε περιπτώσεις οπίσθιας σύγκρουσης, λόγω του ότι οι αδρανειακές δυνάμεις που ασκούνται σε αυτή την περίπτωση «σπρώχνουν» το κεφάλι προς τα πίσω αναγκάζοντας σε υπερέκταση τον αυχένα. Ακόμα και αν πρόκειται για ένα απλό «τσούγκρισμά» μέσα στην πόλη, οι δυνάμεις αυτές είναι πολύ μεγάλες και αν το προσκέφαλο δεν είναι ρυθμισμένο σωστά, μπορεί κάλλιστα να οδηγήσει σε … κολάρο για κάνα μήνα ή σε πολύ χειρότερες καταστάσεις. Είναι μια πολύ απλή ρύθμιση, ας της δώσουμε την βαρύτητα πους της αξίζει!

«Χύμα» φόρτωση αποσκευών και αντικειμένων στα πίσω καθίσματα

Μεγάλη ευκολία το να  «πετάει» κανείς στα πίσω καθίσματα ψώνια και αντικείμενα που χρειάζονται να μεταφερθούν. Μεγάλη ευκολία και μεγάλο λάθος όμως, καθώς αν συμβεί ατύχημα, αυτά τα αντικείμενα αποτελούν εν δυνάμει «οβίδες» που θα εκτοξευθούν με δύναμη προς τα μπροστά τραυματίζοντας οδηγό και συνοδηγό. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο πορτμπαγκάζ, επιλέγουμε να μεταφέρουμε μόνο ελαφριά αντικείμενα και αυτά τοποθετούνται καλά στερεωμένα και «σφηνωμένα» στον χώρο που αναλογεί στα πόδια των πίσω επιβατών.

Όλες οι ειδήσεις

Το παράδοξο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την ελληνική ναυσιπλοΐα

Ήρθε το υβριδικό Peugeot 2008 με την προίκα τη σωστή – Οι τιμές

Γκραν Πρι Καναδά: Νικητής ο Φερστάπεν

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο