Ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης και ένα σετ καινούργια χειμερινά ελαστικά, αρκούν τελικώς για να σας μεταφέρουν με ασφάλεια ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες; H Subaru μας απαντά!
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Η πλούσια τεχνογνωσία της Subaru, απόρροια της λαμπρής πορείας της στους αγώνες ράλλυ, έχει περάσει αυτούσια στις πολιτικές εκδόσεις των μοντέλων της. Ακόμα και στις μικρότερες από πλευράς ιπποδύναμης. Όπως λόγου χάρη στο XV, το μικρομεσαίο crossover-suv της Subaru, το οποίο μας ταξίδεψε μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο στο Περτούλι, στα μέσα του Φεβρουαρίου μεσούσης της περίφημης «Μπάρμπαρας» που έφερε άσπρες… μέρες σ’ όλη τη χώρα!
Η κατασκευαστική συνταγή του XV, δεν παρεκκλίνει χιλιοστό του ένδοξου οικογενειακού DNA. Τουτέστιν, επίπεδος ατμοσφαιρικός 16βάλβιδος κινητήρας boxer (1,6 λίτρων εν προκειμένω), συμμετρικό σύστημα μόνιμης μετάδοσης της τετρακίνησης (με κατανομή της ροπής σε αναλογία 60-40 εμπρός/πίσω) και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22εκ.). Μετά από 800 χλμ. συνολικά, υπό δύσκολες έως πολύ δύσκολες κατά περίπτωση συνθήκες, έφτασε η ώρα του απολογισμού. Κατ’ αρχήν, οι 114 ίπποι του κινητήρα από πλευράς επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δευτ.), απλώς επαρκούν για το βάρους 1408 κιλών αμάξωμα. Σε αντιστάθμισμα ωστόσο προσφέρουν άκρως λογική - με βάση το αυξημένο ύψος, το βάρος, το αυτόματο κιβώτιο CVT και το σύστημα μετάδοσης - κατανάλωση καυσίμου, η οποία κλείδωσε στα 7,8 λίτρα/100χλμ.
Πάντως όλα αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα, όταν το XV βρεθεί να κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης όπου πραγματικά η απόδοση του Symmetrical AWD είναι εντυπωσιακή. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε πως, σε ελάχιστα σημεία της διαδρομής μας, από και προς το Χιονοδρομικό κέντρο του Περτουλίου μα και τις γύρω περιοχές, ενεργοποιήσαμε το πρόγραμμα X-Mode, που υπενθυμίζουμε κλειδώνει τη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50 και σε συνεργασία με το σύστημα ευστάθειας VDC προσομοιώνει τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικού. Και αυτό συνέβη μόνον για καθαρά ψυχολογικούς λόγους (βλ. σημεία με πατημένο χιόνι και υποψία πάγου) καθώς το δικό μας XV - που ήταν εξοπλισμένο με χειμερινά ελαστικά – δεν γλίστρησε ούτε μία φορά, εμπνέοντας μας μεγάλη εμπιστοσύνη. Η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω), η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η εξελιγμένη μετάδοση το καθιστούν γνήσιο Subaru. Κοντολογίς εξαιρετικό!
ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΠΕΡΤΟΥΛΙΟΥ
To χιονοδρομικό κέντρο στο Περτούλι ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1985. Βρίσκεται σε απόσταση 375 χλμ. από την Αθήνα και 256 χλμ. από την Θεσσαλονίκη. Το οδικό δίκτυο που συνδέει το Περτούλι με τα Τρίκαλα – διαδρομή 40 χλμ. - είναι καλό και δεν κλείνει ποτέ από το χιόνι, χάρη στα σύγχρονα μηχανήματα αποχιονισμού. Η περιοχή πέριξ του χιονοδρομικού είναι από τις ομορφότερες στην Ελλάδα. Το υψόμετρο κυμαίνεται μεταξύ 1.170 μ. και 1.340 μ. Σίγουρα δεν θεωρείται μεγάλο χιονοδρομικό κέντρο όμως αποτελεί αγαπημένο προορισμό σε οικογένειες με μικρά παιδιά, λόγω των ομαλών κλίσεων που έχουν οι πίστες. Υπάρχουν τρεις αναβατήρες στη διάθεση των σκιέρ που σε πάνε σε τρεις πίστες με συνολικό μήκος 2 χλμ. Παράλληλα προσφέρεται και η δυνατότητα για νυχτερινό σκι που έχει τη δική του γοητεία. Υπάρχει μεγάλος και άνετος χώρος πάρκινγκ στη βάση του χιονοδρομικού και η πρόσβαση είναι ασφαλής και άνετη χωρίς τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.
INFO
Χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου
Λιβάδια Περτουλίου, Περτούλι Τ.Κ. 42032
Τηλέφωνο: +30 2434091545
site: madeintrikala.gr/xionodromiko-kentro-pertouliou/
Ελάτη - Περτούλι
Περίπου 40 χιλιόμετρα έξω από τα Τρίκαλα, σε ένα χιονισμένο τοπίο στη νότια πλευρά της Πίνδου, βρίσκονται οι οικισμοί Ελάτη και Περτούλι. Εκεί, ένας ανόθευτος και ανεπιτήδευτος ορεινός μικρόκοσμος με φυσική ομορφιά, αποτελεί το κορυφαίο χειμερινό προορισμό στην περιοχή.
Το Νεραϊδοχώρι είναι κτισμένο κάτω από την κορυφή Νεράιδα και το περιβάλλει πλούσια φύση. Τα αξιοθέατα της είναι δύο ιστορικές εκκλησίες, που χρησιμοποιήθηκαν ως «κρυφό σχολειό» στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Φεύγοντας, συναντάς το τοξωτό γεφύρι του Χατζηπέτρου, που κτίστηκε γύρω στο 1750 και αποτελεί αγαπημένο πέρασμα για τους φυσιολάτρες. Αμέσως μετά είναι το Περτούλι, ένας γραφικός οικισμός, ιδανικός για μία στάση πριν φτάσουμε στο χιονοδρομικό κέντρο.
Συνεχίζοντας για περίπου 10 χιλιόμετρα την ανάβαση και φτάνοντας στα 1.170 μέτρα, βρίσκουμε το Ski Center Περτουλίου, που διαθέτει τρεις αναβατήρες και πίστες, αλλά και τις ανέσεις ενός οργανωμένου κέντρου, όπως σαλέ, υπηρεσίες ενοικίασης εξοπλισμού ή snowmobile και μαθήματα για τους αρχάριους αθλητές. Όταν πλέον νύχτωσε, κατεβήκαμε στην Ελάτη, για βραδινό και τη διαμονή μας, όπου μείναμε πολύ ευχαριστημένοι και από τα δύο.
Στο δρόμο της επιστροφής, περάσαμε από την Πύλη, το ιστορικό πέρασμα που χρησιμοποιούσαν οι Βυζαντινοί προς την ορεινή περιοχή των Τρικάλων. Πλέον, αποτελεί εμπορικό κέντρο για ολόκληρη την περιοχή, προσφέροντας ξενώνες και ταβέρνες.
Συνολικά, μία μαγευτική διαδρομή μέσα από γραφικά τοπία, με φιλόξενους ντόπιους και προσιτές τιμές.