Ελάχιστα πια τα σύγχρονα αυτοκίνητα που με την απόδοσή τους σε κερδίζουν απόλυτα, όπως η ανανεωμένη plug-in υβριδική πετρελαιοκίνητη Mercedes GLE 350de 4MATIC, με την οποία πήγαμε στην Αλεξανδρούπολη.
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Ξημέρωμα μίας παγωμένης Δευτέρας, αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου οδηγούμε στις καμπές της Υλίκης, διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα του μεγάλου οδοιπορικού μας στον Έβρο, το οποίο σας παρουσιάσαμε στο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού και στο autotypos.gr (μπορείτε να το διαβάσετε link που ακολουθεί παρακάτω). Τη δεδομένη χρονική στιγμή, το συγκεκριμένο σκοτεινό κομμάτι του εθνικού οδικού άξονα λούζεται από ένα υπέρλαμπρο φεγγάρι, δημιουργώντας ένα ειδυλλιακό σκηνικό, το οποίο στην περίπτωσή μας λειτούργησε ευεργετικά, άκρως αγχολυτικά. Βλέπετε, έπρεπε μέσα σε μόλις τρεις μέρες να γνωρίσουμε και να βιώσουμε από κοντά την εσχατιά της Ελλάδας, τα σύνορα με άλλα λόγια της χώρας μας. Εκεί στην άκρη του χάρτη, που όπως διαπιστώσαμε χτυπά ακόμα πολύ δυνατά -ευτυχώς- η καρδιά της!
Και επειδή όντως η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, κατά μία ευτυχή συγκυρία η συγκεκριμένη αποστολή, από κείνο το χρονικό σημείο και πέρα, κύλησε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, αγχολυτικά, μέχρι το τέλος της. Καταλυτικός εδώ ο ρόλος του μέσου που μας συντρόφευσε για 2.160 χιλιόμετρα. Αναφερόμαστε φυσικά στην ανανεωμένη plug-in υβριδική Mercedes GLE 350de 4MATIC, ένα από τα μετρημένα πια στα δάχτυλα του ενός χεριού μοντέλα, που από τις πρώτες οδηγικές στιγμές που βιώνεις μαζί τους είσαι σε θέση να διαμορφώσεις αβίαστα, ασφαλή συμπεράσματα.
Χωρίς περιστροφές, για να σας βάλουμε άμεσα εντός κλίματος, η συγκεκριμένη έκδοση της GLΕ σε κερδίζει αυτόματα και για όσο ζεις καιρό μαζί της. Θες-δεν θες.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το ταξίδι μας από την ΑΘήνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη (…και τον Έβρο) ΕΔΩ, και αναμείνατε για το επόμενο μας ταξίδι στην Αλεξανδρούπολη!
Επιβλητική κομψότης…
…Διφορούμενο μεν, αληθέστατο ωστόσο το παραπάνω, παρά το γεγονός πως το αμάξωμα της GLE είναι πελώριο ως προς τις εξωτερικές διαστάσεις του (μήκος 4,92 μ., πλάτος 1,94 μ., ύψος 1,79 μ.). Παρ’ όλα αυτά όμως, η σχεδίαση του αποπνέει τη γνώριμη υψηλή καλαισθησία των υλοποιήσεων που κοσμούνται με το τριάκτινο αστέρι, διαθέτοντας ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που παντρεύουν τον άκρατο εντυπωσιασμό με την κομψότητα. Μέχρι πρότινος, μα και σήμερα φυσικά, στην ελαφρώς ανανεωμένη αισθητικά εκδοχή του μεγάλου γερμανικού SUV. Εμφανισιακά λοιπόν στο εμπρόσθιο μέρος καταγράφονται επανασχεδιασμένος προφυλαχτήρας με νέους διπλούς αεραγωγούς στα άκρα, καινούργια μάσκα με δύο οριζόντιες περσίδες με ένθετα χρωμίου και προβολείς τεχνολογίας LED High Performance (προαιρετικά διατίθεται με τους προσαρμοζόμενους προβολείς MULTIBEAM LED που έχουν εξαιρετική απόδοση τη νύχτα).
Στο πίσω τμήμα, η ανανέωση περιορίζεται στη φωτιστική υπογραφή των πίσω φαναριών, που πλέον απαρτίζεται από δύο οριζόντια τετράγωνα. Μετά από αυτά, η εικόνα του παραμένει άκρως εντυπωσιακή, αποπνέοντας συνάμα τη γνώριμη αρχοντιά. Ωστόσο για όσους επιθυμούν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο διαφοροποίησης, προτείνεται η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση AMG Line, η οποία προσφέρεται με μάσκα diamond (αποτελείται από μικρογραφίες του τριάκτινου αστεριού της Mercedes), φρύδια στους θόλους των φτερών στο χρώμα του αμαξώματος, μπροστινή ποδιά με ένθετα χρωμίου, πλαϊνά σκαλοπάτια, ποδιά στο κάτω τμήμα του πίσω προφυλαχτήρα με διαμόρφωση διαχύτη αέρα και ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών.
Ταξιδέψτε Business Class!
Περνώντας στο εσωτερικό της GLE και οι αναφορές στο τρίπτυχο ποιότητα κατασκευής – υλικών, πολυτελής διάκοσμος και σχεδίαση προφανώς φαντάζουν και όντως είναι περιττές. Κορυφαία (σ.σ.: τι άλλο) και δη υπεράνω κριτικής και στα τρία επίπεδα, ως είθισται άλλωστε. Πραγματικά δεν υπάρχει σημείο στο τεράστιο και εκλεπτυσμένο σαλόνι της που να μην πείθει για τη μέγιστη προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος κινείται και το επίπεδο εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας με το οποίο προσφέρεται. Οι δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών που αποτελούν τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων – ψυχαγωγίας αντίστοιχα, το «πολεμοχαρές» τριάκτινο flat bottom τιμόνι, οι υψηλής ποιότητας δερμάτινες επενδύσεις στα αναπαυτικά καθίσματα (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και ψυχόμενα για οδηγό-συνοδηγό) και, βέβαια, η πληθωρική παρουσία βουρτσισμένου αλουμίνιου που περιβάλλει όλο το σαλόνι σού επιτρέπουν να κατανοήσεις πλήρως το λόγο που ωθεί πολύ κόσμο να καταβάλει το υψηλό τίμημα και να παρκάρει στο γκαράζ του το «θηρίο».
Άπαντα τα προαναφερόμενα και βέβαια η απόδοση της GLE, όπως θα δούμε παρακάτω, συνιστούν ατράνταχτα επιχειρήματα που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Την απογειώνουν ακριβέστερα, μετατρέποντας σε άκρως ευχάριστη εμπειρία την κάθε στιγμή που θα σε φιλοξενήσει στον εσωτερικό της κόσμο! Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε διαδραματίζουν τον δικό τους θετικό ρόλο, μεταξύ άλλων, η 2η γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX Augmented Reality (η οποία στη λειτουργία πλοήγησης στις διασταυρώσεις προβάλλει τις οδηγίες σε ζωντανές εικόνες), το σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL στον κλιματισμό (που παρακολουθεί την ποιότητα του αέρα στο σαλόνι και εναλλάσσει αυτόματα τις λειτουργίες καθαρού αέρα και ανακύκλωσης) και, βέβαια, η μεγάλη μας αδυναμία: το κορυφαίας απόδοσης ηχοσύστημα surround Burmester (με δυνατότητα λειτουργίας Dolby Atmos), που νοερά σε μεταφέρει στην αίθουσα συναυλιών της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βιέννης! Απλά οδηγός και επιβάτες κάθονται αναπαυτικά όπως ακριβώς στο σαλόνι του σπιτιού τους και αφήνονται να απολαύσουν τις στιγμές. Αυτό το χαρακτηριστικό οξύνεται έτι περισσότερο και από τα σχεδόν 3 μέτρα (2,99 για την ακρίβεια) του μεταξονίου, που προσφέρουν τη δυνατότητα να καθίσουν έως και σταυροπόδι οι πίσω φιλοξενούμενοι, έστω κι αν έχουν ανάστημα κοντά στα 1,95 μ.!
Ανάλογα ευρύχωρος και ο χώρος αποσκευών, παρά την ύπαρξη των μπαταριών στο πάτωμα του αμαξώματος, προσφέροντας 490 λίτρα χωρητικότητας, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1.915 λίτρα. Την ίδια στιγμή η εργονομία, όσον αφορά στην πρόσβαση και το χειρισμό της υπερπληθώρας συστημάτων και λειτουργιών, είναι πολύ καλή, επιτρέποντας τελικώς την άμεση προσαρμογή ακόμα και στους λιγότερο εξοικειωμένους με την υψηλή τεχνολογία, πλην του συνήθους σημείου που εγείρει την γκρίνια του γράφοντος σε κάθε σύγχρονο μοντέλο της Mercedes. Aναφερόμαστε φυσικά στα χειριστήρια αφής στα μπράτσα του τιμονιού, τα οποία απαιτούν κρινοδάχτυλα για την ορθή χρήση τους και αποδεικνύονται εξαιρετικά δύσχρηστα…
Να εύχεσαι να μην τελειώσει ο δρόμος…
Όσο «γράφει» χιλιόμετρα το προσωπικό κοντέρ, κυριολεκτικά και μεταφορικά, τόσο αρχίζεις να εκτιμάς στοιχεία και καταστάσεις που κάποτε τα προσπερνούσες χωρίς δεύτερη σκέψη. Και αντίστοιχα, βεβαίως βεβαίως, κουράζεσαι και αγανακτείς πιο εύκολα για προφανείς λόγους, καθότι το… γήρας ου γαρ έρχεται μόνο του. Ε, λοιπόν, η συγκεκριμένη λευκή plug-in υβριδική GLE 350de 4MATIC είναι από εκείνες τις, σπάνιες είναι η αλήθεια, περιπτώσεις που απλά δεν μπορείς να προσάψεις το παραμικρό αρνητικό. Οι εξαιρετικές δυνατότητές της και ο τρόπος που τις ξεδιπλώνει στην πράξη σού αφαιρούν το δικαίωμα της κριτικής, υποχρεώνοντας σε βαθιά υπόκλιση και μόνον. Η τεράστια μάζα του αμαξώματος οπτικά, μα κυρίως στην πλάστιγγα (βλ. βάρος 2.695 κιλά), σε πρώτο χρόνο γεννά ενδοιασμούς ως προς τον τρόπο που κινείται στο δρόμο και αυτό είναι λογικό.
Κι όμως, στην πράξη έτσι όπως τη ζήσαμε στο μεγάλο οδοιπορικό μας, κινούμενοι σε όλων των ειδών τις διαδρομές (εθνικό οδικό δίκτυο, επαρχιακό, εκτός δρόμου) και με καιρικές συνθήκες δύσκολες έως αντίξοες, σας διαβεβαιώνουμε πως ούτε μία στιγμή δεν αισθανθήκαμε άγχος, ανασφάλεια ή κόπωση. Όπως ακριβώς δηλαδή οφείλει ένα μοντέλο αυτού του επιπέδου τιμής και κατηγορίας ή, αν προτιμάτε, όπως ακριβώς οφείλει να είναι ένα Mercedes. Το πακέτο πλαίσιο/ κινητήρας-υβριδικό σύστημα/ μετάδοση/αναρτήσεις, σε πλήρη αρμονία μεταξύ τους, διαμορφώνει ένα σύνολο που τα κάνει όλα σωστά αφήνοντάς σε άφωνο με την απόδοσή του. Κάτω από το καπό συναντούμε ένα υπερσύγχρονο biturbo diesel 4κύλινδρο σύνολο 1.993 κ.εκ. 197 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση των δύο συνόλων αποφέρει 333 ίππους, μα κυρίως ένα εμφατικό ποσοστό μέγιστης ροπής που φθάνει τα 750 Nm (από 1.000 έως 2.000 σ.α.λ.)!
Έτσι οι επιδόσεις της (βλ. 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτ., τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) είναι πολύ καλές, ενώ ανέλπιστα καλή είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε μετά από 2.160 χλμ. (7,5 λίτρα/100 χλμ.). Ασφαλώς η πλούσια ροπή που εκδηλώνεται από το… ρελαντί, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων 9 G-Tronic, μα κυρίως η άψογη απόδοση στην πράξη του υβριδικού συστήματος κίνησης συνιστούν προτερήματα που επιτρέπουν στο βαρύ γερμανικό SUV να διακρίνεται έντονα και σε αυτό το επίπεδο. Επιπλέον, ούσα plug-in hybrid έκδοση, ασφαλώς και προσφέρει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, η οποία στην εν λόγω ανανεωμένη εκδοχή λόγω της αυξημένης χωρητικότητας της μπαταρίας ιόντων λιθίου (31,2 kWh), προσφέρει 98 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας. Σημαντική εδώ η συμβολή και του νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος πέδησης που διαθέτει, το οποίο, αναλόγως των συνθηκών κατά το φρενάρισμα, ελέγχει αυτόματα τη μετάβαση από τη χρήση του υδραυλικού κυκλώματος ή το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την καλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας (πέραν δηλαδή των paddles στο τιμόνι).
Επιπλέον, η παρουσία του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC και, βέβαια, το σύστημα ελέγχου της αερανάρτησης E-Active Body Control είναι οι άσοι στο μανίκι της GLE, που ανάγουν μεμιάς σε κορυφαία επίπεδα την ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες της. Ειδικότερα το E-Active Body Control ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα και το φορτίο του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας ανάλογα την απόσβεση και το ύψος του αμαξώματος για κάθε τροχό ξεχωριστά. Πανάκεια δίχως υπερβολή η συγκεκριμένη λειτουργία, συμπληρώνει ιδανικά την απόσβεση των αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), τόσο στην άσφαλτο όπου είναι πραγματικά μαγικό χαλί όσο και εκτός δρόμου. Και αυτό το αντιλαμβάνεσαι πλήρως ιδιαίτερα στην τελευταία περίπτωση κατ’ αρχάς, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, όπου στο πρόγραμμα Offroad+ το ύψος των αναρτήσεων αυξάνεται κατά 60 χλστ. επιπλέον φθάνοντας συνολικά στα 26 εκ. και η GLE κινείται με ανέλπιστα μεγάλη ευχέρεια απομονώνοντας πλήρως οδηγό και επιβάτες από τις λακκούβες και τα νεροφαγώματα, παρά την ύπαρξη των τεράστιων τροχών 21 ιντσών στην έκδοση της δοκιμής μας.
Αντίστοιχα στην άσφαλτο, πέραν της εκπληκτικής άνεσης-ποιότητας κύλισης, το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η σταθερότητα που επιδεικνύει ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική, γεγονός που σε ωθεί να ξεχάσεις τον πληθωρικό όγκο και το αναμφίβολα μεγάλο βάρος του αμαξώματος. Διαγράφει τις καμπές με ακρίβεια διαβήτη, ενώ αν πιέσεις στις στροφές θα εκπλαγείς ευχάριστα από τον τρόπο που το πλαίσιο ανταποκρίνεται. Η μόνη περίπτωση που θα αντιληφθείς τους σχεδόν 2,7 τόνους του βάρους είναι σε φρενάρισμα πανικού και μόνον, όπου θα νιώσεις σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον μία μικρή αδράνεια. Επί της ουσίας ωστόσο, οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι και τα τετράπαχα ελαστικά φροντίζουν να την ακινητοποιούν με μεγάλη ασφάλεια, επιδεικνύοντας και αντοχή στην παρατεταμένη χρήση.
Στο διά ταύτα,
και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αν διαθέτετε το ποσό των 104.699 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση της ανανεωμένης plug-in υβριδικής πετρελαιοκίνητης GLΕ 350de 4MATIC και θέλετε να απολαμβάνετε την κάθε διαδρομή, σε κάθε ευκαιρία, μην το σκέφτεστε, είναι μονόδρομος η επιλογή της. Βλέπετε, εκτός του ότι αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια, προσφέρει τεράστιους εσωτερικούς χώρους, «πετάει» στο δρόμο, καταναλώνει ελάχιστα, προσφέρει τα πάντα στον βασικό εξοπλισμό της και, βέβαια, είναι απολαυστική από πλευράς άνεσης! Λίγα είναι όλα αυτά;
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης
Bi Turbo τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού
Χωρητικότητα 1.993 κ.εκ
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 197ίπποι / 3.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 440 Nm ροπής 1.800-2.800 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι (100 KW)
Μέγιστη ροπή: 440 Nm
Συνδυαστική ισχύς
333 ίπποι / 3.800 σ.α.λ.
750 Nm ροπής / 1.000-2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic 9 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,9”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 0,7 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 17 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
65 λίτρα
Μπαταρία
31,2 kWh
Αυτονομία
98 χλμ.
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.924 x 1.947 x 1.795
Μεταξόνιο 2.995 χλστ.
Βάρος 2.695 κιλά
Χώρος αποσκευών
490 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση: 104.699 ευρώ
Έκδοση δοκιμής: –
Όλες οι ειδήσεις
Η Alfa Romeo Milano θα έχει «την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά»
Αυτό είναι το νέο VW Golf – Πόσα χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας προσφέρει;
Opel Corsa GS 1.2T 100 PS AT8 VS Seat Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS: Τα σχεδόν «καυτά»