Με το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου να πλησιάζει, σας παρουσιάζουμε πέντε όμορφους προορισμούς κοντά στην Αθήνα. Τόσο κοντά μάλιστα, που μπορείτε να φτάσετε άνετα ακόμη και με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
1) Mercedes EQE 350+: Ταξίδι στην Ερμιονίδα και το Πόρτο Χέλι
Σε μερικά μοντέλα η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα ως, ύφος, στυλ, αλλά και στην αιωρούμενη χλιδή. Όπως στην Mercedes EQE 350+ δηλαδή!
Το σχόλιο που προκύπτει αβίαστα παρατηρώντας την EQE 350+, είναι πω πρόκειται γιαμια μικρότερη EQS, καθώς αμφότερες βασίζονται στο δάπεδο EVA2,ενώ παράλληλα ακολουθούν τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές, που τις καθιστούν τόσο διακριτές αλλά και αεροδυναμικές. Η μικρότερη βέβαια Mercedes διαθέτει και ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα, πάντα στον πίσω άξονα με 292 ίππους και 530 Nm ροπής.
Μικρότερη είναι και η μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 90,6 kWh που προσφέρει κοντά στα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, όπως εν προκειμένω η Mercedes EQE 350+, μονόδρομος η επιλογή ενός κοσμοπολίτικου προορισμού – του Πόρτο Χέλι εν προκειμένω – καθώς η χαρακτηριστική σιλουέτα του συγκεκριμένου ηλεκτρικού μοντέλου ταιριάζει απόλυτα με μία φωτογράφιση με φόντο πολυτελή κότερα π.χ. Κινούμενοι λοιπόν στην Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ/ώρα λόγω μετρήσεων και στο infotainment βλέπουμε μία πολύ χαμηλή ένδειξη μέσης κατανάλωσης: μόλις 18,3 kWh/100χλμ. τιμή που σχετίζεται με τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή και την καλή διαχείριση ενέργειας. Μετά τον Ισθμό, στο γνωστό και άκρως ενδιαφέρον από οδηγικής πλευράς κομμάτι που οδηγεί μέσω Επιδαύρου και Δίδυμων στο Πόρτο Χέλι, συνεχίσαμε να κινούμαστε αρκετά συντηρητικά, αποσκοπώντας στη διατήρηση της χαμηλής κατανάλωσης που θα μας εξασφάλιζε μεγαλύτερη αυτονομία, άρα απροβλημάτιστη επιστροφή.
Κατά την άφιξη στο Πόρτο Χέλι η ένδειξη μπαταρίας της EQE 350+ ήταν στο 68% και η αυτονομία στα 310 χιλιόμετρα, απόρροια του ήπιου τρόπου οδήγησης, αλλά και της ανάκτησης ενέργειας που προκύπτει από το κλείσιμο του πεντάλ του γκαζιού στις κατηφόρες. Για την επιστροφή επιλέχτηκε το πρόγραμμα “Sport” που πραγματικά μεταμορφώνει τη EQE 350+ σε ένα σπορ GT. Η δύναμη άμεση και ωμή, επιτρέπει στη βάρους 2.355 κιλών Γερμανική μπερλίνα να μαζεύει με εκπληκτικό τρόπο χιλιόμετρα και μάλιστα με ευχάριστη ηχητική υπόκρουση, του ηλεκτρονικού ήχου που προσομοιώνει τον ήχο θερμικού κινητήρα!
Αθήνα ————————————————- Πόρτο Χέλι
Απόσταση 175 χλμ.
Μέση κατανάλωση 17,1 kWh/100 km.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 19,3 kWh/100 km.
Αυτονομία 489 χλμ.
2) Fiat 500e: Διαδρομή Αθήνα-Λαύριο
Τo Fiat 500e, διαχρονικά το πιο σημαντικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας διακρίνεται για το απαράμιλλο στυλ και την ευελιξία εντός πόλης. Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό μοντέλο στην έκδοση 3+1.
Το 2020 το 500αράκι αναδείχθηκε εκ νέου ως ένα μοντέλο ορόσημο, καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσαρίστηκε στις αγορές. Στην συγκεκριμένη «πράσινη» εκδοχή του, την Fiat 500e 3+1, πέραν της ανανεωμένης (και ούτως ή άλλως) μοδάτης εμφάνισης του, εμφανίζεται και ενισχυμένο ως προς το τομέα της πρακτικότητας, κατ’ αρχήν, καθώς διαθέτει πίσω δεξιά μία μισή πόρτα που ανοίγει με ανάποδη φορά, ώστε να μπορούν οι πίσω επιβάτες να εισέρχονται στην καμπίνα με μεγαλύτερη ευκολία.
Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 118 ίππων και 220 Nm ροπής, συνδυάζεται με μπαταρία 42 kWh και προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης που παραμετροποιούν το βαθμό ανάκτησης ενέργειας: Normal, Range και Sherpa. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται 15 ώρες και 15 λεπτά από απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW), 4 ώρες και 15 λεπτά με Wallbox 11 KW, ενώ με ταχυφορτιστή 85 kW η φόρτιση του 80% της μπαταρίας γίνεται σε 35 λεπτά.
Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση του «κλείδωσε» στα 13,4 kwh/ 100χλμ., γεγονός που ισοδυναμεί σε πραγματική αυτονομία 218 χλμ. Παρά το αυξημένο βάρος που πλέον φθάνει τα 1.400 κιλά, η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ, το καθιστά ιδιαίτερα ευχάριστο καθώς κινείται και με σπιρτάδα εντός πόλης, ενώ εξίσου ικανό αποδεικνύεται και στο ταξίδι, όπου μπορεί να κινηθεί με ανώτατη ταχύτητα τα 150 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την αυτονομία.
Αθήνα ————————————————- Λαύριο
Απόσταση 134 χλμ.
Μέση κατανάλωση 13,4 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 13,1 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 218 χλμ.
3) Opel Corsa-e: Αποστολή Αθήνα-Ναύπλιο
Με δέλεαρ τη χαμηλή τιμή πώλησης το Opel Corsa-e, σας προσφέρει απρόσκοπτη κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ δεν θα σας αρνηθεί και μικρές βόλτες εκτός αστικού ιστού για ένα ευχάριστο τριήμερο.
Το Opel Corsa-e βασίζεται στη πλατφόρμα CMP, που έχει σχεδιαστεί από τον Όμιλο PSA, στον οποίο θυμίζουμε η Opel ανήκει εδώ και λίγο καιρό. Ομοίως και ο ηλεκτροκινητήρας του προέρχεται από τον Όμιλο PSA έχει απόδοση 136 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm και προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport).
H αλήθεια είναι ότι δύσκολα μπορεί κανείς να ξεχωρίσει το ηλεκτρικό Opel Corsa-e από τα συμβατικά αδελφάκια του, καθώς η Opel επέλεξε η ηλεκτροκίνητη έκδοση του να διαθέτει αυτούσια τα προτερήματα που έχουν καταστήσει τόσο δημοφιλές το supermini της. Ακόμα και ο χώρος του πορτμπαγκάζ (με χωρητικότητα 267 λίτρα) παρέμεινε ανέπαφος καθώς η τοποθέτηση των μπαταριών έγινε κάτω από τα καθίσματα. Το μεγαλύτερο βάρος ωστόσο (1.530 κιλά) επέβαλε στη Γερμανική εταιρεία, να προβεί σε ενισχύσεις του πλαισίου και διαφορετικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ. Υπάρχουν τέσσερεις εκδόσεις (Edition, Elegance, GS Line, Ultimate), με την οικονομικότερη να ξεκινά από τις 35.400 ευρώ.
Η διαδρομή από Αθήνα προς Ναύπλιο είναι 142 χλμ., εκ των οποίων τα 115 χλμ σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα σε επαρχιακό δρόμο. Από την Αθήνα μέχρι τον κόμβο της Αρχαίας Νεμέας το Opel Corsa-e είχε κατανάλωση 17,3 kWh/ 100χλμ, ενώ στη συνέχεια κινούμενοι στο επαρχιακό τμήμα, η αυξημένη κίνηση και το πρώτο κατηφορικό κομμάτι της διαδρομής, απέφεραν μία μείωση της μέσης κατανάλωσης στα 15,1 kWh/100χλμ. Το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο της Opel χρειάστηκε να καταναλώσει σχεδόν την μισή μπαταρία (48 %) για να φτάσει έως το Ναύπλιο, με την αυτονομία να πέφτει στα 140 χιλιόμετρα, γεγονός που δεν επέτρεπε την επιστροφή χωρίς φόρτιση. Έτσι επισκεφτήκαμε το πρατήριο της ΕΚΟ στον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στο Ναύπλιο και φορτίσαμε στο ταχυφορτιστή (50 kWh) της ElpeFuture, για να φορτίσουμε πριν από το τριήμερο μας. Στον ίδιο δρόμο, σε πρατήριο της Shell υπάρχει και αντίστοιχος ταχυφορτιστής της InCharge. H διάρκεια πλήρους φόρτισης της μπαταρίας ολοκληρώθηκε σε 48 λεπτά.
Αθήνα ————————————————- Ναύπλιο
Απόσταση 142 χλμ.
Μέση κατανάλωση 15,1 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 17,3 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 358 χλμ.
4) Skoda Enyaq iV 60: Αποστολή Αθήνα – Καλάβρυτα
Άνεση, πολυτέλεια και χώροι σε προσιτή τιμή είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Skoda Enyaq iV 60.
Καιρό τώρα η Skoda, χαράσσει τα δικά της μονοπάτια αν και μέλος του Group VAG, παρουσιάζοντας τη δική της εκδοχή σε μοντέλα που χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και το Enyaq που ναι μεν βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ (βλέπε VW ID.4), παρόλα αυτά έχει τη δική του προσωπικότητα. Λίγο πιο συντηρητικό εμφανισιακά -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι μοντέρνο- το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq ίσως το πιο πολυτελές Skoda, προσφέρεται στις εκδόσεις Enyaq iV60 ή iV80 (με μπαταρία 58 ή 77 kWh αντίστοιχα) με τιμές πώλησης από 47.100 ευρώ.
Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν το Skoda Enyaq iV60 με απόδοση 180 ίππους. Ταξιδέψαμε μαζί του μέχρι την πόλη των Καλαβρύτων και σε πρώτο χρόνο μας εντυπωσίασαν τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες του στο ταξίδι. Στα 156 χιλιόμετρα της διαδρομής μας στον αυτοκινητόδρομο και λίγο πριν αρχίσουμε να ανηφορίζουμε προς Καλάβρυτα, η μέση κατανάλωση του Enyaq ήταν 15,5 kWh/100 χλμ., ενώ αμέσως μετά καθώς ανηφορίζαμε προς τα βουνά ως φυσικό επακόλουθο η κατανάλωση αυξήθηκε. Για το τριήμερομας στα Καλάβρυτα φτάσαμε με υπόλοιπο μπαταρίας 32% και αυτονομία 120 χιλιόμετρα στο Enyaq. Στα Καλάβρυτα υπάρχει ένας AC φορτιστής της Incharge στο υπόγειο του ξενοδοχείου Kalavrita Canyon Hotel & Spa.
Αθήνα ————————————————- Καλάβρυτα με το Skoda Enyaq iV 60
Απόσταση 221 χλμ.
Μέση κατανάλωση 16,9 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 15,5 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 358 χλμ.
5) Αποστολή Αθήνα – Καρυά Κορινθίας με την BMW iX xDrive40
Με την ιδιαίτερα προχωρημένη σε όλα τα επίπεδα iX xDrive40, η BMW ανάγει τη σχεδίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου σε πολύ υψηλά επίπεδα
H εντυπωσιακή BMW iX xDrive40 βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα που επέτρεψε στους μηχανικούς να κατασκευάσουν ένα προηγμένο σασί από αλουμίνιο και πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και μάλιστα σε κοινή θέα πίσω από τις πόρτες. Αντιστοίχως και οι σχεδιαστές μπόρεσαν να διαμορφώσουν μια νέα σχεδιαστική εξωτερική φόρμα με κυρίαρχο στοιχείο τη χαρακτηριστική μάσκα, ενώ στο εσωτερικό επιλέχτηκε μια άκρως φουτουριστική όψη με αντίστοιχα υλικά, που είτε θα αγαπηθεί, είτε θα απορριφθεί από μέρος πιο συντηρητικών οδηγών, φίλων της γερμανικής φίρμας ή όχι. Πλουσιοπάροχο το γκάζι -ακόμα και στη πιο …αδύναμη έκδοση iX xDrive40 των 326 ίππων και τη μπαταρία 71 kWh, που χαρίζει μια αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Εντυπωσιακά νούμερα αλλά δυστυχώς η ακρίβεια του τιμονιού της iX3 που οδηγήσαμε πριν μερικές μέρες, εδώ έχει αντικατασταθεί από μία τεχνητή αίσθηση.
Παρ΄ όλα αυτά αποκομίσαμε πολύ καλές εντυπώσεις στους ορεινούς δρόμους της Κορινθίας, καθώς με τη BMW iX xDrive40 βρεθήκαμε στο ορεινό οικισμό Καρυά που ζει στην σκιά των Τρικάλων. Καθ’ οδόν από Αθήνα προς το Ξυλόκαστρο μέσω του αυτοκινητόδρομου καταγράψαμε μέση κατανάλωση 20,1 kWh/100 km, ενώ μετά η κατανάλωση αυξήθηκε κατακόρυφα, όσο δηλαδή απότομη είναι η ανάβαση προς τα Τρίκαλα Κορινθίας, μέσω του επαρχιακού δρόμου. Φτάνοντας για το τριήμερο μας στη Καρυά οι ενδείξεις μπαταρίας και αυτονομίας της iX xDrive40 ήταν 28 % και 90χλμ. αντίστοιχα, ωστόσο οι συγκεκριμένες τιμές αυξήθηκαν ελαφρώς λόγω της κατηφορικής διαδρομής μέχρι το Διμηνιό όπου και φορτίσαμε στον 50άρη φορτιστή της Incharge.
Αθήνα ————————————————- Καρυά Κορινθίας
Απόσταση 150 χλμ.
Μέση κατανάλωση 24 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 120 χλμ./ώρα) 20,1 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 350 χλμ.