TOP NEWS

McLaren Artura: Πρώτες εντυπώσεις

mclaren-artura-protes-entyposeis-647379

Με όνομα που προμηνύει ένα κράμα τέχνης και φουτουρισμού, παραπέμποντας μάλιστα στον βασιλιά Αρθούρο, η νέα δημιουργία του Γουόκινγκ ακροβατεί ανάμεσα στις παραδοσιακές αξίες και στον αναγκαίο εξηλεκτρισμό της μάρκας

Tου Alessio Viola, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Υβριδική και μάλιστα επαναφορτιζόμενη είναι η νέα McLaren. Σημεία των καιρών, θα πείτε. Και μιλάμε για πονηρούς καιρούς που δεν επιτρέπουν εκπτώσεις. Γι’ αυτό και με την Artura, ο Βρετανός κατασκευαστής καταφέρνει να μας δώσει το απόσταγμα μίας αγωνιστικής παράδοσης εξήντα χρόνων, χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Εισάγει μάλιστα τον εξηλεκτρισμό της P1 σε μια πιο προσιτή κατηγορία, χωρίς να χάνει την εστίαση στις επιδόσεις. Από πλευράς εμφάνισης, η Artura μπορεί να μοιάζει με απλή εξέλιξη της 570S. Δεν είναι όμως κάτι τέτοιο και σου το υπενθυμίζει από τη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι της. Η ατμόσφαιρα εδώ είναι πιο άνετη και πολυτελής, πάντα όμως με την ιδιαίτερη προσέγγιση της McLaren, στην οποία δεσπόζει το ρητό «form follows function». Πρώτα η ουσία δηλαδή και μετά η εμφάνιση. Στο πιλοτήριο κυριαρχούν δέρματα και συνθετικές μικροΐνες, με πιο διακριτική παρουσία των ανθρακονημάτων και με ηλεκτρικές ρυθμίσεις στα καθίσματα. Το σημαντικό είναι ότι δεν προσβάλλεται ο περίφημος μινιμαλισμός που πρεσβεύει το Γουόκινγκ.

Τρανό παράδειγμα το τιμόνι, στο οποίο δεν θα βρείτε χειριστήρια και διακόπτες. Στο κέντρο υπάρχει μία όρθια οθόνη οκτώ ιντσών, ενώ στο πακέτο ADAS περιλαμβάνεται ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων και αυτόματοι προβολείς. Και αποτελεί είδηση το ότι μία McLaren αποκτά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, έστω και διστακτικά. Όλα τα παραπάνω βέβαια, έχεις τον χρόνο και τη διάθεση να τα προσέξεις, μόνο όταν το αυτοκίνητο κινείται απαλά, με τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία. Όταν μπαίνει στο παιχνίδι ο V6, δεν έχεις καμία διάθεση, ούτε βέβαια και τον χρόνο να ασχοληθείς με τέτοια πράγματα. Θα δούμε στη συνέχεια γιατί.

Στη διθέσια καμπίνα θα βρείτε επίσης ανέσεις όπως η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, όμως η απόλαυση έγκειται στο να βρεις την τέλεια ρύθμιση καθίσματος, τιμονιού και πεντάλ. Περιττό να πούμε ότι η Artura, όπως κάθε McLaren, είναι σχεδιασμένη γύρω από τον οδηγό. Οπότε, σύγχρονοι όροι όπως ADAS, hybrid και plug-in δεν μπορούν να αλλοιώσουν αυτή τη σχέση ανάμεσα σε άνθρωπο και μηχανή. Απόδειξη, οι δύο κλασικοί περιστροφικοί διακόπτες της McLaren (manettini όπως τα λέει η Ferrari). Μπορεί να έχουν μετακομίσει από την κεντρική κονσόλα στον πίνακα οργάνων, όμως ο καθένας παίζει τον γνώριμο ρόλο του. Ο ένας ρυθμίζει τις παραμέτρους κινητήρα και κιβωτίου και ο άλλος μεταμορφώνει τον χαρακτήρα του σασί, δηλαδή αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Τρία είναι τα προγράμματα οδήγησης, όπως πάντα. Comfort, Sport και Track και δεν χρειάζεται μετάφραση για να καταλάβεις πού απευθύνεται το καθένα. Μόνο το πλήκτρο Active έχει καταργηθεί, αλλά ειλικρινά δεν θα λείψει από κανέναν.

Όσο σκαλίζεις τα προφίλ οδήγησης και ανεβαίνεις επίπεδο, τόσο ανακαλύπτεις τη McLaren που ήξερες. Όπως πάντα, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με ακρίβεια και ταχύτητα, αλλά και με ένα αγωνιστικό άρωμα. Εξαιρετικό το κιβώτιο, το οποίο συνεργάζεται με ένα κινητήριο σύνολο που ούτε καταλαβαίνεις ότι περιλαμβάνει και έναν ηλεκτροκινητήρα. Αυτό που κυριαρχεί είναι μία εκλεπτυσμένη δύναμη, άγρια όσο και ευγενής, από έναν εξακύλινδρο που λατρεύει να ανεβάζει μέχρι τις 8.500 στροφές μέχρι να ψελλίσεις το όνομα Artura. Ο Βρετανός κατασκευαστής βρίσκεται σε μία περίοδο εναγκαλισμού με το μέλλον που έρχεται, χωρίς ωστόσο να προδίδει το παρελθόν του. Τα άλογα προκύπτουν με ορμή και με την υποστήριξη των ηλεκτρικών, το αυτοκίνητο πετάγεται σαν ελατήριο από τη στροφή. Αυτό ακριβώς εξυπηρετεί η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα. Βελτιώνει εντυπωσιακά την απόκριση, καθώς αν μη τι άλλο, εξουδετερώνει εκείνο το ελάχιστο turbo lag που ανέκαθεν είχαν και οι V8 του Γουόκινγκ. Οι 95 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα είναι όλοι διαθέσιμοι μόνο για 15 δευτερόλεπτα. Δεν χρειάζεται παραπάνω, αυτός είναι ένας στρατηγικής σημασίας χρόνος, θα έλεγα, όχι μόνο στον δρόμο αλλά και στην πίστα. Έτσι κι αλλιώς, οι 585 θερμόαιμοι ίπποι του V6 κυριαρχούν, ανεξάρτητα από τον βαθμό συμμετοχής του ηλεκτρικού κινητήρα στο παιχνίδι. Κι εδώ μπορούμε να κάνουμε μία μακρόθεν σύγκριση με την Ferrari 296 GTB, το αντίπαλο δέος της McLaren Artura. Στην ιταλική, υβριδική berlinetta, η συνολική ισχύς είναι 830 ίπποι, δηλαδή 150 παραπάνω από της Artura. Η διαφορά είναι αισθητή στο δρόμο, ακόμη και για όσους δεν είναι ορκισμένοι ferarristi.

