Οι περιορισμοί του Δακτυλίου είναι αυστηροί, αλλά μερικά μεγάλα, diesel SUV είναι αρκετά «καθαρά» για να κυκλοφορήσουν ελεύθερα εντός των ορίων του.
Με αφορμή την αρχή του Δακτυλίου εχθές, ας δούμε μερικά μοντέλα που χρησιμοποιούν καύσιμο τύπου diesel -το οποίο είναι διαβόητο για τις εκπομπές ρύπων του- και παραδόξως, μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας.
Υπενθυμίζουμε, πως στον δακτύλιο επιτρέπονται τα, εκ κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (αυτονόητο – μέχρι στιγμής), υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου, τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle /NEDC), τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020. Τέλος, τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP), τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής.
Οι παραπάνω περιορισμοί ισχύουν ταυτόχρονα και για τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες βενζίνης αλλά και τα diesel. Βέβαια, κοιτώντας τα αυτοκίνητα με τους χαμηλούς ρύπους, το ποσοστό τον diesel οχημάτων είναι χαμηλός, και αυτός των diesel SUV σχεδόν ανύπαρκτος.
Η Mercedes-Benz έχει βρει το «κλειδί» για diesel αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων, καθώς συνδυάζει την plug-in υβριδική της τεχνολογία με τους ιδιαίτερα αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες της, με τους diesel κινητήρες για τους οποίους φημίζεται. Ενώ όλοι χάνουν το χρόνο τους με την απορία για το αν ένα diesel αυτοκίνητο είναι πιο οικονομικό από ένα plug-in υβριδικό, η Mercedes «πάντρεψε» αυτές τις δύο τεχνολογίες στις οποίες μάλιστα, έχει μεγάλη εμπειρία, για την απόλυτη οικονομία, με ελάχιστους ρύπους.
Έτσι, προσφέρει την GLC αλλά και την αρκετά μεγαλύτερη GLE και GLE Coupe, σε diesel PHEV εκδόσεις, και πιο συγκεκριμένα, τις GLC 300de και GLE 350de.
Η GLE 350d, χρησιμοποιεί έναν δίλιτρο diesel κινητήρα, ο οποίος σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 320 ίππους και 700ΝΜ ροπής και στους τέσσερις τροχούς. Την ίδια στιγμή, μπορεί να καλύψει μέχρι και 98 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP) κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά και χωρίς ρύπους, χάρη στην μεγάλη μπαταρία των 31 kWh και το πολύ αποδοτικό σύστημα κίνησης του.
Έτσι, όπως και η μικρότερη GLC 300de, έτσι και η GLE 350de, απολαμβάνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, και ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο της Αθήνας, αλλά και στα ULEZ (ultra-low emission zones) του εξωτερικού.