Ανανέωση σε βάθος για το γαλλικό DS 7 με αναβαθμισμένη τεχνολογία στο επαναφορτιζόμενο, υβριδικό κινητήριο σύνολο. Χωρίς όμως να χάνει ίχνος από τον αρχοντικό χαρακτήρα και την παροιμιώδη άνεση της μάρκας DS. Στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη του έτους.
Tου Andrea Rapelli, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Wolfango
Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Γνωρίζετε ότι τα καθίσματα της DS7 είναι επενδυμένα με πανάκριβο δέρμα nappa; Είναι αυτό που προέρχεται από αγελάδες ελευθέρας βοσκής, οι οποίες κυκλοφορούν σε λιβάδια χωρίς συρματοπλέγματα. Μετά από διάφορες κατεργασίες, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά τα πιο ακριβά τμήματα του δέρματος, το οποίο έχει πάχος τεσσάρων χιλιοστών. Η επιφάνεια του καθίσματος είναι φτιαγμένη από ένα κομμάτι δέρματος, χωρίς ραφές, με ανατομία που παραπέμπει σε μεταλλικό μπρασελέ πολυτελών ρολογιών. Το κάθισμα είναι δε τόσο απαλό στην αφή, που νιώθεις σα να το φοράς ακόμη, μετά από το πρώτο κιόλας ταξίδι-αστραπή. Αυτό οφείλεται στη γέμιση από ένα αφρώδες υλικό πιο πυκνό από το συνηθισμένο, στη χειροκίνητη ρύθμιση της πλευρικής στήριξης αλλά και στα συστήματα θέρμανσης, αερισμού και μασάζ του καθίσματος. Μπορείτε μάλιστα να επιλέξετε ένα από τα οχτώ διαθέσιμα προγράμματα, όπως το κλασικό για τη μέση, ή κάποια πιο ιδιαίτερα, όπως της «πεταλούδας» και του «πατήματος της γάτας». Δεν είναι τυχαίο που το άρθρο αυτό ξεκινά από τα καθίσματα της DS 7, απλά είναι ενδεικτικό της ποιότητάς της. Να το πούμε αλλιώς; Αν η αείμνηστη DS παρουσιαζόταν σήμερα, τέτοια καθίσματα θα έπρεπε να έχει.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ
Η ποιότητα των καθισμάτων παραπέμπει από μόνη της στην εκπληκτική Citroën του 1955, που διόλου τυχαία θεωρείται μέχρι και σήμερα το σημαντικότερο αυτοκίνητο στην ιστορία. Σίγουρα είναι το αιώνιο σύμβολο της άνεσης. Όμως η DS 7, η οποία μετά το γενικό φρεσκάρισμα που δέχτηκε, δεν ονομάζεται πλέον Crossback, ήρθε να ανεβάσει τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη. Πάρτε για παράδειγμα το σύστημα Active Scan, το οποίο έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Μία ειδική κάμερα, η οποία παρακολουθεί διαρκώς το δρόμο, επικοινωνεί με αισθητήρες και επιταχυνσιόμετρα. Εκείνα με τη σειρά τους μεταδίδουν τα δεδομένα στην κεντρική μονάδα ελέγχου των ενεργών αμορτισέρ, τα οποία μαλακώνουν ή σκληραίνουν ανάλογα με την περίσταση. Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε μια μοναδική ενδοτικότητα της ανάρτησης και μάλιστα σε μεγάλη ποικιλία ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το σύστημα βέβαια φτάνει στα όριά του στα επιβραδυντικά bumps και σε απύθμενες λακκούβες και μόνο τότε οι τυχεροί επιβάτες θα αισθανθούν κάποιους αναπάντεχους κραδασμούς στην καμπίνα.
Περιττό να πούμε ότι το εσωτερικό της DS 7 είναι ένας ιδιαίτερα άνετος χώρος, ακόμη και μετά από αρκετές ώρες ταξιδιού. Είναι ένα κράμα κομψότητας, πολυτέλειας και απόλυτης προσοχής στη λεπτομέρεια, όπως σε κάθε DS, από καταβολής της μάρκας. Αξίζει να πάτε για ένα test drive στον τοπικό έμπορο, μόνο και μόνο για να δείτε πόσο αθόρυβα ανασηκώνεται το αναλογικό ρολόι B.R.M. R180 στο κέντρο του ταμπλό με το που πατήσετε το πλήκτρο εκκίνησης. Όσο για το δέρμα, δεν καλύπτει μόνο τα καθίσματα, αλλά και τη στεφάνη του τιμονιού και μεγάλο μέρος του ταμπλό, στο οποίο θα βρείτε πληθώρα από φυσικούς διακόπτες. Κι αν αυτό ακούγεται καλό, δυστυχώς κάποιοι διακόπτες δεν ξεχωρίζουν εύκολα μεταξύ τους και απαιτούν κάποια εξοικείωση ώστε να τους βρίσκεις δίχως να αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, για παράδειγμα, βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα σε μια εντελώς άβολη θέση. Αντίθετα, εργονομικοί αποδεικνύονται οι διακόπτες στο τιμόνι, οι οποίοι είναι λίγοι και εύκολα αναγνωρίσιμοι. Ωστόσο κάποιοι, όπως εκείνος για τη διατήρηση της λωρίδας, είναι στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και κρύβεται μερικά από τη στεφάνη.
