Mε το νέο Q8 e-tron η Audi διεκδικεί με αξιώσεις την κορυφή στην μεγάλη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV και ταυτόχρονα δίνει μία πρόγευση για το πως βλέπει η Γερμανική εταιρεία το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Μετά από τέσσερα χρόνια επιτυχημένης καριέρας, όπως αποδεικνύουν οι 150.000 πωλήσεις παγκοσμίως, το αμιγώς ηλεκτρικό e-tron παραχωρεί τη θέση του στο Q8 e-tron, με το οποίο η Audi ενισχύει σημαντικά τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων προτάσεων της.
Η επιλογή της ονομασίας Q8 ξεκαθαρίζει πως, πρόκειται για τη ναυαρχίδα των ηλεκτρικών SUV και crossover προτάσεών της. Επιβλητικές σε εμφάνιση αμφότερες οι διαθέσιμες εκδόσεις αμαξωμάτων(SUV και Sportback) του νέου Q8 e-tron, παρουσιάζουν στο κοινό τη νέα εταιρική ταυτότητα με τη δισδιάστατη σχεδίαση των τεσσάρων δακτυλίων της Audi στη μάσκα, ενώ καινούργια είναι και η γραμματοσειρά του λογότυπου της εταιρείας στην μεσαία κολόνα.
Εντυπωσιακή εμφάνιση λοιπόν και επιπλέον, υψηλή αεροδυναμική απόδοση καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας και στις δύο εκδοχές του νέου γερμανικού μοντέλου είναι εντυπωσιακά χαμηλός (έκδοση Sportback 0,24, SUV 0,27). Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις – μήκος 4.91μ., πλάτος 1.93μ., ύψος 1.61μ. (Sportback) και 1.63μ. (SUV) μα κυρίως το μεταξόνιο 2,92μ. – του Q8 e-tron προδιαθέτουν για πολύ άνετους εσωτερικούς χώρους στο σαλόνι, ενώ ικανοποιητική κρίνεται και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (569 λίτρα για την SUV και 528 λίτρα για την Sportback). Όσον αφορά στο κομμάτι των ηλεκτροκινητήρων θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις που η καθεμία χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες. Η βασική έκδοση «50» αποδίδει 340 ίππους, μέγιστη ροπή 664 Nm και μέγιστη αυτονομία κατά WLTP έως 491 χλμ. (SUV) και έως 505 χλμ. (Sportback). Η δεύτερη έκδοση «55», αποδίδει 408 ίππους, 664 Nm μέγιστη ροπή και αυτονομία έως και 582 και 600 χλμ. αντίστοιχα. Τέλος η κορυφαία έκδοση SQ8 e-tron, εφοδιάζεται με τρείς ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 503 ίππους, 973 Nm μέγιστης ροπής, όμως η αυτονομία πέφτει στα 494 και 513 χλμ., αντίστοιχα.
Η βασική έκδοση 50 εφοδιάζεται με μια μπαταρία 95 kWh, ενώ οι εκδόσεις 55 και SQ8 με μπαταρία 114 kWh. Σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron επιτυγχάνει μέγιστη απόδοση φόρτισης 150 kW, ενώ τα 55 και SQ8 έως τα 170 kW. Σε επίπεδο εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας, το Q8 e-tron είναι διαθέσιμο με 40 συστήματα υποστήριξης οδηγού, πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων που παρέχουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια αναλύονται από την κεντρική μονάδα ελέγχου υποβοήθησης οδηγού.
Επιπλέον υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας με το σύστημα remote park assist plus, με το οποίο μπορεί να ελίσσεται ακόμα και σε πολύ στενούς χώρους στάθμευσης παρέχοντας την δυνατότητα στον ιδιοκτήτη ελέγχου εξ’ αποστάσεως της διαδικασίας παρκαρίσματος μέσω της εφαρμογής myAudi στο smartphone τους. Στο εσωτερικό, η υψηλή τεχνολογία είναι φυσικά παρούσα, με τρεις στο σύνολο οθόνες (το γνωστό vrtual cockpit εμπρός από τον οδηγό και δύο ακόμα στην κονσόλα με διαγώνιο 10,1 και 8,6 ίντσες) να έχουν τον πρώτο λόγο. Το λειτουργικό σύστημα ΜΜΙ εξακολουθεί να δίνει βροντερό «παρών», καθώς και η προηγμένη συνδεσιμότητα που συνοδευεται για την περίσταση από προηγμένες Car-to-X υπηρεσίες.
Η εμπορική διάθεση στην Ευρωπαϊκή αγορά των Audi Q8 e-tron και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένεται την άνοιξη με τις τιμές πώλησης στη Γερμανία να ξεκινούν από τις 74.400 ευρώ.