Η Nissan ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην γκάμα των “εξηλεκτρισμένων” μοντέλων της, με την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του ολοκαίνουργιου X-Trail τέταρτης γενιάς, που παίρνει τη σκυτάλη από τους εξαιρετικά πετυχημένους, από πλευράς πωλήσεων, προκατόχους (από το 2001 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί παγκοσμίως επτά εκατομμύρια μονάδες).
“Η εξέλιξη ενός εμβληματικού μοντέλου όπως το X-Trail είναι τεράστια ευθύνη. Έχει καθιερωθεί ως όχημα για οικογενειακές περιπέτειες και συνεπώς γνωρίζουμε τι εκτιμούν οι πελάτες μας. Για την τέταρτη γενιά X-Trail, θα τους δώσουμε την ικανότητα για περιπέτεια, με ένα προηγμένο ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με διαισθητική και βολική τεχνολογία”, τάδε έφη Francois Bailly, Senior Vice President, Chief Planning Officer, της Nissan AMIEO.
Δυναμικό παρουσιαστικό
Το ολοκαίνουργιο X-Trail βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C γεγονός που του εξασφαλίζει, κατ’ αρχήν, άνετους χώρους για επιβάτες (προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής πενταθέσιας ή επταθέσιας διάταξης) και τις αποσκευές τους. Παράλληλα όμως, εμφανίζει και αυξημένη στρεπτική ακαμψία, καθώς στη κατασκευή του εφαρμόστηκαν νέες τεχνικές συγκόλλησης. Επιπλέον, η χρήση αλουμινίου στις πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, όπως και η κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά πόρτα του χώρου αποσκευών, συνθέτουν επιλογές που αποσκοπούν στη μείωση του βάρους. Ελαφρώς διαφοροποιημένο σε σχέση με τον προκάτοχο όσον αφορά στις εξωτερικές του διαστάσεις, (μήκος -10 χλστ., πλάτος και ύψος + 20 και +15 χλστ. αντίστοιχα) και εντελώς διαφορετικό σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης. Με τη πρώτη ματιά ξεχωρίζει από, τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion, τους εντυπωσιακούς προβολείς που ενσωματώνονται στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και το συνδυασμό των φώτων ημέρας και των φλας, που βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής κλεισίματος του καπό.
Το επιβλητικό παρουσιαστικό συμπληρώνεται ωστόσο και από, τους μυώδεις θόλους των τροχών, το σχήμα της πίσω κολόνας που θυμίζει πτερύγιο δελφινιού και τα ιδιαίτερης σχεδίασης πίσω φώτα.
Υψηλών απαιτήσεων
Στο σαλόνι, η ποιότητα υλικών, ο διάκοσμος και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τοποθετούν το νέο Ιαπωνικό μοντέλο σε πολύ υψηλό επίπεδο. Όλες οι προηγμένες τεχνολογίες Nissan Intelligent Mobility είναι πλέον διαθέσιμες στο οπτικό πεδίο και τα χέρια του οδηγού, ενώ έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εργονομία και την απτή ποιότητα όλων των χειριστηρίων. Για τον λόγο αυτό, το X-Trail διαθέτει, απλά, διαισθητικά χειριστήρια για το σύστημα του κλιματισμού, τις λειτουργίες της κεντρικής οθόνης, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης. Η μεγαλύτερη, υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 12,3 ιντσών του NissanConnect αποτελεί ψηφιακή πύλη στις ρυθμίσεις πλοήγησης, ψυχαγωγίας και των λειτουργιών του οχήματος και είναι συμβατή τόσο με το Android Auto όσο και με το Apple CarPlay ( διατίθεται ασύρματη σύνδεση).
Στο μέσο του ταμπλό, μια νέα υψηλής ευκρίνειας, ηλεκτρονική οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT 12,3 ιντσών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για τις ίδιες ακριβώς λειτουργίες που ελέγχονται από έναν νέο διακόπτη απτικής κύλισης στο τιμόνι, ενώ διατίθεται και με Head-Up Display 10,8 ιντσών, το μεγαλύτερο σε μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.
Αναβαθμισμένη εφ’ όλης της ύλης η ποιότητα, αντίστοιχα αναβαθμισμένος όμως και ο εξοπλισμός συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Εδώ ξεχωρίζουν, η επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT με Navi-link, που επιτηρεί τη κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο ανιχνεύοντας, τα όρια ταχύτητας, προπορευόμενα οχήματα ή πεζούς, προσαρμόζοντας ανάλογα την ταχύτητα του αυτοκινήτου (με ενεργοποιημένο το cruise control) και η λειτουργία Ανίχνευσης Κινούμενου Αντικειμένου. Τέλος μέσω της εφαρμογής NissanConnect στο smartphone, διατίθενται λειτουργίες ελέγχου οχήματος, όπως π.χ. απομακρυσμένος χειρισμός κλειδώματος / ξεκλειδώματος του οχήματος, ή χειρισμός μέσω λειτουργίας Φωνητικού Ελέγχου.
Εξηλεκτρισμός by Nissan
Σε επίπεδο κινητήρων το νέο X-Trail διατίθεται με τρείς επιλογές:
Υβριδική έκδοση ICE, e-POWER και e-4ORCE. Οι δύο πρώτες διατίθενται αποκλειστικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις, ενώ η τρίτη σε τετρακίνητη.
Η υβριδική έκδοση ICE MHEV χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητού λόγου συμπίεσης βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους και 300 Nm ροπής, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 12V και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.
Η δεύτερη επιλογή e-POWER, αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτροκινητήρα 150 kW. Το κύριο γνώρισμα του e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η κίνηση εκτελείται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να απαιτείται η φόρτιση σε πρίζα. Η απόδοση του συνόλου είναι 204 ίπποι και 330 Nm μέγιστης ροπής και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic.
Η τρίτη και τελευταία επιλογή e-4ORCE προσφέρεται αποκλειστικά ως τετρακίνητη και είναι σχεδιασμένη για να κινεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan, όπως το επερχόμενο ηλεκτρικό crossover Ariya. Εδώ υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ιπποδύναμη 213 ίππους και μέγιστη ροπή 52 Nm, που κατανέμεται στους δύο άξονες σε ποσοστό 51,8% εμπρός και 48,2% πίσω. Πέραν της ισορροπημένης οδικής συμπεριφοράς λόγω τετρακίνησης, το σύστημα e-4orce εφαρμόζει επιπλέον ανεξάρτητο έλεγχο πέδησης σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς μεγιστοποιώντας τη κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη το νέο X-Trail, οι αναρτήσεις (γόνατα Mc Pherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχουν αναβαθμιστεί, γεγονός που προδιαθέτει θετικά όσον αφορά στους τομείς της άνεσης, αλλά και της αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης.
Ο υποψήφιος αγοραστής του νέου Nissan XTRAIL μπορεί να επιλέξει μεταξύ 15 αποχρώσεων του αμαξώματος (πέντε με διχρωμία) και οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις: 38.590 ευρώ (έκδοση ICE MHEV), 44.990 ευρώ (έκδοση e-Power), 50.590 ευρώ (έκδοση e-4ORCE).
https://www.youtube.com/watch?v=7lxYipwUptc