Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά τον τραγικό θάνατο του Fausto Gresini του ιδρυτή της Gresini Team, ο αναβάτης της ομάδας Enea Bastianini παρέδωσε μαθήματα οδήγησης στο Grand Prix του Qatar για να διεκδικήσει μια συγκινητική νίκη κάτω από τους προβολείς.
Ο Brad Binder έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα παίρνοντας την δεύτερη θέση, μόλις 0,3 δευτερόλεπτα μακριά από τη νίκη, με τον Pol Espargaro να ολοκληρώνει το βάθρο την πρώτη βραδιά της σεζόν.
Η στιγμή που όλοι περιμέναμε έφτασε το απόγευμα της Κυριακής, καθώς ο κάτοχος της pole position, Jorge Martin, ξεκίνησε άσχημα, με τον Marc Marquez να αρπάζει την ευκαιρία και να βγαίνει μπροστά, με τον ομόσταυλό του, Pol Espargaro, να ανεβαίνει γρήγορα στην κορυφή, στα πρώτα στάδια του αγώνα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Fabio Quartararo ήταν όγδοος στη μάχη με τον Martin ενώ ο Joan Mir είχε ανέβει θέσεις . Ο Francesco Bagnaia και ο Jack Miller δεν είχαν καλή εκκίνηση και βρέθηκαν εκτός δεκάδας.
Τέσσερις γύροι και η κατάσταση παρέμενε η ίδια. Ο Pol Espargaro οδηγούσε τους Marc Marquez, Brad Binder, Joan Mir, Enea Bastianini, Aleix Espargaro και Jorge Martin. Ο Alex Rins κατάφερε να περάσει τον Quartararo στην ευθεία για την όγδοη θέση. Ο Pecco ανέκαμψε και βρέθηκε 10ος, με τον Ιταλό να κάθεται πίσω από τον Quartararo με τους κορυφαίους 10 να βρίσκονται σε μια σειρά– οι αναβάτες δεν βρίσκονταν ακόμη στο όριο, με την φθορά των ελαστικών να είναι απολύτως καθοριστική.
Ένα λάθος του Marc Marquez στον έκτο γύρο επέτρεψε στον Brad Binder να μπει στη δεύτερη θέση. Στον επόμενο γύρο, ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε την τρίτη θέση από τον Bastianini στην πρώτη στροφή, με τους Aleix Espargaro και Mir να απομακρύνονται στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Μετά από ένα αργό ξεκίνημα, ο Miller μπήκε στο pitlane στο τέλος του 7ου γύρου και αποσύρθηκε από τον αγώνα για να ξεκινήσει η σεζόν του απογοητευτικά.
Ο αγώνας συνεχιζόταν στο μπροστινό μέρος με τον ρυθμό να αρχίζει να αυξάνεται μεταξύ των κορυφαίων. Προσπαθώντας να προωθηθεί ο επιχείρησε να προσπεράσει τον Martin στη πρώτη στροφή του 12ου γύρου. Το δράμα, ωστόσο, ήταν έτοιμο να ξεδιπλωθεί. Ο Pecco έχασε το μπροστινό μέρος, και παρέσυρε τον Martin στις αμμοπαγίδες. Το δίδυμο της Ducati ήταν πλέον εκτός. Η βραδιά είχε αρχίσει να εξελίσσεται καταστροφικά για την Ducati με τους Miller, Pecco, Martin και Marco Bezzecchi (ο οποίος επίσης είχε πτώση) τώρα εκτός του GP του Κατάρ.
Εν τω μεταξύ, με 10 γύρους για το τέλος, ο Pol Espargaro ήταν πλέον ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Brad Binder. Στη συνέχεια, η δεύτερη θέση άλλαξε, με τον Bastianini να καταφέρνει να περάσει τον Binder στην πρώτη στροφή. Ο Ιταλός αναβάτης άρχισε να απομακρύνεται με το προβάδισμα του Pol Espargaro, με επτά γύρους για να απομένουν, να πέφτει κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Ήταν 0,6 δευτερόλεπτα στην αρχή του 17ου γύρου από και μόλις 0,189 δευτερόλεπτα στον 18ο γύρο. Ο Bastianini έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα για να μειώσει το προβάδισμα του Pol Espargaro, καθώς ο Aleix Espargaro πέρασε τον Marc Marquez για την τέταρτη θέση.
Με τέσσερις γύρους για να ολοκληρωθεί ο αγώνας, ο Bastianini πέρασε τον Pol Espargaro στην ευθεία για να πάρει το προβάδισμα. Ο Pol Espargaro τότε βγήκε εκτός γραμμής στην πρώτη στροφή, επιτρέποντας στον Brad Binder να περάσει στη δεύτερη θέση. Ο αναβάτης του HRC πήγε από την πρώτη στην τρίτη θέση μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα προσπαθώντας να αντισταθεί στον Bastianini, καθώς ο τελευταίος απέκτησε προβάδισμα 1,4 δευτερολέπτων με τρεις γύρους να απομένουν.
Στον επόμενο γύρο η διαφορά ήταν 1,2 δευτερόλεπτα υπέρ του Bastianini έναντι του Binder, με τον Pol Espargaro να είναι 0,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον αναβάτη της ΚΤΜ και με τον Aleix Espargaro να πλησιάζει τον αδερφό του.
Ο Bastianini έχασε ένα δέκατο από τον Binder στον προτελευταίο γύρο, η διαφορά ήταν 1,1 δευτερόλεπτα και μειώθηκε στα 0,6 δευτερόλεπτα προς τον τελικό τομέα, αλλά ο Bastianini κράτησε. Ο Ιταλός πήρε μια απίστευτη, συγκινητική νίκη κάτω από τα φώτα του Qatar, ένας τέλειος φόρος τιμής στον εκλιπόντα, σπουδαίο Fausto Gresini.
Η δεύτερη θέση του Brad Binder είναι κάτι που κανείς δεν περίμενε κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν από τη σεζόν, αλλά ο Νοτιοαφρικανός, όπως κάνει συχνά, βγάζει ένα κουνέλι από το καπέλο όταν έχει μεγαλύτερη σημασία. Ο Pol Espargaro, αφού έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, πήρε το δεύτερό του βάθρο με το HRC.
Ο Aleix Espargaro ήταν 0,8 δευτερόλεπτα μακριά από το βάθρο, αλλά γίνεται ο αναβάτης της Aprilia που τερματίζει πιο κοντά στη νίκη – 2,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bastianini. Η επιστροφή του Marc Marquez στη δράση για πρώτη φορά από το 2019 στο Qatar γιορτάστηκε με μια πολύ καλή πέμπτη θέση, με τις δύο Suzuki να τερματίζουν πίσω του. Ο Joan Mir έκτος και ο Alex Rins έβδομος.
Ο Quartararo φαινόταν ότι θα τερμάτιζε στην όγδοη θέση , αλλά ο Johann Zarco τον πέρασε ακριβώς πάνω στην γραμμή του τερματισμού. Ένα άκρως απογοητευτικό ξεκίνημα για τη σεζόν του El Diablo. Ο Takaaki Nakagami πήρε τη δέκατη θέση μπροστά από τους Franco Morbidelli, Maverick Viñales, Luca Marini, Andrea Dovizioso και τον Remy Gardner να κλείνει την 15άδα.
Πτώσεις είχαν επίσης οι Miguel Oliveira και Alex Marquez, αμφότεροι στην πρώτη στροφή.
Αποτελέσματα αγώνα
Θέση | Βαθμοί | Αρ. Συμ. | Αναβάτης | Εθν. | Ομάδα | Μοτ/τα | Χρόνος | Μ. Ωρ. Ταχ. | Διαφορά | ||
1 | 25 | 23 | Enea BASTIANINI | ITA | Gresini Racing MotoGP | DUCATI | 42’13.198 | 168.2 | |||
2 | 20 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 42’13.544 | 168.1 | 0,346 | ||
3 | 16 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 42’14.549 | 168.1 | 1,351 | ||
4 | 13 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing | APRILIA | 42’15.440 | 168.0 | 2,242 | ||
5 | 11 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 42’17.297 | 167.9 | 4,099 | ||
6 | 10 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | SUZUKI | 42’18.041 | 167.8 | 4,843 | ||
7 | 9 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | SUZUKI | 42’22.008 | 167.6 | 8,810 | ||
8 | 8 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | DUCATI | 42’23.734 | 167.5 | 10,536 | ||
9 | 7 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | YAMAHA | 42’23.741 | 167.5 | 10,543 | ||
10 | 6 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | HONDA | 42’28.165 | 167.2 | 14,967 | ||
11 | 5 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | YAMAHA | 42’29.910 | 167.1 | 16,712 | ||
12 | 4 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Aprilia Racing | APRILIA | 42’36.414 | 166.6 | 23,216 | ||
13 | 3 | 10 | Luca MARINI | ITA | Mooney VR46 Racing Team | DUCATI | 42’40.481 | 166.4 | 27,283 | ||
14 | 2 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | WithU Yamaha RNF MotoGP Tea | YAMAHA | 42’40.572 | 166.4 | 27,374 | ||
15 | 1 | 87 | Remy GARDNER | AUS | Tech3 KTM Factory Racing | KTM | 42’54.305 | 165.5 | 41,107 | ||
16 | 40 | Darryn BINDER | RSA | WithU Yamaha RNF MotoGP Tea | YAMAHA | 42’54.317 | 165.5 | 41,119 | |||
17 | 49 | Fabio DI GIANNANTONIO | ITA | Gresini Racing MotoGP | DUCATI | 42’54.547 | 165.5 | 41,349 | |||
18 | 25 | Raul FERNANDEZ | SPA | Tech3 KTM Factory Racing | KTM | 42’55.555 | 165.4 | 42,357 | |||
Εγκατέλειψαν | |||||||||||
89 | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | DUCATI | 21’13.800 | 167.2 | 11 laps | ||||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | DUCATI | 21’13.835 | 167.2 | 11 laps | ||||
88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 19’19.886 | 166.9 | 12 laps | ||||
73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | HONDA | 17’25.782 | 166.6 | 13 laps | ||||
72 | Marco BEZZECCHI | ITA | Mooney VR46 Racing Team | DUCATI | 11’41.321 | 165.6 | 16 laps | ||||
43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | DUCATI | 11’42.306 | 165.4 | 16 laps |