ΠΑΝΑΛΑΦΡΗ, ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ

Το ωραίο είναι ότι η υβριδική τεχνολογία δεν «πάχυνε» αυτήν εδώ τη McLaren. Το βάρος της Artura είναι μόλις 50 κιλά παραπάνω από της 570S. Καθόλου άσχημα δηλαδή, αν αναλογιστούμε ότι τα εξαρτήματα του υβριδικού συνόλου ζυγίζουν 140 κιλά. Με βάρος 1.498 κιλών στον δρόμο, η McLaren πέτυχε τον αρχικό της στόχο να μην ξεπεράσει τον ενάμισι τόνο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους Βρετανούς που ανέκαθεν θεωρούσαν το χαμηλό βάρος σημαντικότερο ακόμη και από την ισχύ του κινητήρα. Το αποτέλεσμα; Σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης, η Artura χορεύει με απόλυτη αρμονία. Μπροστά φοράει διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, οι οποίοι εξασφαλίζουν αξιοζήλευτη ευστάθεια και στο φρενάρισμα. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Όσο για το μεταξόνιο, είναι 30 χιλιοστά κοντύτερο της 570S, με αποτέλεσμα η Artura να μπαίνει στη στροφή ακόμη πιο αέρινα.

Δε στρίβει ακαριαία όπως άλλες αδερφές της, όμως στηρίζεται με αυτοπεποίθηση στους εξωτερικούς τροχούς και αναπτύσσει ένα γρανιτένιο κράτημα που τη διατηρεί πεισματικά στην τροχιά της. Ο πίσω άξονας κάνει αυτό ακριβώς που θέλεις, χάρη σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μπλοκέ διαφορικό που βλέπουμε για πρώτη φορά σε McLaren. Θέλεις καθαρή, αγωνιστική οδήγηση; Θα την έχεις. Προτιμάς ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις; Πάρε να ‘χεις, τόσο υπάκουος είναι ο πίσω άξονας. Το σύνολο συνδυάζει ευστάθεια με ευελιξία στον υπερθετικό βαθμό. Με μία δόση μαγείας στην αίσθηση του τιμονιού, που μόνο η McLaren μπορεί να χαρίσει. Ποια λέξη ταιριάζει καλύτερα για να περιγράψεις το σύστημα διεύθυνσης; Απόλυτο; Αξεπέραστο; Τι άλλο να ζητήσεις, αλήθεια; Το γεγονός αυτό δικαιώνει τη McLaren που εν έτει 2022 επιμένει με την υδραυλική υποβοήθηση, όταν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές –ακόμη και η Ferrari– έχουν ασπαστεί τα ηλεκτρικά τιμόνια. Θα μπορούσε να είναι αναχρονισμός όλο αυτό, όμως αν οδηγήσετε την McLaren Artura θα καταλάβετε για τι ακριβώς μιλάμε. Εδώ η σκέψη, τα χέρια, οι τροχοί και η άσφαλτος είναι ένα και το αυτό. Το απόλυτο οδηγικό ζεν.

Οι μηχανικοί της McLaren είχαν ένα στόχο στην ανάπτυξη της Artura. Να εξασφαλίσουν επιδόσεις και οδηγική απόλαυση επιπέδου 600 LT. Και τα κατάφεραν. Σε αυτό συνετέλεσαν και τα carbon κεραμικά φρένα, τα οποία επιβραδύνουν συγκλονιστικά το αυτοκίνητο. Μέσα από ένα τέλειο σε αίσθηση πεντάλ, με κοντή όπως πάντα διαδρομή, που σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζεις τη δύναμη πέδησης με την πίεση του ποδιού, χωρίς να το μετακινείς στην πράξη. Δεν διαπιστώσαμε κανένα πρόβλημα στο λεγόμενο blending, στη μετάβαση δηλαδή από την ηλεκτρική επιβράδυνση στο πραγματικό φρενάρισμα αυτό καθαυτό. Πώς γίνεται αυτό; Απλά οι Βρετανοί τεχνικοί παρέλειψαν να εφοδιάσουν το κινητήριο σύνολο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Όχι για λόγους οικονομίας, αλλά φιλοσοφίας. Κι αυτό δείχνει ότι η McLaren, με την Artura δεν ήθελε να φτιάξει ένα υβριδικό supercar, αλλά να αποδείξει σε όλους –λες και το είχε ανάγκη– ότι ένα αυθεντικό supercar δεν φοβάται τον λεγόμενο εξηλεκτρισμό.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο