Η νέα ευρεσιτεχνία της Ford επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το off-roader του όρθιος, κάτι που ακούγεται διασκεδαστικό αλλά και επικίνδυνο.
Αυτή δεν είναι η πρώτη, αλλά πιθανότατα ούτε η τελευταία «τρελή» ιδέα της Ford, ωστόσο, μάλλον είναι η πιο υπερβολική που έχουμε δει πρόσφατα. Η νέα πατέντα αφορά την οδήγηση εκτός δρόμου χρησιμοποιώντας χειριστήρια στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, ενώ ο οδηγός είναι σε όρθια θέση. Η εν λόγω εφεύρεση ονομάζεται “Redundant Vehicle Controls Based On User Presence And Position” και στο σκίτσο μπορούμε να δούμε τον οδηγό ενός Ford Bronco να οδηγεί το off-roader, όντας έξω από την καμπίνα από τη μέση και πάνω.
«Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις στην οδήγηση εκτός δρόμου, όπου το έδαφος και οι ελιγμοί απαιτούν από τον οδηγό να βρίσκεται σε διαφορετική θέση και όχι καθιστός», γράφει η αυτοκινητοβιομηχανία στην αίτηση για το εν λόγω δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. «Ο οδηγός μπορεί να βρει αυτή τη θέση οδήγησης πλεονεκτική αφού του επιτρέπει να βλέπει καλύτερα στο off-road». Το σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα βρίσκεται σε «επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης» και χρησιμοποιεί αισθητήρες που εξασφαλίζουν το ότι παρόλο που δεν κάθεται στη θέση οδήγησης, ο οδηγός παραμένει μέσα στο όχημα και δε κάνει κατάχρηση άλλων βοηθημάτων οδήγησης.
Πράγματι, πολλά σύγχρονα οχήματα παρακολουθούν τη θέση του οδηγού τους για να εξασφαλίσουν ότι αυτός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο. Η Ford επισημαίνει ότι ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως η υποβοήθηση ανηφόρας -η οποία ενεργοποιεί τα φρένα για να αποτρέψει την οπισθοχώρηση ενός οχήματος σε ανηφόρα- ή ο έλεγχος διαδρομής, απενεργοποιούνται εάν το αυτοκίνητο πιστεύει ότι ο οδηγός είναι εκτός θέσης, καθιστώντας την ύπαρξη αυτών των αισθητήρων ιδιαίτερα σημαντική.
Ωστόσο, μια off-road διαδρομή συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για ένα αυτοκίνητο να ανατραπεί, κάτι που σίγουρα ακούγεται επικίνδυνο για έναν οδηγό που βρίσκεται ο μισός έξω από αυτό.