TOP NEWS

Τα μελλοντικά μοντέλα της Jeep

ta-mellontika-montela-tis-jeep-643444

Η παρουσία της αμερικανικής Jeep αναμένεται να γίνει πιο έντονη, καθώς στην ήδη υπάρχουσα γκάμα των μοντέλων βάσης (Renegade) θα προστεθούν δύο επιπλέον. Ένα B-SUV που θα συναρμολογείται στην Πολωνία και ένα με πιο «ανήσυχο» χαρακτήρα, που πιθανότατα θα κατασκευάζεται επί ισπανικού εδάφους

Του Roberto Lo Vecchio • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Αυτή είναι η ομορφιά των αρθρωτών πλατφορμών, πέραν του γεγονότος ότι αποτελούν κομμάτι ενός μεγάλου και σημαντικού βιομηχανικού ομίλου με αρκετά εργοστάσια και διαθέσιμους πόρους. Άπαξ και γίνει η επένδυση, πολλαπλασιάζονται τα προϊόντα που προσφέρονται στην αγορά. Έτσι, μόλις αποσβεστούν τα πρόσθετα κόστη, τα υπόλοιπα είναι όλα κέρδος. Όσο περισσότερο αυξάνει ένας κατασκευαστής την προσφορά μοντέλων που κατασκευάζονται στην ίδια πλατφόρμα, τόσο μειώνεται το αρχικό κόστος για την ανάπτυξή τους. Γιατί λοιπόν και η Jeep να μην εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που της παρουσιάζεται για την κατασκευή της νέας γενιάς ενός επιτυχημένου μοντέλου όπως το Renegade; Στην Stellantis πάντως δεν το σκέφτηκαν και πολύ. Έχοντας ως βάση κάποιες εικόνες που έχουν παρουσιαστεί στο διαδίκτυο, μπορούμε να εικάσουμε την τελική μορφή του νέου B-SUV της Jeep.

Αναμένεται να συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Τίχι, στην Πολωνία, ενώ ένα δεύτερο μοντέλο λέγεται ότι θα βγει από την μονάδα παραγωγής της Σαραγόσα, στην Ισπανία. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα τοποθετηθεί στην ίδια κατηγορία με το μικρότερο μοντέλο της γκάμας, το Renegade. Το τελευταίο παράγεται στη Μέλφι (Ιταλία) μαζί με το Fiat 500X, με το οποίο μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη. Εν ολίγοις, η κληρονομιά του Renegade θα εκπροσωπηθεί όχι από ένα, αλλά από δύο μοντέλα. Δεν ξέρουμε αν κάποιο από τα δύο θα φέρει το ίδιο όνομα, αλλά σίγουρα θα έχουν τους ίδιους εμπορικούς στόχους. Μήπως όμως τα παραπάνω αποτελούν μία υπερβολική κίνηση; Τόσο τα στελέχη που βρίσκονται στο Ντιτρόιτ, όσο και στο Παρίσι είναι πεπεισμένα πως όχι. Όχι μόνο για τους λόγους συνέργειας, αλλά και επειδή τα δύο μοντέλα θα έχουν διαφορετικά target group πελατών. Κάτι που συμβαίνει εξαιτίας της σημαντικής διαφοροποίησης σε εμφάνιση, χαρακτήρα, μέγεθος και τιμή. Για να καταλάβουμε τον χαρακτήρα κάθε μοντέλου ξεχωριστά θα πρέπει να υπεισέλθουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, με ό,τι ρίσκο εμπεριέχει αυτό. Βλέπετε, οι πληροφορίες που πρόκειται να διαβάσετε παρακάτω είναι το αποτέλεσμα μίας off the record αναζήτησης και συνομιλίας με στελέχη της εταιρείας και όχι βάσει επιβεβαιωμένων στοιχείων από την εταιρεία.

ΜΙΑ ΕΜΠΕΙΡΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Ξεκινάμε με το μοντέλο για το οποίο γνωρίζουμε τα περισσότερα. Το νέο Jeep θα παράγεται στο πολωνικό εργοστάσιο του Τίχι. Θα κάνει την επίσημη εμφάνισή του μέσα στο 2023, αν και οι πρώτες render εικόνες έχουν κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου μέσω διαδικτύου. Με λίγα λόγια, έχουμε μία πρώτη εικόνα του πώς θα είναι η εξωτερική του εμφάνιση, κάτι που μας λέει ήδη πολλά και για την τοποθέτησή του στην αγορά. Ορισμένα χαρακτηριστικά της στυλιστικής φιλοσοφίας έρχονται αυτούσια από το Compass. Αυτά δείχνουν ξεκάθαρα ότι το νέο B-SUV της οικογένειας Jeep θα εισέλθει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, στην οποία πατριάρχης είναι το Grand Cherokee. Με πιο τεχνικούς όρους, μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα SUV-crossover με «πολιτικό» χαρακτήρα.

