ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Οι θέσεις του ΜέΡΑ25 για την αυτοκίνηση, τη φορολογία και τα ΜΜΜ

oi-theseis-tou-mera25-gia-tin-aftokinisi-ti-forologia-kai-ta-mmm-669274

Το ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη προτείνει:

– Ανάπτυξη δικτύου φορτιστών αρχικά για τα ταξί και, παράλληλα, για τα Ι.Χ.. Στην υπάρχουσα μορφή του το δίκτυο της ΔΕΗ δεν μπορεί και ίσως να μην μπορέσει και μακροπρόθεσμα να εξυπηρετήσει εκτεταμένες φορτίσεις (για όλα τα ΙΧ). Θα πρέπει να μελετηθεί και να χωροθετηθεί το δίκτυο με τέτοιο τρόπο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. 

– Ηλεκτροκίνηση ΜΜΜ με μόνιμη σύνδεση στο δίκτυο (τρένα, τραμ, τρόλεϊ). 

– Υδρογονοκίνηση για τα υπόλοιπα οχήματα. Το καύσιμο του μέλλοντος για ευρεία/γενικευμένη χρήση είναι το πράσινο υδρογόνο από ΑΠΕ. Πρέπει να σχεδιαστούν και να αναπτυχθούν άμεσα οι σχετικές υποδομές. 

  • Την πιθανότητα μείωσης του μέσου όρου ηλικίας των ΙΧΕ και σε σχέση με τα τροχαία ατυχήματα καθώς και με την ρύπανση.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η χρησιμοποίησή της στα οχήματα τα κάνει σαφέστατα πιο ασφαλή και με λιγότερη περιβαλλοντική ρύπανση. 

Για την ανανέωση του στόλου των ΙΧΕ, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι οικονομικές δυνατότητες των πολιτών της χώρας μας, οι οποίοι 13 χρόνια μνημονιακών συνθηκών έχουν πραγματικά προβλήματα επιβίωσης. Μεγάλο ποσοστό πολιτών βρίσκεται στον Τειρεσία, βεβαρυμμένο με κόκκινα δάνεια και οφειλές σε Εφορία και Ταμεία, παντελώς αποκλεισμένο από δυνατότητα τραπεζικής χρηματοδότησης. Εάν το κράτος προτρέπει σε πράσινες λύσεις θα πρέπει να στηρίξει τους πολίτες αυτούς. 

Η στροφή στα ΜΜΜ, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ΙΧΕ γενικότερα και να κάνει πιο εύκολη την μετάβαση. Η πολιτεία πρέπει να σταθεί αρωγός των πολιτών με θετικά κίνητρα. Ωστόσο οι δηλώσεις του ΠΘ σε σχέση με το τρένο που λειτουργεί ανταγωνιστικά προς την Εγνατία οδό των συμφερόντων της Ολιγαρχίας μας δίνει ξεκάθαρα το στίγμα της παρούσας και, προφανώς, και της επόμενης κυβέρνησης. 

Σημαντική θα πρέπει να είναι και η συμβολή της ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες της Ελλάδας. 

  • Την τιμολογιακή πολιτική για τις φορτίσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στους Δημόσιους/Ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης

Η κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας και ο εξορθολογισμός της τιμής της ενέργειας, είναι ένας βασικός, εκ των ων ουκ άνευ τρόπος, να ρυθμιστεί θετικά η τιμολογιακή πολιτική για τις φορτίσεις, υπέρ των πολιτών. 

  • Την επιδότηση και φορολογία των ηλεκτρικών οχημάτων
  • Την φορολογία των συμβατικών οχημάτων

Η δημιουργία επαρκούς δικτύου υποδομών για την φόρτιση των οχημάτων, είναι αλληλένδετη με την εξάπλωση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Οι πολιτικές χορήγησης κινήτρων προς τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να στοχεύουν εισοδηματικά, στο σύνολο του πληθυσμού και όχι σε λίγους. 

Η φορολογία των συμβατικών οχημάτων δεν μπορεί να αποτελέσει αντικίνητρο για τους φτωχοποιημένους πολίτες που δεν έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν έτσι κι αλλιώς νέο όχημα. 

Η φορολογία των ηλεκτρικών οχημάτων δεν πρέπει να είναι παγίδα (πχ τεκμήριο), μετά την απόκτηση του οχήματος. 

