Δύο ομάδες φέρονται ότι ανακάλυψαν κάτι πολύ έξυπνο με τα φετινά χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με τις 18άρες ζάντες και μια εξ’ αυτών κάποιοι υποθέτουν ότι είναι η Haas του Simone Resta…
του Σπύρου Πέττα
Αν ισχύει κάτι αυτό είναι πώς με τα αεροδυναμικά “καπάκια” στους τροχούς οι αεροδυναμιστές εξαιτίας αυτού του φραγμού δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την έκλυση του καυτού αέρα από τα φρένα για θετική αλληλεπίδραση με τις επιμέρους τοπικές αεροδυναμικές ροές, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες στο τεστ του Άμπου Ντάμπι, δύο ομάδες φέρονται ότι ανακάλυψαν κάτι πολύ έξυπνο με τα νέα πιο μεγάλα ελαστικά και σύμφωνα με κάποιους η μια εξ’ αυτών είναι η Haas του δαιμόνιου σχεδιαστή των Ferrari SF70H (2017 – με το δάπεδο με τις σωληνώσεις που περιείχαν υγρά του κιβωτίου και κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει πώς δούλευε τόσο καλά ζεστό σε μια περιοχή που απαιτείται χαμηλή θερμοκρασία και υποπίεση, το οποίο δάπεδο η FIA απαγόρευσε στον Καναδά την ίδια χρονιά) και SF71H (2018 – με τις διπλές πλαϊνές εισαγωγές, τη μικροαεροδυναμική, το διπολικό ERS και την αντιενεργητική ανάρτηση με τους υδραυλικούς αποσβεστήρες που η FIA απαγόρευσε στο Σπα Φρανκοσάν την εν λόγω χρονιά), του Simone Resta.
Πληροφορίες θέλουν τον Resta, μάλιστα, μαζί με τους Enrico Cardile (επικεφαλής του τομέα επίδοσης και εξέλιξης και υπεύθυνος για το σχεδιασμό του σασί του κόκκινου μονοθεσίου του 2022), David Sanchez (υπεύθυνος για την αεροδυναμική) και με το ανθρώπινο δυναμικό των δύο εν λόγω τεχνικών ηγετών που προέρχονται από τα αγωνιστικά GT της Ferrari (458 GT2, 488 GTE), να έχει εργαστεί πάνω στη νέα Ferrari F1. Πράγμα που έχει βάση καθώς ο Resta και η σχεδιαστική ομάδα του στεγάζονται στο Maranello και για να συνεργαστούν όλοι αυτοί απαιτείται μόλις ένα λαπτοπ και ένα μόντεμ…
Όπως αποκάλυψε ο team principal και πρόσφατα χρισθείς και managing director της Scuderia, Mattia Binotto όσον αφορά τον κόκκινο κινητήρα, το μεν υβριδικό σύστημα θα είναι λίγο πολύ παρόμοιο με αυτό που εισήχθη με υπερπροσπάθεια (το αρχικό σχέδιο ήταν να εισαχθεί στο Κατάρ και για έναν μόνο οδηγό) για πρώτη φορά στο Σότσι το 2021, και που εξασφάλιζε σε συνεργασία με τον θερμικό κινητήρα 1060 συνολικά ίππους (η χρονιά ξεκίνησε για τη Ferrari με 1045 ίππους και στο τέλος της χρονιάς η Mercedes W12 του Hamilton απέδιδε 1095 ίππους και η Red Bull RB16B Honda των Verstappen και Perez 1080 ίππους, ενώ λίγο πιο κάτω από αυτό το νούμερο εκινείτο η Alpine Renault).
O θερμικός κινητήρας, ωστόσο, όπως είπε ο Binotto στο καθιερωμένο χριστουγεννιάτικο event – απολογισμό θα είναι τελείως νέος και πρωτοποριακός. Φήμες θέλουν τον υπεύθυνο προωθημένης εξέλιξης, τον ιδιοφυή Γερμανό Wolf Zimmerman (έναν τεχνικό που αποκτήθηκε από τη Mercedes το 2015) να έχει εισάγει όλο το turbo στην εισαγωγή για καλύτερη χωροταξία και το πρόβλημα της υψηλής θερμοκρασίας των καυσαερίων φέρονται να το έχουν λύσει χάρη σε μια νέα πατέντα στο intercooler (όπως πατέντα ήταν στον υπερκινητήρα του 2019 που απέδιδε 1100 ίππους υγρό από το intercooler να εισάγεται στο θάλαμο καύσης για καλύτερη απόδοση, κάτι που επίσης απαγόρευσε η FIA στο τέλος εκείνης της χρονιάς…). Μένει να αποδειχθεί ή όχι του λόγου το αληθές…
Ο Binotto, που ως γνωστόν δεν είναι και το καλύτερό μας, δεδομένου ότι υπό την παθητική ηγεσία του η Ferrari διασύρθηκε το 2020 και κάποιες φορές και το 2021, μίλησε μετρημένα και σωστά εξηγώντας ότι η Ferrari πρέπει να κάνει τα πράγματα βήμα προς βήμα ξεκινώντας να νικά αγώνες.
Όσον αφορά τα μονοθέσια του 2022 με τις ζάντες 18 ιντσών, τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, την απουσία αεροφρακτών και τα χαμηλά ρύγχη, χάρη στα πλευρικά βοηθήματα venturi οι ταχύτητες διαγραφής των ταχέων καμπών θα είναι αυξημένες ενώ λόγω του αυξημένου βάρους τους (θα μοιάζουν με Indycars) θα είναι αργότερα στις αργές στροφές. Τα μονοθέσια – “μουλάρια” του τεστ του Άμπου Ντάμπι ήταν πάντως υποστροφικά.
Συμπάθεια στον Leclerc
Μόνο οργή και περιφρόνηση μπορούν να προκαλούν οι άδικες επιθέσεις στον Leclerc. Πολλοί ξεχνούν ότι αυτός ήταν που πήρε τις pole και διεκδίκησε τη νίκη στο Silverstone, ενώ όπως τόνισε σωστά ο Binotto ελέω των δύο ατυχιών σε Μονακό και Ουγγαρία έχασε τουλάχιστον 40 βαθμούς και ενδεχομένως ακόμη και δύο νίκες εκεί…