Η Ferrari ήταν από τους λίγους κατασκευαστές υπεραυτοκίνητων που δεν είχαν αποκαλύψει κάποιο concept car για το Gran Turismo, μέχρι σήμερα.
Κατά τη διάρκεια των εορτασμών για την 25η επέτειο της σειράς βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo στους Παγκόσμιους Τελικούς GT στο Μονακό, η Ferrari αποκάλυψε το Vision Gran Turismo σε πρωτότυπο και ψηφιακή μορφή πλήρους κλίμακας. Το νέο μονοθέσιο υπεραυτοκίνητο διαθέτει ένα εξαιρετικά χαμηλό αμάξωμα, ενώ μια υβριδική διάταξη βασισμένη σε ένα κινητήρα V6 φέρνει τρομαχτικά νούμερα ισχύος και ροπής.
Η σχεδίαση της Ferrari Vision Gran Turismo φαίνεται πιο άγρια από οτιδήποτε έχουμε δει από την Ιταλική εταιρεία μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένης και της 499P. Αυτό οφείλεται στο ότι το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε για χάρη του βιντεοπαιχνιδιού, με αποτέλεσμα οι σχεδιαστές να μην έχουν τους ίδιους περιορισμούς όπως με τα αυτοκίνητα της πραγματικής ζωής.
Τα φτερά προεξέχουν από το έντονα σμιλεμένο σώμα δημιουργώντας όμορφες καμπύλες και έρχονται σε αντίθεση με την αιχμηρή μύτη και την ουρά, ενώ και τα δύο άκρα διαθέτουν εξαιρετικά λεπτές μονάδες φωτισμού LED. Η απόσταση από το έδαφος είναι κοντά στο μηδέν, με το τεράστιο splitter μπροστά, τα πτερύγια στα πλαϊνά μαρσπιέ και τον πίσω διαχύτη σχεδόν να αγγίζουν την άσφαλτο. Άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες είναι οι τεράστιοι αεραγωγοί στα πλαϊνά και η μεγάλη πίσω αεροτομή που συνδέεται με την οροφή μέσω ενός ημιδιαφανούς κεντρικού πτερυγίου. Τέλος, το παρμπρίζ περιβάλει την κεντρική θέση οδήγησης, με την εσωτερική σχεδίαση είναι άκρως μινιμαλιστική.
Το εν λόγω υπεραυτοκίνητο είναι μια δημιουργία της Ferrari Centro Stile, με επικεφαλής τον Flavio Manzoni, εμπνεόμενη από εμβληματικά αγωνιστικά του παρελθόντος, όπως η 330 P3 και η 512 S. Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο τύπου, η Vision GT αποτελεί ένα «φουτουριστικό σχεδιαστικό μανιφέστο για τα αυτοκίνητα δρόμου αλλά και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ferrari» και «επαναπροσδιορίζει τη στυλιστική γλώσσα της εταιρείας».
Αντίθετα με άλλα concept Vision GT της Porsche ή της Jaguar – που είναι αμιγώς ηλεκτρικά – η Ferrari επέλεξε μια υβριδική διάταξη που είναι πιο κοντά σε αυτήν που χρησιμοποιούν τα μοντέλα παραγωγής της – αν και σημαντικά πιο ισχυρή. Ο τοποθετημένος στη μέση twin-turbo V6 κινητήρας 3,0 λίτρων από την 296 GTB έχει ρυθμιστεί ώστε να παράγει 1.016 ίππους και 900 Nm ροπής. Επιπλέον, μια τριάδα ηλεκτροκινητήρων παράγουν επιπλέον 322 ίππους. Η Ferrari λέει ότι η συνδυασμένη ροπή από το υβριδικό σύστημα μόνο στον πίσω άξονα είναι 1.100 Nm, ενώ χάρη στην τεχνολογία που προέρχεται από την F1, η μπαταρία έχει τη δυνατότητα να διατηρεί τη μέγιστη απόδοση ανά πάσα στιγμή.
Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, ενώ η προσθήκη των ηλεκτροκινητήρων μετατρέπει τη Vision Grand Turismo σε AWD. Στη Ferrari εκτιμούν πως ένα τόσο ισχυρό όχημα μπορεί να επιταχυνθεί από τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, από τα 0-200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα και να φτάσει σε τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.
Το πλαίσιο από ανθρακονήματα και η ελαστοκινητική ρύθμιση της ανάρτησης διασφαλίζουν ότι η οδική συμπεριφορά κινείται στα ίδια επίπεδα με την εμφάνιση. Η Ferrari υπολογίζει σε έναν χρόνο γύρου κάτω από 1:10 λεπτά στην πίστα Fiorano, ενώ για σύγκριση, η ναυαρχίδα SF90 Stradale ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1:19. Ένας επιπλέον λόγος για αυτή τη διαφορά είναι το καθαρό βάρος της Vision GT, που δε ξεπερνά τα 1.250 κιλά, έναντι των 1.570 κιλών της SF90.
Το πρωτότυπο πλήρους κλίμακας της Ferrari, Vision Gran Turismo, θα εκτίθεται στο Μουσείο Ferrari στο Maranello μέχρι τον Μάρτιο του 2023, ενώ όσοι διαθέτουν Playstation 5 θα μπορούν να την οδηγούν στο Gran Turismo 7 από τις 23 Δεκεμβρίου.