Πως η συγκριμένη εγκατάσταση παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και στην απόδοση των μονοθέσιων της Ferrari
Στο πρόσφατο ταξίδι του Aytotypos / Quattroruote στην Ιταλία και στην έδρα της Ferrari, οδηγήσαμε τα μοντέλα 296 GTS και Purosange και περιηγηθήκαμε στις γραμμές παραγωγής και στους χώρους του εργοστασίου. Για όλα αυτά, θα διαβάσετε σύντομα τόσο στο Autotypos.gr όσο και στο περιοδικό Quattroruote!
Ανάμεσα σε ένα… «τσουνάμι» εκπληκτικών παραστάσεων και εμπειριών, ξεχωρίσαμε κάτι εμβληματικό, που φαίνεται στις εξωτερικές φωτογραφίες του εργοστασίου που μας παραχώρησε η Ferrari. Μια δεσπόζουσα και περίεργη εξωτερική κατασκευή, μετά συνοδείας βοηθητικών κτηρίων, που μοιάζει με «προχώ» αρχιτεκτονικό οικοδόμημα. Κατά μια έννοια, είναι, αφού σχεδιάστηκε από τον ιταλό αρχιτέκτονα Renzo Piano και λειτουργεί από το 1997.
Πρόκειται για την αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari, την κατασκευή δηλαδή, που επιτρέπει στην εταιρεία να μελετά την αεροδυναμική των μονοθέσιων της F1 και όχι μόνο. Η αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari, είναι μια από τις πιο προηγμένες στην αυτοκινητοβιομηχανία και σχεδιασμένη για να προσομοιώνει ένα ευρύ φάσμα αεροδυναμικών συνθηκών, επιτρέποντας στους μηχανικούς να δοκιμάζουν μοντέλα οχημάτων, ιδανικά στο 65% του πραγματικού τους μεγέθους, κάτω από διάφορες ταχύτητες και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Η εγκατάσταση διαθέτει σύστημα κλειστού βρόχου, δηλαδή «ανακυκλώνει» τον αέρα που οδηγείται σε ταχύτητες μέχρι και 250 χλμ./ώρα, μέσω έλικας διαμέτρου 5 μέτρων και ισχύος 2000 kW, εξασφαλίζοντας ελάχιστη απώλεια ενέργειας και μέγιστη απόδοση κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Εντυπωσιακό στοιχείο είναι επίσης, το ότι κάτω από τα δοκιμαζόμενα μοντέλα «τρέχει» διάδρομος, συγχρονιζόμενος με την ταχύτητα του ανέμου, ώστε τα στοιχεία που συλλέγονται από 300 αισθητήρες και εποπτικά μέσα, να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτά των πραγματικών συνθηκών.
Τα μοντέλα των οχημάτων, τα οποία μπορεί να είναι ακόμα και σε 1:1 κλίμακα, μπορούν επίσης να πάρουν κλίσεις σε όλους τους άξονες, προκειμένου να μελετηθεί η αεροδυναμική τους σε διάφορα σενάρια κινητικής κατάστασης.
Η αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari είναι ζωτικής σημασίας για την ομάδα της Scuderia στο πρωτάθλημα της F1, καθότι η αεροδυναμική παίζει καθοριστικό ρόλο στις αγωνιστικές επιδόσεις, όπου κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου μετράει. Οι μηχανικοί της ομάδας χρησιμοποιούν τη σήραγγα ανέμου για να δοκιμάσουν διάφορες διαμορφώσεις πτερυγίων, αεροτομών και άλλων εξαρτημάτων, αναζητώντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ downforce και οπισθέλκουσας.
Η συνεχής ανάπτυξη των μονοθεσίων της F1 είναι μια δυναμική διαδικασία, επηρεασμένη από τις κανονιστικές αλλαγές της FIA και τις εξελίξεις στην τεχνολογία. Η αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari επιτρέπει στην ομάδα να προσαρμοστεί γρήγορα, διασφαλίζοντας ότι θα παραμείνει ανταγωνιστική στον κόσμο των αγώνων της Formula 1.
Πέραν όμως των μονοθέσιων στη συγκεκριμένη σήραγγα έχουν επίσης μελετηθεί αεροδυναμικά, στολές σκι, ποδήλατα και σε συνεργασία με την Ιταλική Ολυμπιακή Επιτροπή, τα έλκηθρα της ιταλικής εθνικής ομάδος που συμμετέχει στου χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες.
Τέλος, η αεροδυναμική σήραγγα ενσωματώνει αποδοτικές και βιώσιμες λύσεις σε ότι αφορά στην ενεργειακή της τροφοδότηση, ενώ είναι αποτελεσματικά ηχομονωμένη, ώστε η παραγόμενη στάθμη θορύβου όταν βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργίας, είναι μόλις 45dB. Χαρακτηριστικά, οι εργαζόμενους στα γραφεία πλησίον αυτής, αναφέρουν ότι τα κλιματιστικά τους… κάνουν περισσότερη φασαρία.
Όλες οι ειδήσεις
Η Αντζελίνα Τζολί πουλάει την υπέροχη Ferrari της