Μπροστά από τον, αεροναυτικής σχεδίασης, επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται ένα ντουλαπάκι που κρύβει δύο θύρες USB τύπου C, μία παροχή 12V και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Όμως οι διαστάσεις της τελευταίας είναι μικρές και ίσως να μην χωράει εκεί ένα από τα μεγάλα smartphone της αγοράς όπως το iPhone 14 Plus, κάτι που την καθιστά σχεδόν άχρηστη. Δύο σημεία φόρτισης κινητών έχουν προβλεφθεί πάντως στο πίσω κάθισμα, ενώ εξασφαλισμένος είναι και ο κλιματισμός των πίσω επιβατών, χάρη στο αυτόματο, τριών ζωνών σύστημα. Όμως η κλάση της DS 7 φαίνεται από τις ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πλάτες του πίσω καθίσματος, κάτι που μόνο σε κορυφαία μοντέλα θα βρείτε σήμερα.
ΜΙΛΗΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
Η οθόνη αφής 12,1 ιντσών του infotainment έχει τις ίδιες διαστάσεις μ' εκείνη των οργάνων και περιλαμβάνει ένα προηγμένο σύστημα φωνητικής αναγνώρισης που αντιλαμβάνεται απλές, καθημερινές φράσεις. Ενεργοποιείται με την εντολή «OK, Iris» (οποιοσδήποτε συνειρμός με τη Siri είναι τυχαίος). Μπορεί δε, να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας, να εισάγει προορισμό στο σύστημα πλοήγησης με χάρτες της TomTom, να δώσει πληροφορίες για τον καιρό, μέχρι και να βρει θέση στάθμευσης ή εστιατόριο στην περιοχή. Στην αγορά υπάρχουν πιο απλά infotainment, από πλευράς γραφικών και μενού, τα οποία στην DS 7 είναι εμφανώς εμπνευσμένα από έξυπνα κινητά. Όμως το λογισμικό αποκρίνεται γρήγορα στις φωνητικές εντολές ή στο πάτημα του διακόπτη, με αποτέλεσμα να εξοικειώνεσαι γρήγορα με το σύστημα. Οι ψηφιακοί διακόπτες αφής κάτω από την κεντρική οθόνη συνεισφέρουν στην πρακτικότητα, οδηγώντας άμεσα στο επιθυμητό μενού του συστήματος, το οποίο φυσικά συνδέεται ασύρματα με κινητά, χάρη στις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΧΝΗ ΦΟΡΤΙΣΗ
Από τα τρία διαθέσιμα επαναφορτιζόμενα υβριδικά κινητήρια σύνολα, αυτό με τους 300 ίππους που διαθέτει το αυτοκίνητο της "δοκιμής", μοιάζει να τετραγωνίζει τον κύκλο. Κι αυτό διότι έχει την ισχύ να κινεί με ζωντάνια το μεγάλο SUV, διαθέτοντας μάλιστα έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος το καθιστά τετρακίνητο. Υπάρχει ωστόσο και η κορυφαία έκδοση E-Tense με 360 ίππους, την οποία έχει αναπτύξει το τμήμα DS Performance. Αυτή διαθέτει μια πιο δυναμική συμπεριφορά, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία άνεσης που πρεσβεύει η DS 7. Να τονίσουμε πως η έκδοση 1.5 Turbo Diesel με ισχύ 131 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αυτήν θεωρούμε ιδανική –και θα το τονίζουμε πάντα αυτό– για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Η οικονομία του πετρελαίου, βλέπετε, δεν έχει ακόμη αντίπαλο στον αυτοκινητόδρομο.
Όμως αν οδηγείτε πιο συχνά στην πόλη και στην εθνική, χωρίς να κάνετε ατέλειωτα χιλιόμετρα μέσα στον χρόνο, οι plug-in εκδόσεις είναι φτιαγμένες για εσάς. Με την προϋπόθεση, να φορτίζετε καθημερινά την μπαταρία, η χωρητικότητα της οποίας έχει αυξηθεί στις 14,2 kWh. Μια χωρητικότητα που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 65 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το Γάλλο κατασκευαστή. Χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4 kWh, η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε λιγότερο από δύο ώρες σε κοινόχρηστο φορτιστή και σε πάνω από πέντε ώρες σε οικιακό ρεύμα. Να σημειώσουμε ότι στο αυτοκίνητο θα βρείτε δύο καλώδια, ένα για οικιακή φόρτιση και ένα Mode 3 (Mennekes) για σύνδεση με κοινόχρηστο φορτιστή.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, τώρα, η DS 7 δεν φτιάχτηκε για να ανατρέπει τους νόμους της φυσικής. Ωστόσο, στο δρόμο δίνει μια όμορφη αίσθηση ασφάλειας ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, παρότι παραμένει ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης. Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι τουλάχιστον αυτής της φιλοσοφίας, καθότι ακριβές και αρκετά γρήγορο, χωρίς όμως να μεταφέρει όλες τις πληροφορίες από το δρόμο ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Σε δρόμο με στροφές πάντως, το γαλλικό SUV χαράσσει με ακρίβεια την τροχιά του και την ακολουθεί πιστά. Αρκεί να οδηγείτε με κοινή λογική, χωρίς υπερβολές με το γκάζι και το τιμόνι. Πιέζοντας το αυτοκίνητο στο όριο, οι κλίσεις στις στροφές και στο φρενάρισμα είναι έντονες, κάτι που θα σας αποθαρρύνει και θα σας επαναφέρει στην τάξη. Ήρεμα πράγματα. Εξάλλου έτσι θα εκτιμήσετε την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας. Χάρη σ’ αυτήν, ο ήχος του 1.6 turbo βενζινοκινητήρα με τους 200 ίππους δεν περνά στο εσωτερικό, παρά μόνο με το δεξί πεντάλ στο τέρμα της διαδρομής του. Όσο για την αίσθηση των φρένων, σε αντίθεση με τα περισσότερα υβριδικά, είναι υπεράνω κριτικής.