Q-ELECTRIC

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Διπλασιάζεται η επιδότηση για τα ταξί – Γενναία κίνητρα στους ιδιοκτήτες

kinoumai-ilektrika-diplasiazetai-i-epidotisi-gia-ta-taxi-gennaia-kinitra-stous-idioktites-621676

Τα ταξί είναι ένα μέσο που κυκλοφορεί όλη μέρα στο κέντρο των πόλεων. Συνεπώς η μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Θέλοντας να καταστήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» πιο ελκυστικό για τους αυτοκινητιστές του κλάδου των ταξί, το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα ανεβάσει την επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων με ηλεκτρικά, από τα 10.500 ευρώ που είναι σήμερα στα 22.500 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι στο τέλος της χρονιάς περίπου 6.000 – 8.000 ταξί θα πρέπει να αντικατασταθούν καθώς στις 31 Δεκεμβρίου λήγει και η τελευταία παράταση που έχει δώσει το υπουργείο Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου τους, αυξάνοντας ουσιαστικά ακόμα περισσότερο την ηλικία των κυκλοφορούντων ταξί, ορισμένα εκ των οποίων (εξαιτίας των παρατάσεων και ειδικά στην επαρχία) μετρούν ήδη 25 χρόνια στους δρόμους.

Τα στοιχεία του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλη, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς απαντώντας σε σχετική ερώτηση, από την έναρξη του προγράμματος τον περασμένο Αύγουστο έως σήμερα έχουν κατατεθεί 13.944 αιτήσεις. Με στόχο τα 1.315 οχήματα του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μερίδιο στις νέες ταξινομήσεις 2,6%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων ανέρχονται σε 3.187 και έχουν καλύψει ήδη το 84% του στόχου, που είναι 3.795 που έχει τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για την χρονιά αυτή.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά εννέα φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Για την κατηγορία των ταξί, πάντως, οι αριθμοί δεν είναι τόσο αισιόδοξοι αφού έως τις 24 Ιουνίου 2021 το πληροφορικό σύστημα της δράσης είχε υποδεχθεί έντεκα αιτήσεις για ταξί, εκ των οποίων οι οκτώ αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί και τρεις υβριδικά εξωτερικής φόρτισης.

Η δημόσια δαπάνη του προγράμματος για τα ταξί, ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια ευρώ σε σύνολο 45.800.000 ευρώ, με δυνατότητα τροποποίησης της κατανομής της ανάλογα με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων ανά κατηγορία. Επίσης, όπως ανέφερε και ο κ. Ταγαράς, εξετάζεται σημαντική αύξηση του ποσού του οικολογικού μπόνους για τα ταξί, με πόρους που θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι ιδιοκτήτες επιβατικών οχημάτων δημόσιας χρήσης ταξί, δικαιούνται αγοράς ή σύναψης επαγγελματικής μίσθωσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού ή υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και υποχρεούνται να προβούν σε οριστικό αποχαρακτηρισμό και απόσυρση παλαιού οχήματος, παραδίδοντας τα οχήματα σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης ή σε σημεία συλλογής τους.

Για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα επιβατικά δημόσιας χρήσης, ταξί, με λιανική τιμή προ φόρων έως 50.000 ευρώ το οικολογικό μπόνους ανέρχεται σε ποσοστό 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ, που φτάνει τις 10.500 αθροίζοντας το ποσό της υποχρεωτικής απόσυρσης οχήματος παλαιού ύψους 2.500 ευρώ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο