Ο σημερινός αγώνας του carwow.co.uk, περιλαμβάνει τα τρία Audi RS3 που έχει παρουσιάσει η Γερμανική εταιρεία στην πορεία της, με σκοπό να δούμε με τα μάτια μας την εξέλιξη ανά γενιά.
Ας δούμε τα χαρακτηριστικά των μοντέλων:
Η πρώτη γενιά του RS3 χρησιμοποιεί έναν turbo πεντακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων της Audi με απόδοση 340 ίππων και 480ΝΜ ροπής. Ζυγίζει 1.575 κιλά και στη μεταχειρισμένη αγορά, κοστίζουν περίπου 35.000€.
Η δεύτερη γενιά, χρησιμοποιεί επίσης έναν ίδιο κινητήρα, αλλά αυτή τη φορά είναι ισχυρότερη, με 400 ίππους και 480ΝΜ ροπής. Είναι ελαφρύτερο από την πρώτη γενιά, στα 1.510 κιλά, ενώ στη χώρα μας, βρίσκουμε τα μεταχειρισμένα περίπου στις 65.000€.
Τέλος έχουμε την ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά του RS3. Χρησιμοποιεί (όπως μπορεί να μαντέψατε…) τον turbo πεντακύλινδρο των 2.5 λίτρων. Ζυγίζει ακριβώς τα ίδια με την πρώτη γενιά, στα 1.575 κιλά, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 86.600€.
Με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, μπορούν να φτάσουν ακόμη και σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα φθάνει τους 400 ίππους είναι διαθέσιμη στις 5.600 σ.α.λ. και εκτείνεται σε ένα ευρύ πεδιο εως τις 7.000 σ.α.λ. Μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα αυξάνει επίσης την ταχύτητα με την οποία όλα τα εξαρτήματα μετάδοσης κίνησης επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που μεταφέρει την ενέργεια του πεντακύλινδρου κινητήρα στους τροχούς, με σύντομους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και πιο σπορ σχέση μετάδοσης.
Για πρώτη φορά, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα ηχητικά χαρακτηριστικά. Μπορεί να ρυθμιστεί μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select. Στις λειτουργίες Dynamic και RS Performance, για παράδειγμα, τα πτερύγια ανοίγουν πολύ νωρίτερα – τα συναισθηματικά στοιχεία του ήχου είναι ακόμη πιο έντονα.
Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, με το περίφημο σύστημα Quattro της Audi, με την τελευταία γενιά να μπορεί να στείλει την ισχύ αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, με το «drift mode».
Ποιός θα είναι ο νικητής; Μάλλον χαζή ερώτηση…