Χωρίς να αποποιείται και τον τίτλο του «off-road», εννοώντας τις ιδιότητες κίνησης και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση κάθε μοντέλου Jeep, τουλάχιστον στις εκδόσεις με τον κωδικό Trailhawk, που έχουν τα λειτουργικά εκείνα χαρακτηριστικά για την πιστοποίηση «Trail Rated». Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, το νέο μοντέλο θα πρέπει να είναι ελαφρώς πιο μικρό σε μήκος από το τρέχον Renegade το οποίο φτάνει τα 4,26 μέτρα. Το νέο θα φτάνει κάπου ανάμεσα στα 4,15 και 4,20 μ. και θα έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς. Αντίθετα το μοντέλο που θα κατασκευάζεται στην Ισπανία, θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Renegade, κοντά στα 4,30 μ. Αν σκεφτείτε τη στρατηγική που έχει υιοθετήσει το γκρουπ της Stellantis σε εταιρείες όπως η Opel, αυτή η διαφοροποίηση είναι λογική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Mokka, του οποίου ο διάδοχος έχει μικρότερες διαστάσεις, με το μήκος των 4,15 μ. να το καθιστά ένα crossover πόλης. Αυτό θα αφήσει χώρο για τον αντικαταστάτη του Crossland που θα είναι μεγαλύτερος σε διαστάσεις, θυμίζοντας περισσότερο SUV, συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο. Η μεγιστοποίηση της χρήσης των πλατφορμών και η διαφοροποίηση των προϊόντων από τις οποίες προκύπτουν (ανάλογα με το σχεδιασμό, το μέγεθος αλλά και από τον προοριζόμενο τρόπο χρήσης τους) αποτελούν τα βασικά στοιχεία προσέγγισης για την γαλλο-ιταλο-αμερικανική εταιρεία. Θα ήταν περίεργο λοιπόν να το δούμε να εφαρμόζεται και στην Jeep; Σαφώς και όχι. Μάλιστα, η διαχωριστική γραμμή μεταξύ του «πολωνικού» και του «ισπανικού» μοντέλου (ας τα ορίσουμε έτσι, με βάση τα εργοστάσια προέλευσης) θα περνούσε και σε αυτή την περίπτωση, από παράγοντες που αφορούν τις διαστάσεις του αμαξώματος και την αισθητική.

ΑΝΤΙΟ ΣΤΑ DIESEL

Το SUV της κατηγορίας B που θα βγει από το εργοστάσιο της Σαραγόσα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα είναι προσανατολισμένο προς την περιπετειώδη οδήγηση, όπως θέλουμε να ονομάζουμε τα «εκτός δρόμου» μοντέλα. Αυτός ο χαρακτήρας θα αντικατοπτρίζεται στη σχεδίαση που θα το τοποθετεί στην οικογένεια των «σκληροτράχηλων» Jeep. Ενώ θα του δίνει παράλληλα τον τίτλο του baby Wrangler. Έτσι λοιπόν, ο γραφίστας μας, χωρίς να διαθέτει πολλά στοιχεία, όπως σκίτσα και πρωτότυπα μοντέλα δοκιμών, φαντάστηκε το πώς θα μπορούσε να είναι η εξωτερική του εμφάνιση. Μιλώντας για την αρχιτεκτονική, τα δύο μοντέλα θα έχουν ως βάση μία εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMP, την οποία γνωρίσαμε από τον όμιλο της PSA. Θα μπορούσε όμως να συγκριθεί με την STLA Small, την μικρότερη δηλαδή από τις τρεις αρχιτεκτονικές που θα αποτελέσουν την ραχοκοκαλιά των μοντέλων της Stellantis; Δεν γνωρίζουμε. Το σίγουρο είναι ότι η STLA Small (όπως και οι υπόλοιπες STLA) θα δημιουργηθεί πρωτίστως σε συνάρτηση με την ηλεκτροκίνηση, ενώ θα υποστηρίζει και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάτι που ισχύει και για την CMP, όπως αποδεικνύεται από τα Peugeot e-208 και e-2008, καθώς και τα Opel Corsa-e και Mokka-e. Με τη διαφορά όμως ότι αυτή σχεδιάστηκε κυρίως για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως και να ‘χει, το «πολωνικό» B-SUV της Jeep θα λανσαριστεί αρχικά με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, αν και θα μπορεί να υποστηρίξει και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, το «ισπανικό» μοντέλο ίσως να ακολουθήσει τον αντίθετο δρόμο, αποκλειστικά με θερμικά σύνολα, τουλάχιστον στην αρχή. Σε κανένα από τα δύο δεν θα υπάρχει η επιλογή του diesel. Αυτή έχει μπει στο χρονοντούλαπο ή βρίσκεται σε διαδικασία ακύρωσης από όλη τη λίστα των μοντέλων του Αμερικανού κατασκευαστή.

Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, οι κινητήρες θα προέρχονται είτε από την FCA, είτε από την PSA, όπως ο τρικύλινδρος PureTech των 1,2 λίτρων με 100 και 130 ίππους αντίστοιχα. Θεωρητικά, η αρχιτεκτονική CMP, πάνω στην οποία θα βασίζονται και τα δύο μοντέλα, δεν προβλέπει την υιοθέτηση υβριδικών συνόλων. Είναι όμως σίγουρο ότι έχει βρεθεί μια λύση, καθώς η γκάμα τους θα πρέπει να περιλαμβάνει και τετρακίνητες εκδόσεις. Εφόσον η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν υποστηρίζει την τετρακίνηση, ο ευκολότερος τρόπος για να υπάρξει θα ήταν με τη βοήθεια ενός ηλεκτρικού κινητήρα που θα βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Ο πιο λογικός «υποψήφιος» είναι φυσικά το σύστημα 4xe, που γνωρίζουμε από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της εταιρείας. Για αυτόν τον λόγο, ίσως μπορούμε να υποθέσουμε ότι το μοντέλο που θα συναρμολογείται στην Ιβηρική χερσόνησο θα μοιράζεται την πλατφόρμα του Renegade. Σε ό,τι αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η μόνη διαθέσιμη επιλογή αυτή τη στιγμή θα ήταν εκείνη με την μπαταρία των 50 kWh και ισχύ 136 ίππων.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο