Η πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ είναι πλέον διαθέσιμη στο κοινό, για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων για το 2022. Παρακάτω βρίσκεται η αναλυτική διαδικασία και οι τρόποι πληρωμής, η προθεσμία, τα πρόστιμα, αλλά και οι προϋποθέσεις για την διαδικασία πληρωμής Τελών κυκλοφορίας «με το μήνα».
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ
1. Είσοδος στην πλατφόρμα MyCar (στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.aade.gr/mycar)
2. Επιλογή “Είσοδος στην Εφαρμογή”
3. Χρησιμοποιείτε του κωδικούς του Taxisnet και διαλέγετε “Σύνδεση”
Μπαίνοντας στην πλατφόρμα, υπάρχουν δύο επιλογές. Και οι δύο επιλογές δείχνουν τα οχήματα που αντιστοιχούν σε κάθε ΑΦΜ,
Η πρώτη επιλογή: «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων», όπου οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να λάβουν:
- πληροφορίες σχετικά με τα οχήματά τους
- τους κωδικούς πληρωμής τελών κυκλοφορίας αυτών
- τους κωδικούς πληρωμής σε αρχείο excel (.xls) , σε περίπτωση πολλαπλών οχημάτων
- τη σχετική βεβαίωση για οχήματα ιδιοκτησίας τους (προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για μεταβίβαση, επαναταξινόμηση, εξαγωγή στο εξωτερικό)
- πληροφορίες για πιθανή οφειλή Τελών Κυκλοφορίας περασμένων ετών
Στη συνέχεια εμφανίζεται η επιλογή για την εμφάνιση του ειδοποιητηρίου, το οποίο φέτος έχει και κωδικό QR (QR code), με το οποίο μπορεί να γίνεται απευθείας πληρωμή, μέσω web banking.
Η δεύτερη επιλογή: «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», για τους κατόχους που δεν επιθυμούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, υπάρχει η διαδικασία της “ψηφιακής ακινησίας” -η οποία αντικαθιστά την κατάθεση των πινακίδων. Σε αυτή τη κατηγορία, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα:
- να θέσουν επιβατικά και δίκυκλα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα σε κατάσταση ψηφιακής ακινησίας
- να διακόψουν την ψηφιακή ακινησία
- να ανακτήσουν ήδη υποβληθείσες δηλώσεις
(Προκειμένου τα οχήματα να τεθούν σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία, θα πρέπει να βρίσκονται σε κυκλοφορία/ακινησία και οι πινακίδες και τα υπόλοιπα στοιχεία κυκλοφορίας τους να βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους.)
ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Η μέθοδος για τον υπολογισμό των Τελών κυκλοφορίας διαφοροποιείται, αναλόγως του έτους κατασκευής του οχήματος. Έτσι, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: (α)Τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι τις 31/10/2010 πληρώνουν Τέλη βάσει του κυβισμού τους, και (β) τα οχήματα με ταξινόμηση από την 1/11/2010, πληρώνουν Τέλη βάσει των εκπομπών ρύπων.
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31/10/2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ως εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
Α’ | Έως 300 | 22€ | |
Β’ | 301-785 | 55€ | |
Γ’ | 786-1.071 | 120€ | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135€ | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 225€ | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 250€ | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 280€ | |
Η’ | 1.929-2.357 | 615€ | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 820€ | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.025€ | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.230€ |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
Α’ | Έως 300 | 22€ | |
Β’ | 301-785 | 55€ | |
Γ’ | 786-1.071 | 120€ | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135€ | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 240€ | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 265€ | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 300€ | |
Η’ | 1.929-2.357 | 630€ | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 840€ | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.050€ | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.260€ |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
Α’ | Έως 300 | 22€ | |
Β’ | 301-785 | 55€ | |
Γ’ | 786-1.071 | 120€ | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135€ | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 255€ | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 280€ | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 320€ | |
Η’ | 1.929-2.357 | 690€ | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 920€ | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.150€ | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.380€ |
Τα υβριδικά Ι.Χ. κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 μέχρι και τις 31/12/2020, φορολογούνται αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο). Δηλαδή, πολλάπλασιάζουμε τις εκπομπές διοξειδίου, με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 |
0-90 | 0€ |
91-100 | 0,90€ |
101-120 | 0,98€ |
121-140 | 1,20€ |
141-160 | 1,85€ |
161-180 | 2,45€ |
181-200 | 2,78€ |
201-250 | 3,05€ |
Άνω των 251 | 3,72€ |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): | 140€ |
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»
Τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από την 1/1/2021 και μετά, βασίζονται σε ένα διαφορετικό πρότυπο εκπομπών ρύπων (WLTP), και φορολογούνται διαφορετικά:
Εκπομπές CO2 | Tιμή |
0-122 | 0 € |
123-139 | 0,64 € |
140-166 | 0,70 € |
167-208 | 0,85 € |
209-224 | 1,87 € |
225-240 | 2,20 € |
241-260 | 2,50 € |
261-280 | 2,70 € |
Πάνω από 281 | 2,82 € |
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ
Τα ειδοποιητήρια πληρωμής δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με πέρυσι. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να πληρώσουν είτε μετρητοίς είτε χρησιμοποιώντας κάποια πιστωτική κάρτα, η οποία ταυτόχρονα επιτρέπει την εξόφλησή τους από 9 έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Φέτος το ειδοποιητήριο έχει έναν QR Code. Οι φορολογούμενοι σκανάροντας το QR Code μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας ηλεκτρονικά μέσω κινητού ή προσωπικού υπολογιστή. Εναλλακτικά, είναι ακόμη διαθέσιμοι οι «παραδοσιακοί» τρόποι πληρωμής, δηλαδή:
- με επίσκεψη στην τράπεζα, κάνοντας χρήση του παραπάνω QR Code για την εξόφληση του ποσού στα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών
- μέσω web banking, όπου η πληρωμή γίνεται μέσω κωδικούRF
- με καταβολή του ποσού στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των ΕΛΤΑ
Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ
Η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2021. Κάθε χρονιά, οι αρμόδιες αρχές δίνουν κάποια παράταση στην προθεσμία για την εξόφληση των τελών, αλλά για το 2022, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι ακόμη.
ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Οι οδηγοί που δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας για το όχημα τους, θα κληθούν να πληρώσουν το διπλάσιο ποσό. Εάν ένας ιδιοκτήτης οχήματος δεν μπορεί να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας, έχει τη δυνατότητα να το θέσει σε ακινησία.
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΜΗΝΑ
Το περασμένο έτος, η ΑΑΔΕ είχε δημοσιεύσει αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το σύστημα των τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Βασική προϋπόθεση είναι το όχημα να βρίσκεται ήδη σε ακινησία και ο κάτοχος του να διακόψει την ακινησία, μέσω διαδικασίας που προαναφέραμε, στην πλατφόρμα myCAR.
Συγκεκριμένα η ΑΑΔΕ επισήμαινε:
- Οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.
- Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ.. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου άρσης ακινησίας του οχήματος, εντός του ίδιου έτους.
- Σε κάθε περίπτωση που ιδιοκτήτης ή κάτοχος επιλέξει να θέσει το όχημά του σε ακινησία πριν από τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, λόγω άρσης της ακινησίας, δεν έχει τη δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης.
- Μοναδική περίπτωση, για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.
- Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
- Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος που έχει κάνει χρήση του δικαιώματος αυτού υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ηλεκτρονική ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη, για τη Φορολογική Διοίκηση, ημέρα.
- Για τα οχήματα των οποίων τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι κατατεθειμένα στη ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου, η άρση ακινησίας πραγματοποιείται στη ΔΟΥ, ενώ η εκ νέου θέση σε ακινησία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.
- Ειδικά στην περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου και μόνο εφόσον δεν έχει επέλθει μεταβίβαση του οχήματος στους κληρονόμους, η θέση ή η άρση της ακινησίας πραγματοποιείται αποκλειστικά στη ΔΥΟ.
- Εάν η λήξη της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος συμπίπτει με το τέλος του έτους και έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους, δεν υφίσταται υποχρέωση για την εκ νέου θέση του οχήματος σε ακινησία. Στην περίπτωση όμως που δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επόμενου έτους και ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος δεν θέσει το όχημα εμπρόθεσμα σε ακινησία, τότε για το 2021 επιβάλλεται το προβλεπόμενο αυτοτελές πρόστιμο μη θέσης σε ακινησία.
- Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία, εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε διαφορετικό του αρχικού δηλωθέντος, σημείο, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.
- Η εκπρόθεσμη θέση σε ακινησία ή μη θέση σε ακινησία, επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων αυτών.