VIRAL

H Ελληνίδα Tik-Toker που έγινε viral επειδή «κλείνει το ραδιόφωνο για να εξοικονομήσει βενζίνη»… έχει δίκιο!

h-ellinida-tik-toker-pou-egine-viral-epeidi-kleinei-to-radiofono-gia-na-exoikonomisei-venzini-echei-dikio-729769

Απολαύσαμε πάντως ένα ρεσιτάλ ημιμάθειας και mansplaining από τις βαρβαρικές ορδές του διαδικτύου…

Αν περιηγείστε στα γνωστά λημέρια του διαδικτύου, τότε είναι σίγουρο πως τις τελευταίες δύο ημέρες κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας το viral βίντεο της Tik-Toker Βασιλικής Τσερτσελή.

@vasiliki_tsertseli

Tips όταν ξεμένεις απο βενζίνη καο δεν βρίσκεις βενζινάδικο 😂 #car #lifehack #viral

♬ πρωτότυπος ήχος – vasilikitsertseli

To «viral» του όλου θέματος, έχει να κάνει με το ότι η Βασιλική, αφηγούμενη μια πρόσφατη εμπειρία της όπου κόντεψε να μείνει από βενζίνη, «τόλμησε» να ξεστομίσει ως συμβουλή εξοικονόμησης καυσίμου (και) το κλείσιμο του ραδιοφώνου στο αυτοκίνητο. Τι ήταν να το πει; Το βίντεο της αναρτήθηκε και κοινοποιήθηκε παντού, με όχι και τόσο κολακευτικά σχόλια, τα οποία προέρχονταν κυρίως (τι κυρίως… σχεδόν αποκλειστικά δηλαδή) από άντρες, που αρέσκονται σε αυτές τις περιπτώσεις να επιδίδονται στο mansplaining, ως μια σύγχρονη μορφή αρσενικής κυριαρχίας και επίδειξης. Όσοι το έχουν ανάγκη δηλαδή…

Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση όλοι οι «άκου να σου πω κοπελιά» τύποι … ήταν λάθος. Βλέπετε η ενέργεια ποτέ δεν είναι «τζάμπα», πάντα έρχεται με κάποιο κόστος. Οτιδήποτε καταναλώνει ενέργεια σε ένα αυτοκίνητο λοιπόν, από κάπου αντλεί πόρους. Aκόμα και αν είναι η μπαταρία του αυτοκινήτου, αυτή θα πρέπει να φορτίζεται καθ΄οδόν και αυτή τη δουλειά την έχει αναλάβει ο εναλλάκτης, αυτό που παλιότερα ονομαζόταν δυναμό.

Ουσιαστικά είναι μια «γεννήτρια» που παράγει ρεύμα παίρνοντας κίνηση από το μοτέρ του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου, το ρεύμα που παράγει δεν είναι «δωρεάν», το πληρώνεις σε βενζίνη. Είτε λοιπόν ο εναλλάκτης αποτελεί την άμεση παροχή ενέργειας, είτε την έμμεση, φορτίζοντας την μπαταρία, όσο οι απαιτήσεις ηλεκτροδότητησης σε ένα αυτοκίνητο αυξάνονται, τόσο το έργο του εναλλάκτη είναι μεγαλύτερο και συνεπώς, η κατανάλωση βενζίνης αυξάνεται.

Πόσο; Εξαρτάται από την συσκευή. H ADAC, το γερμανικό αντίστοιχο της δικής μας (πάλαι ποτέ) «ΕΛΠΑ» δεν είναι ένας τυχαίος οργανισμός. Απαριθμεί περισσότερα από 20 εκατομμύρια μέλη και πριν την Euro NCAP, ήταν αυτή που διεξήγαγε τις δοκιμές των crash test και όχι μόνο. Ο λόγος της μετρούσε και μετράει. Το 2023, η ADAC έκανε μια έρευνα λοιπόν, σχετικά με το πόσο αυξάνει την κατανάλωση βενζίνης ο τροφοδοτούμενος με ηλεκτρισμό εξοπλισμός στα αυτοκίνητα.

ADAC

Για την λειτουργία του ραδιoφώμου, η κατανάλωση της βενζίνης ανά 100 χλμ., αυξάνεται κατά 0,02 λίτρα. Η ποσότητα είναι αμελητέα αλλά υπαρκτή και μετρήσιμη και αυτό είναι που έχει σημασία. Σε καταστάσεις όπου πας με τις «αναθυμιάσεις» στο ρεζερβουάρ, τα πάντα παίζουν ρόλο και κάνουν την διαφορά μεταξύ του «μου έμεινε μπροστά στις αντλίες» και του «το έσπρωξα 200 μέτρα» ή του «περπάτησα 1+1 χιλιόμετρο μέσα στα σκοτάδια». Σε αυτές τις περιπτώσεις τα πάντα παίζουν ρόλο και η εξοικονόμηση βενζίνης  είναι συνδυαστικό ζήτημα.

Σίγουρα, μια χαμηλότερη πίεση στα ελαστικά, ένα ανοικτό παράθυρο ή ακόμα και η θερμοκρασία περιβάλλοντος, παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην κατανάλωση συγκριτικά με τη χρήση του ράδιο αλλά στο αγώνα να εξοικονομήσει κανείς μέχρι και την «τελευταία σταγόνα» καυσίμου, λαμβάνει υπόψη όλες τις συνισταμένες. Σημειώνουμε δε, ότι μιλάμε για ένα ράδιο 20W, αν πρόκειται για δυνατό ηχοσύστημα και ψάχνετε για βενζίνη ακούγοντας μουσική σε ένταση που τα μπάσα σας αναδιοργανώνουν τα σπλάχνα, τότε η κατανάλωση, είναι προφανώς μεγαλύτερη, καθώς οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι αυξημένες.

Η Βασιλική λοιπόν, είχε δίκιο. Μπορεί η κατανάλωση σε βενζίνη από το ραδιόφωνο να μην είναι μεγάλη αλλά ισχύει. Και ο αντίλογος ή το σχόλιο, αν ξέρεις και γνωρίζεις, είναι αυτό ακριβώς και όχι τα «δεν ξέρεις τι σου γίνεται» και τα «τράβα να πλύνεις κάνα  πιάτο». Αυτή η συλλογική παθογένεια της «ανθρωποφαγίας», της «ξερολίασης» και των «αυθεντιών» στο διαδίκτυο, κάπου πρέπει να σταματήσει, πόσο μάλλον όταν δεν πρόκειται απλά για άκομψη παράθεση γεγονότων και στοιχείων που –τουλάχιστον- ισχύουν αλλά για ένα «τσουνάμι» ογκώδους άγνοιας.

Sorry –not- guys, ήσασταν λάθος. Και φερθήκατε και άσχημα.

Όλες οι ειδήσεις

Πως εκκινούμε αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με «νεκρή» μπαταρία

Μετά τις διακοπές: Πλύσιμο και έλεγχος αυτοκινήτου

Έτσι είναι ο κινητήρας ενός Honda Civic μετά από… 400.000 χλμ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο