TRAVEL

Στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων με Peugeot 3008

sto-chionodromiko-kentro-kalavryton-me-peugeot-3008-659446

Με το 3008, το μεσαίο SUV της Peugeot, ταξιδέψαμε στο μαρτυρικό οικισμό των Καλάβρυτων, στο χιονοδρομικό κέντρο και στα Αροάνια Όρη, όπου σύμφωνα με τη μυθολογία πήγαζε η Στύγα ένα από τρία ποτάμια που διέσχιζαν τα λιβάδια του Άδη

Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων είναι η δεύτερη επιλογή όσων κατοικούν στην πρωτεύουσα και αγαπούν τα χειμερινά σπορ, ή καμιά φορά και η πρώτη επιλογή για όσους δεν συμπαθούν την πολυκοσμία του Παρνασσού, και έτσι δεν μπορούσε να λείπει από το συγκεκριμένο τεύχος του Quattroroute με την ενότητα των χιονοδρομικών. Αρχές Φεβρουαρίου λοιπόν βρέθηκα να οδηγώ το Peugeot 3008, και μάλιστα στην έκδοση diesel με το χειροκίνητο κιβώτιο, στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών -Πατρών. Μια διαδρομή που έχω κάνει εκατοντάδες φορές ως φοιτητής στην Πάτρα και έτσι αδιαφορώντας για το τοπίο, που είναι πέρα για πέρα γνώριμο, μπορούσα να επικεντρωθώ στο ιδιαίτερο σχεδιαστικά εσωτερικό του γαλλικού αυτοκινήτου, αφού πρώτα ρύθμισα το cruise control στη μέγιστη νόμιμη ταχύτητα του αυτοκινητόδρομου.

Ο πίνακας οργάνων -που είναι αρκετά παραμετροποιήσιμος- βρίσκεται πάνω από το τιμόνι άρα οι ενδείξεις δεν καλύπτονται από τιμόνι όπως συμβαίνει σε αρκετά αυτοκίνητα, ενώ καθώς και η νέα οθόνη αφής High Definition των 10 ιντσών βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο, όλες οι πληροφορίες που εμφανίζει είναι εύκολα ορατές. Σαν ευκαιριακός χρήστης του 3008 χρειάζομαι λίγο χρόνο για να ανακαλύψω τις λειτουργίες των διακοπτών που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, αλλά γρήγορα θα διαπιστώσω ότι είναι πολύ λιγότερο περίπλοκο απ’ ότι φαίνεται, ακόμα και για τη ρύθμιση του κλιματισμού, παρά την απουσία των κλασικών κουμπιών. Μέσα στο μεγάλο και σχετικά ευρύχωρο σαλόνι το μικρό τιμόνι δείχνει λίγο παράταιρο αλλά γρήγορα το συνηθίζει κανείς οπτικά ενώ κάποια μικροπροβλήματα αίσθησης στον αυτοκινητόδρομο στα τιμόνια πρώτης γενιάς έχουν λυθεί και το 3008 ταξιδεύει σε χαλαρούς ρυθμούς σε ταχύτητες κοντά στα 120 χωρίς να σε απασχολήσει η μικρή στεφάνη του τιμονιού. Σε αυτές τις ταχύτητες, παρά το σχετικά μεγάλο μέγεθος, δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Τα 156 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου κάποια στιγμή τελειώνουν για να αρχίσουμε να ανηφορίζουμε προς τα Καλάβρυτα, αφήνοντας πίσω μας το Διακοπτό και τη θάλασσα. Σε αυτό το ορεινό, γεμάτο στροφές κομμάτι, η επιλογή του μικρού τιμονιού δικαιώνει τη Peugeot, ενώ για μια ακόμα φορά πολύ καλή είναι και η δουλειά των γάλλων μηχανικών που κατορθώνουν να συνδυάσουν την άνεση, χωρίς το 3008 να παίρνει μεγάλες κλίσεις, αλλά και μια σπορ αίσθηση. Η απόκριση του κινητήρα- ακόμα και στη λειτουργία ECO- είναι άμεση και το κιβώτιο καλό, αν και μερικές φορές ο λεβιές σε μπερδεύει καθώς είναι μετατοπισμένος ελαφρώς δεξιά οπότε 3η και 4η ταχύτητα δεν βρίσκονται στην κάθετη θέση. Καθώς το ταξίδι συνέπεσε ΣΚ, υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα που πηγαίνουν για Καλάβρυτα, και ανάμεσά τους κάποιοι αργοί οδηγοί, αλλά η άμεση ροπή του diesel βοηθά στις γρήγορες ασφαλείς προσπεράσεις καθώς υπάρχουν λιγοστά σημεία για αυτό το σκοπό στη συγκεκριμένη διαδρομή. Μια διαδρομή τριάντα περίπου χιλιομέτρων, που θα τι χαρακτήριζα μέτριας δυσκολίας, δεν δυσκολεύει καθόλου το 3008 και σύντομα θα βρεθώ στα Καλάβρυτα, για να συνεχίσω την ανάβαση για ακόμα 15 χιλιόμετρα, ενός πιο ανοικτού δρόμου που οδηγεί στο χιονοδρομικό, αφού όμως κάνω μία στάση στην έξοδο της πόλης στο μνημείο για του εκτελεσθέντες από το γερμανικό στρατό κατοχής, δηλαδή σχεδόν όλο τον ανδρικό πληθυσμό, πάνω από την ηλικία των δώδεκα ετών.

Περίπου 10 λεπτά αργότερα έφτασα στο ήδη γεμάτο parking του χιονοδρομικού, καθώς ο καλός καιρός και ο ανοικτός από χιόνια δρόμος (γι αυτό δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τις δυνατότητες του 3008 στο χιόνι που φορούσε λάστιχα χιονιού- κάτι που δοκίμασα την επόμενη μέρα σε μια εκτός δρόμου περιήγηση και με τη βοήθεια πάντα της αντίστοιχης επιλογής στο περιστροφικό διακόπτη πάνω από το λεβιέ των ταχυτήτων, και άφησε άριστες εντυπώσεις για τις δυνατότητες ενός μπροστοκίνητου αυτοκινήτου) βοήθησε στην μεγάλη προσέλευση επισκεπτών που ήρθαν να απολαύσουν το χιόνι.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Τα Καλάβρυτα απέχουν 189 χιλιόμετρα από την Αθήνα, απ’ τα οποία τα 156 είναι σε αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών) και τα υπόλοιπα σε επαρχιακό δρόμο που οδηγεί δυτικά σκαρφαλώνοντας στον Χελμό. Από την Πάτρα μπορεί να φτάσει κανείς στα Καλάβρυτα ακολουθώντας τον επαρχιακό δρόμο, μέσω Χαλανδρίτσας, απόστασης 73 χιλιομέτρων. Από τα Καλάβρυτα το χιονοδρομικό απέχει μόλις 15 χιλιόμετρα.

ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων βρίσκεται στα Αροάνια Όρη, γνωστότερα και ως Χελμός, και απέχει 15 χιλιόμετρα από την ομώνυμη πόλη. Διαθέτει δώδεκα πίστες (Λητώ, Δανάη, Αριάδνη, Φαίδρα, Ειρήνη, Ισμήνη, Άλκηστις, Αλκμήνη, Αντιγόνη, Νεφέλη, Ηλέκτρα, Φοίβη και Αρμονία) και ένα SnowPark. Οι τρεις από τις δώδεκα πίστες είναι πολύ εύκολες, οι τρεις εύκολες, οι πέντε χαρακτηρίζονται σαν δύσκολες και δύο σαν πολύ δύσκολες. Ο μεγάλος χώρος στάθμευσης βρίσκεται ακριβώς στο κάτω μέρος του χιονοδρομικού, εξυπηρετώντας στην πολύ εύκολη πρόσβαση σε όλους τους χώρους ή τους αναβατήρες ή στο μεγάλο chalet, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα. Υπάρχει και μια υπαίθρια καντίνα σε μεγαλύτερο ύψος, αλλά για αυτήν είναι απαραίτητη η χρήση lift. Υπάρχουν οκτώ αναβατήρες (Ερμής, Αχιλλέας, Ηρακλής, Άρτεμις, Δάφνη, Στύγα και KidsGarden) από τους οποίους ένας είναι τριθέσιος εναέριος, ένας διθέσιος, οι τρεις είναι συρόμενοι, ενώ οι υπόλοιποι τρεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν από παιδιά. Υπάρχουν κατάστημα ενοικίασης εξοπλισμού και σχολή εκμάθησης ενώ στη βάση του χιονοδρομικού λειτουργούν 3 ιδιωτικές σχολές χιονοδρομίας (ski, snowboard & ski bike), αλλά και ανεξάρτητοι εκπαιδευτές. Στο πολύ καλό και ενημερωμένο site (kalavritaski.gr) θα βρείτε όχι μόνο όλες τις πληροφορίες για το χιονοδρομικό (πίστες, αναβατήρες, κτλ) αλλά και για τη λειτουργία των πιστών, των αναβατήρων καθώς και για το ευρύτερο οδικό δίκτυο για την επόμενη μέρα ώστε να κάνετε όσο το δυνατόν καλύτερο προγραμματισμό.

INFO

Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων

Καλάβρυτα – Χελμός, Τ.Κ.: 250 01

Tηλέφωνο: +30 26920 24451

mail : [email protected]

Web site: kalavritaski.gr

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ – ΣΠΗΛΑΙΟ ΛΙΜΝΩΝ – ΚΛΕΙΤΟΡΙΑ

Το ταξίδι στα Καλάβρυτα ή το χιονοδρομικό μπορεί να συνδυαστεί και την επίσκεψη άλλων ενδιαφερόντων σημείων που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή, όπως είναι το Μέγα Σπήλαιο, το μοναστήρι που πήρε την συγκεκριμένη ονομασία επειδή είναι χτισμένο στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου. Η συγκεκριμένη μονή θεωρείται η αρχαιότερη στην ελληνική επικράτεια και είναι εύκολα προσβάσιμη καθώς βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο Διακοπτού-Καλαβρύτων. Ένας επίσης ενδιαφέρον σημείο που αξίζει να επισκεφτεί κανείς είναι και το Σπήλαιο Λιμνών, στα Καστριά (17 χιλιόμετρα περίπου από τα Καλάβρυτα), που αποτελεί ένα πανέμορφο φυσικό μνημείο, καθώς η παρουσία μικρών φυσικών λιμνών το κάνει εντυπωσιακότερο σε σχέση με άλλα σπήλαια. Στην ίδια κατεύθυνση υπάρχει και το χωριό Πλανητέρο, ένα μικρό χωριό που είναι φημισμένο δάσος από πλατάνια και τα τρεχούμενα νερά που το διασχίζουν, ακόμα και το καλοκαίρι. Εκεί κοντά υπάρχει και η Κλειτορία, ένα όμορφο κεφαλοχώρι της Αχαΐας. Σαν εναλλακτική διαδρομή – λίγο πιο “κουραστική” λόγω στροφών αλλά πιο ενδιαφέρουσα-για την επιστροφή από τα Καλάβρυτα είναι μέσω Περιστερά. Λίγο πριν το χιονοδρομικό υπάρχει ένας δρόμος αριστερά που οδηγεί ανατολικά και στα χωριά Περιστερά και Μεσορρούγι, στις πλαγιές του Χελμού, για να συνεχίσει κατόπιν βόρεια προς τον Τσιβλό (και την ομώνυμη φυσική λίμνη που αξίζει μια επίσκεψη) για να καταλήξει τελικά στην Ακράτα.

ΦΑΓΗΤΟ

Λίγο πριν τα Καλάβρυτα υπάρχει το “Σπίτι της Μαριώς” όπου μπορείτε να απολαύσετε κλασικά πιάτα όπως το υπέροχο κοντοσούβλι και το κατσικάκι λαδορίγανη, αλλά και πιο γκουρμέ πιάτα όπως η καταπληκτική παντζαροσαλάτα, πάντα με συνοδεία ενός καλού κρασιού από μία μεγάλη και ενημερωμένη κάβα.

ΔΙΑΜΟΝΗ

Ανάμεσα στα αρκετά καταλύματα στα Καλάβρυτα και τη γύρω περιοχή, ξεχωρίσαμε το Calavrita Canyon Hotel & Spa που πέρα από τα πολυτελή δωμάτια και την άψογη εξυπηρέτηση, διαθέτει στο υπόγειο φορτιστή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια παροχή που τη χρησιμοποιήσαμε το καλοκαίρι.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο