Η Ήπειρος στολίστηκε, φόρεσε τα γιορτινά της και εμείς επισκεφθήκαμε μερικούς από τους πιο ξακουστούς χειμερινούς προορισμούς, ακριβώς πάνω στο “φόρτε” τους: την περίοδο των Χριστουγέννων. Συνοδοιπόρος μας το Jeep Avenger 1.2 100ps με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
του Δημήτρη Μανώλαρου, Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Μέτσοβο
Μετά από τέσσερις ώρες και κάτι εύκολη οδήγηση από την Αθήνα, φτάσαμε στον πρώτο μας προορισμό, το μαγευτικό Μέτσοβο. Η ορεινή κωμόπολη της Ηπείρου, χτισμένη σε υψόμετρο 1.160 μέτρων στις βόρειες πλαγιές της Πίνδου, συνδυάζει μοναδικά την παραδοσιακή αρχιτεκτονική με το καταπράσινο τοπίο και την πλούσια ιστορία. Οι χιλιάδες επισκέπτες των ημερών που κατέφθαναν ανάγκασαν τις αστυνομικές αρχές να απαγορεύσει την είσοδο των οχημάτων στο κέντρο της κωμόπολης, οπότε αφήσαμε το αυτοκίνητο στον περιφερειακό και συνεχίσαμε με λεωφορεία. Το χιονισμένο τοπίο ταιριάζει “γάντι” στην ευρύτερη περιοχή και αφού ο καιρός το επέτρεπε δεν χάσαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στα στενά δρομάκια του χωριού, χαζεύοντας τα πετρόχτιστα σπίτια και την μαγευτική θέα στην οροσειρά της Πίνδου που απλώνεται ακριβώς απέναντι από το χωριό. Στην κεντρική πλατεία υπάρχουν πολλές επιλογές για καφέ και φαγητό και δεν παραλείψαμε να δοκιμάσουμε την μεγάλη ποικιλία τυριών για τα οποία φημίζεται το Μέτσοβο.
Μπορεί να μην καταφέραμε να φωτογραφίσουμε το Avenger με το ιδιαίτερο χρώμα στα γραφικά στενά του Μετσόβου, η διαδρομή προς το Χιονοδρομικό κέντρο όμως μας αποζημίωσε και με το παραπάνω. Όταν συναντήσαμε την χιονόστρωση στον δρόμο προς το χωριό Μηλιές, θα θέλαμε να έχουμε την έκδοση 4xe του Αvenger και ιδανικά ένα ζευγάρι χιονολάστιχα αλλά ας μην είμαστε αχάριστοι, ακόμα και έτσι ήταν πανέμορφα και οι εικόνες μοναδικές. Ίσως την επόμενη φορά.
Ανήλιο
Περίπου 15 λεπτά αργότερα, μπαίνουμε στο Ανήλιο. Πρόκειται για ένα ήσυχο χωριό, μακριά από τον κόσμο που συγκεντρώνεται στο Μέτσοβο, με παραδοσιακές ταβέρνες και πλακόστρωτα δρομάκια. Η θέα προς το Μέτσοβο και την Πίνδο είναι εκπληκτική, ενώ σε απόσταση 15 χιλιομέτρων βρίσκεται το χιονοδρομικό κέντρο Ανηλίου, το νεότερο χιονοδρομικό της χώρας,
Πάπιγκο
Μεταφερόμαστε βορειότερα, σε μια μοναδική περιοχή της Ελλάδας, με χαρακτηριστική και ξεχωριστή ομορφία, το Ζαγόρι. Ένα από τα πιο διάσημα Ζαγοροχώρια είναι το Πάπιγκο, που αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για όσους αναζητούν την ηρεμία της φύσης και την αυθεντική, ανόθευτη ομορφιά της ελληνικής υπαίθρου. Χτισμένο σε υψόμετρο περίπου 960 μέτρων, το Πάπιγκο εντυπωσιάζει με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του και την θέα προς τις πλαγιές της Τύμφης. Οι δραστηριότητες κοντά στο χωριό ποικίλουν ανάλογα την εποχή του χρόνου και το rafting στα παγωμένα νερά του Βοϊδομάτη είναι μία από τις καλύτερες εμπειρίες. Απαραίτητη είναι επίσης η στάση για παραδοσιακό ελληνικό καφέ και χειροποίητα γλυκά στην κεντρική πλατεία, όπου δεσπόζει η εκκλησία του Αγίου Βλασίου και πέντε λεπτά αργότερα βρισκόμαστε σε ένα μαγικό τοπίο, τις κολυμπήθρες.
Οι μαγευτικές κολυμπήθρες του Πάπιγκου αποτελούν έναν από τους πιο εντυπωσιακούς προορισμούς στα Ζαγοροχώρια. Δημιουργήθηκαν από τη συνεχή διάβρωση των βράχων από το νερό του ρέματος Ρογκοβού, που ρέει ανάμεσα στο Μεγάλο και το Μικρό Πάπιγκο και με την πάροδο του χρόνου, το νερό σχημάτισε βαθιές κοιλότητες, οι οποίες γεμίζουν με νερό και μοιάζουν με φυσικές πισίνες.
Μονοδένδρι
Ένα από τα πιο γνωστά και γραφικά χωριά των Ζαγοροχωρίων, χτισμένο σε υψόμετρο 1.060 μέτρων, στις πλαγιές της Τύμφης. Προσφέρει μια μοναδική θέα στις επιβλητικές βουνοκορφές και το καταπράσινο τοπίο, ενώ η πλούσια ιστορία του και η παραδοσιακή αρχιτεκτονική το καθιστούν έναν ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό. Aπό τα πιο σημαντικά και ιδιαίτερα αξιοθέατα του χωριού είναι η Μονή της Αγίας Παρασκευής, χτισμένη στο χείλους του φαραγγιού του Βίκου, η οποία χρονολογείται το 1414 μ.Χ. Η πρόσβαση γίνεται μέσω ενός βατού μονοπατιού με 15 λεπτά χαλαρό περπατήμα. Οι τοιχογραφίες στο καθολικό της Μονής είναι από τα λίγα σύνολα του 15ου αιώνα που σώζονται σε όλη την Ήπειρο, ενώ η θέα στο φαράγγι του Βίκου κόβει την ανάσα.
Ιωάννινα
Δεν θα μπορούσαμε να μην επισκεφθούμε την μεγαλύτερη πόλη της Ηπείρου, τα Ιωάννινα, την πόλη των θρύλων, των παραδόσεων και φυσικά τη Λίμνη Παμβώτιδα. Ιδανικός προορισμός για κάθε εποχή, προσφέρεται για ήρεμες βόλτες στο ιστορικό κέντρο αλλά και δίπλα στη λίμνη. Λόγω των ημερών, η πόλη ήταν ασφυχτικά γεμάτη με επισκέπτες οπότε αποφασίσαμε να «καταφύγουμε» στο Νησί. Στο νησάκι Ιωαννίνων η πρόσβαση γίνεται μόνο μέσω πλοιάριων και η παρουσία ελάχιστων οχημάτων το καθιστούν ένα από τα πιο ήσυχα μέρη της περιοχής. Αξιοσημείωτο είναι το μουσείο του Αλή Πασά, στο οποίο είναι συγκεντρωμένη όλη η ιστορία των Ιωαννίνων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, ενώ εντυπωσιακές είναι και οι Μονές που υπάρχουν στο νησί.
Πρέβεζα
Για τελευταίο προορισμό αφήσαμε την Πρέβεζα. Αν και κατά βάση καλοκαιρινός προορισμός, το νοτιότερο άκρο της Ηπείρου έχει πληθώρα επιλογών για φαγητό και βόλτες δίπλα στα νερά του Αμβρακικού Κόλπου. Μοναδικό αξιοθέατο της ευρύτερης περιοχής και όχι τόσο γνωστό, είναι η Λιμνοθάλασσα Τσοπέλι, ένας υγροβιότοπος σπάνιας φυσικής ομορφιάς, δέκα μόλις χιλιόμετρα από το κέντρο της Πρέβεζας. Το συγκεκριμένο πάρκο είναι ιδανικό για περπάτημα δίπλα σε σπάνια πτηνά, αφού έχουν παρατηρηθεί 296 είδη, κάποια από αυτά χαρακτηρισμένα ως απειλούμενα.
Jeep Avenger
Το συγκεκριμένο Avenger το είχαμε δοκιμάσει πριν περίπου έναν χρόνο, αφήνοντας μας θετικές εντυπώσεις. Αφού “εμφανίστηκε” ξανά στο πρόγραμμα μας, αποφασίσαμε να κάνουμε το παραπάνω οδοιπορικό. Οι χώροι στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών αποδείχθηκαν ικανοποιητικοί, οι αποσκευές τεσσάρων ενηλίκων γέμισαν ασφυκτικά τα 380 λίτρα, ενώ όλοι στην καμπίνα ήμασταν αρκετά άνετοι. Ίσως το μόνο που μας προβλημάτιζε ως σκέψη ήταν τα 100 άλογα του 1200αρη κινητήρα. Μετά από 1300 χιλιόμετρα όμως, λίγες ήταν οι φορές που θα θέλαμε περισσότερη δύναμη, κυρίως σε προσπεράσεις σε επαρχιακούς, όταν χρειάστηκε να κατεβάσουμε έως και 3 σχέσεις στο κιβώτιο. Το B-SUV της Jeep ταξίδευε με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, με το ACC ρυθμισμένο στα 130 χλμ/ώρα και τα ηχεία της JBL να μας κρατούν συντροφιά, κανείς από τους επιβάτες δεν παραπονέθηκε για την συνολική άνεση. Όσο για την κατανάλωση, ο δείκτης σταμάτησε στα 6.9λ/100χλμ.
Όλες οι ειδήσεις
Συγκριτική Δοκιμή: Honda Civic Type R vs Cupra Formentor VZ – Ιστορίες του δρόμου