  • Τα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων μπορεί να επέλθει με την ορθολογική προώθηση ασφαλών ΜΜΜ, την εκπαίδευση των παιδιών από μικρή ηλικία στην σωστή οδική συμπεριφορά, τον σεβασμό στους κανόνες του ΚΟΚ και τον επαρκή έλεγχο και επιτήρηση στα κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου Η εισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης στρέφεται με αυξημένη τιμωρητική διάθεση στα άναρχα παρκαρισμένα αυτοκίνητα των μεγαλουπόλεων, οι οποίες σχεδιάστηκαν με ανεπαρκείς χώρους στάθμευσης, καθώς αποτελούν άμεση πηγή εσόδων, ενώ ασκεί πλημμελή έως ανύπαρκτο έλεγχο στους όρους ασφάλειας της αυτοκίνησης στους μεγάλους κόμβους. 

Σημαντικό ρόλο παίζουν τα οδικά δίκτυα καθώς και η σήμανση και η συντήρησή τους, με μέριμνα του κράτους. 

  • Tα προγραμματισμένα έργα υποδομών (αυτοκινητόδρομοι κλπ)
  • Τις τιμές και πολιτικές των διοδίων

Η πολιτική των ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων στους μεγαλοεργολάβους, έχουν πολλαπλασιάσει το κόστος των έργων, ενώ υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις, καθυστερήσεις και προβλήματα. Τα εξωφρενικά διόδια είναι μία από τις παραμέτρους του υψηλού κόστους των αυτοκινητοδρόμων, λόγω της εμπλοκής των μεγαλοεργολάβων. Η κάλυψη των διαφυγόντων κερδών των παραχωρησιούχων ήταν ένα ακόμα τεράστιο σκάνδαλο της κυβερνητικής πολιτικής στη διάρκεια της πανδημίας. Παρασιτικό κεφάλαιο σε βάρος ενός έκαστου φορολογούμενου εποχούμενου και μη. 

Το οδικό δίκτυο είναι δημόσιο αγαθό και δεν είναι ο ρόλος των ολιγαρχών να καθορίζουν το κόστος μετακίνησης ατόμων και μεταφοράς προϊόντων σε αυτούς. Ο έλεγχος της μετακίνησης και της μεταφοράς από την Ολιγαρχία μπορεί να φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα ελέγχου της ελευθερίας μετακίνησης ατόμων και αγαθών. 

  • Την διαχείριση και το μέλλον του Δακτυλίου
  • Τον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των πόλεων
  • Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Τα ΜΜΜ πρέπει να εξορθολογιστούν. Πρέπει να υπάρχει κάλυψη 24ώρου στις πόλεις με πυκνά δρομολόγια με μέγιστη αναμονή 5-7 λεπτά την ημέρα και ακόμη πυκνότερα σε ώρες αιχμής. Μέτρα τύπου δακτυλίου δεν περιορίζουν την ανάγκη των πολιτών να κινηθούν στα κέντρα των πόλεων με το ΙΧ τους, ειδικά για τα άτομα που επιθυμούν να κινηθούν στην περιφέρεια των πόλεων. Θα κινηθούν με το άλλο όχημα της οικογένειας, με την σωστή πινακίδα. Το άρτιο δίκτυο ΜΜΜ, με συνδυασμό τρόπων μετακίνησης, γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια, είναι ο τρόπος να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα των κέντρων. 

Οι υπεραστικές μετακινήσεις και μεταφορές πρέπει να στραφούν προς σύγχρονα και ασφαλή τρένα, όπως το παράδειγμα της Κίνας. Πρέπει να σταματήσει η κούρσα των τεράστιων αυτοκινητοδρόμων και η μονομερής προώθηση του ΙΧ με την απαξίωση των ΜΜΜ. 

  • Το καθεστώς διήθησης των μοτοσυκλετών

Η ασφάλεια των χρηστών των δρόμων και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ τους, αποτελεί νούμερο ένα προτεραιότητα. Είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο με φορείς και κάθε ενδιαφερόμενο, για την δημιουργία εξειδικευμένων λωρίδων κυκλοφορίας. 

Οι επικίνδυνα αυξημένοι θάνατοι μοσοσυκλετιστών πρέπει να αντιμετωπιστούν με την ορθή οδηγική αγωγή σε οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Στην άσφαλτο χάνεται μερίδα της νεολαίας μας και των λαϊκότερων στρωμάτων. Το φαινόμενο είναι και αυτό ταξικό. 

Επίσης, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη η μετακίνηση με ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια, με τρόπο που να σέβεται τη ζωή των επιβατών τους. 

  • Την πολιτική έναντι των μέσων παρασυγκοινωνίας όπως ταξί, VIP μετακινήσεις, Uber, Free Now κλπ.

Στηρίζουμε τους ιδιοκτήτες και εργαζομένους ταξί, και την αυτοοργάνωσή τους σε σωματεία. Είμαστε κατά της εισχώρησης πολυεθνικών όπως η UBER στον χώρο, που δεν φαίνεται να προσδίδει κανένα ποιοτικό χαρακτηριστικό στις μετακινήσεις 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο