Τι ακριβώς είναι και τι εξυπηρετούν αυτά τα μικρά εξογκώματα στο πέλμα και στα πλαϊνά ενός καινούργιου ελαστικού;
Θα το έχετε δει όλοι, τουλάχιστον όλοι εσείς που έχετε ρίξει μια πιο κοντινή ματιά στα φρέσκα ελαστικά που τοποθετήσατε στο αυτοκίνητο σας. Το πέλμα των «φρέσκων» ελαστικών είναι διάσπαρτο με πολύ μικρά εξογκώματα, σαν «μπιμπίκια» ενώ στα πλαϊνά τμήματα πολλές φορές υπάρχουν προεξοχές σαν τρίχες.
Για το τι μπορούν να εξυπηρετούν αυτές οι προεξοχές, κυκλοφορούν διάφορες «θεωρίες της πιάτσας», όπως το ότι είναι δείκτες φθοράς για παράδειγμα. Δεν ισχύει, γιατί πολύ απλά οι προεξοχές αυτές, δεν εξυπηρετούν τίποτα απολύτως, τουλάχιστον όταν το ελαστικό βρίσκεται πλέον πάνω στο αυτοκίνητο σας.
Επίσης, δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελαστικού, ούτε και πρόκειται για κάτι που υποδεικνύει πρόβλημα ή ελάττωμα.
Ο λόγος λοιπόν που υπάρχουν αυτά τα εξογκώματα, έχει να κάνει με την κατασκευαστική διαδικασία των ελαστικών. Εν τάχει και απλοϊκά, για να δημιουργηθεί ένα ελαστικό, καουτσούκ εισάγεται σε ένα κυλινδρικό καλούπι και πιέζεται προς τα τοιχώματα που φέρουν το «αρνητικό» ανάγλυφο του πέλματος.
Με την διαδικασία αυτή, που ονομάζεται βουλκανισμός και λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στο καλούπι, το ελαστικό διαμορφώνεται στο επιθυμητό σχήμα και στις εκάστοτε διαστάσεις και χάραξη της γραμμής παραγωγής.
Όταν λοιπόν το καουτσούκ πιέζεται προς τα τοιχώματα του καλουπιού για να πάρει σχήμα και προκειμένου να μην εγκλωβιστεί αέρας που θα προκαλούσε κακοτεχνίες και ανομοιομορφίες, υπάρχουν μικρές οπές για την διαφυγή του.
Μαζί με τον αέρα όμως, στις οπές αυτές και λόγω της πίεσης, μπαίνει λίγο υλικό από το ελαστικό και κάπως έτσι διαμορφώνονται αυτά τα εξογκώματα και οι «τρίχες» στο πέλμα και στα πλαϊνά του ελαστικού.
Πρόκειται λοιπόν για «απομεινάρια» του βουλκανισμού και όχι, ούτε κάποια χρησιμότητα έχουν, ούτε επηρεάζουν ή υποβαθμίζουν την συμπεριφορά και απόδοση ενός ελαστικού.
Όλες οι ειδήσεις
Ειδική δοκιμή κατανάλωσης: BMW 120d
F1: ο Χάμιλτον πήρε το τιμόνι του και στη Ferrari
Δοκιμή Cupra Formentor VZ: Στο ρεύμα με… τσαγανό!