Μετά από 11 χρόνια καριέρας στην Kia, δύο από τα οποία ως Πρόεδρος της Kia ΗΠΑ, o Michael Cole διορίστηκε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Ευρώπης τον Ιούλιο του 2020.
Έχετε δηλώσει ότι «η κινητικότητα μηδενικών ρύπων δεν είναι πλέον μια τάση, αλλά ανάγκη». Μία βαρυσήμαντη δήλωση, ειδικά αυτόν τον καιρό…
Πριν από τέσσερα χρόνια άφησα την Ευρώπη αναρωτώμενος πώς θα είναι δυνατή η επίτευξη των στόχων σε επίπεδο εκπομπών CO2. Επιστρέφοντας, αντιλήφθηκα ότι δεν θα ήταν εύκολο αυτό, ήταν όμως εφικτό. Σήμερα πιστεύω ότι ίσως πρέπει να επιβραδύνουμε λίγο. Πιστεύω, ωστόσο, ότι η βιομηχανία έχει τη δυνατότητα να κρατήσει τον ίδιο ρυθμό. Έχω μάλιστα εκπλαγεί από την επιτάχυνση της αγοράς. Ο εξηλεκτρισμός προχωρά με ρυθμούς που δεν θα τολμούσα να προβλέψω το 2018. Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα από μόνοι μας.
Τι προσδοκάτε από την πολιτική ηγεσία της Ευρώπης;
Πολλά. Χρειάζεται να κατασκευάσουμε υποδομές φόρτισης. Όμως πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι προσιτό σε λιγότερο προνομιούχες τάξεις. Είναι αλήθεια ότι η μηνιαία δόση ενοικίασης ενός BEV είναι όλο και πιο προσιτή και η υπολειπόμενη αξία του αυξάνεται.
Με την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και τις δυσκολίες στην αλυσίδα τροφοδοσίας, δεν υπάρχει κίνδυνος να επιβραδυνθεί η μείωση της τιμής των BEV;
Η κατάσταση είναι πράγματι περίπλοκη, όμως δεν πιστεύω ότι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να γίνουν ένα αδιαπέραστο τείχος.
Κάτι λέγατε για το δίκτυο φόρτισης…
Πέρα από το δίκτυο στον αυτοκινητόδρομο, στο οποίο εργαζόμαστε από κοινού με την Ionity, περισσότερο με ανησυχούν οι πόλεις, όπου η τοποθέτηση ιδιωτικών σταθμών είναι δυσκολότερη. Αν όμως βελτιώσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου, περιορίζοντας τους χρόνους φόρτισης και αυξάνοντας την αυτονομία, κατά συνέπεια περιορίζεται και η σημασία του δικτύου.
Οπότε αποχαιρετάμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035;
Επιβεβαιώνω τη δική μας υποχρέωση. Σίγουρα πρέπει να συμβούν πολλά στο μεταξύ, τα οποία δεν εξαρτώνται μόνο από τους κατασκευαστές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, για παράδειγμα, δεν έχει ακόμη εγκρίνει το πακέτο Fit for 55. Όσον αφορά στις υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα, υπάρχει μία οδηγία, αλλά όχι σχετικός κανονισμός. Τα κράτη-μέλη πρέπει να πιεστούν και να παίξουν τον ρόλο τους.