Κατά τη διάρκεια του BMW M Driving Experience 2023, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Elias Hountondji, έναν εκ των Drift Brothers, ο οποίος βρισκόταν στη χώρα μας και για το θεματικό event της RedBull στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τον αδελφό του.
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: BMW Hellas
Στον κόσμο των Drift Βrothers, χρειάζονται ατσάλινα νεύρα, γρήγορες αντιδράσεις, οδηγικό ταλέντο και, απ’ ό,τι μάθαμε, μια BMW M4 Competition με πάνω από 1.000 ίππους. Παρότι ο χρόνος στο BMW M Experience που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στις Σέρρες, ήταν περιορισμένος, ο ταλαντούχος Elias απάντησε σε κάποιες ερωτήσεις μας, μετά από το πολύ εντυπωσιακό show του.
Πώς και γιατί ξεκίνησες το Drifting;
Καλή ερώτηση! Νομίζω ότι το μικρόβιο μπήκε στο μυαλό μου σε ηλικία 4 ετών. Ο θείος μου, ο αδελφός της μητέρας μου, που ζει στην περιοχή του Μέλα Δρυμού, όπου οι χειμώνες είναι πολύ έντονοι, πήγε εμένα και τον αδελφό μου σε μια χιονισμένη αλάνα με ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο και μας έκανε μια μικρή επίδειξη πλαγιολίσθησης. Εγώ δεν το θυμάμαι σε αντίθεση με τον αδελφό μου, αλλά μου έχει πει ότι το διασκέδασα πολύ. Αργότερα, μεγαλώνοντας, πάντα έπαιζα με αυτοκινητάκια (είτε απλά ή τηλεκατευθυνόμενα) και έκανα τροποποιήσεις για να «driftάρω». Ξανά ασχολήθηκα μετά τα 25 μου κατά τύχη, γιατί είχα επικεντρωθεί στην καριέρα μου στο μπάσκετ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περίμενα ότι θα ασχοληθώ επαγγελματικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ποιο πιστεύεις είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο για να μάθεις να driftάρεις;
Θα έλεγα ότι, τουλάχιστον στη Γερμανία, το ιδανικό αυτοκίνητο για να μάθεις είναι η BMW Σειρά 3, την οποία μπορείς να αγοράσεις σε χαμηλό κόστος και να τροποποιήσεις εύκολα, προσθέτοντας μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Για την ακρίβεια, τα δικά μας αυτοκίνητα εξάσκησης είναι ακόμα εργοστασιακά E46, ένα 325i και 328i. H BMW είναι στο αίμα μας. Το ίδιο πάντως ισχύει και για τις E36. Γενικά δεν μπορείς να κάνεις λάθος επιλογή με BMW, είναι αυτοκίνητα που σου προσφέρουν αίσθηση και «επικοινωνούν» μαζί σου.
Είναι αλήθεια ότι έχεις σπουδές ως μηχανικός;
Ναι, σπούδασα ως αεροδιαστημικός μηχανικός, πάντα με την πρόθεση να «φτιάξω» αγωνιστικά αυτοκίνητα και όχι αεροπλάνα ή πυραύλους. Πάντα ήθελα να φτιάξω αγωνιστικά τα οποία «δεν θα πετάνε» και θα είναι ελαφριά. Για το λόγο αυτόν πήρα την κατεύθυνση της θερμοδυναμικής, της αεροδυναμικής και ελαφριών κατασκευών.
Θεωρείς ότι οι σπουδές σου σε βοήθησαν να γίνεις καλύτερος στο drifting;
Η σύντομη απάντηση είναι ναι.
Σίγουρα υπάρχουν αυτοί που είναι απλά πιλότοι, οδηγοί. Για τον δικό μας τρόπο, και για το 90% των οδηγών, πρέπει να δημιουργήσουμε το δικό μας αγωνιστικό. Δεν είναι σαν την F1 που υπάρχουν τεράστιες χορηγίες και μια στρατιά μηχανικών για να υποστηρίζουν. Στο drifting πρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα από το να οδηγούμε. Εμείς πρωτοπορήσαμε με την προσομοίωση κινηματικής και είδαμε μεγάλη βελτίωση, κάτι που πλέον όλες οι μεγάλες ομάδες κάνουν.
Μια τεχνική ερώτηση. Είναι αλήθεια ότι τα αγωνιστικά M4 που οδηγείτε έχουν 1.040 ίππους και 1.400 Nm ροπής με εργοστασιακά πιστόνια και έμβολα; Μα πόσο ανθεκτικός είναι αυτός ο κινητήρας;
Ναι! Αυτός ο κινητήρας είναι απίστευτα δυνατός. Ούτε εμείς δεν το πιστεύουμε ακόμα, αλλά για να σου δώσω μια πλήρη απάντηση, πήραμε δύο M4 προπαραγωγής, τα οποία έπρεπε να μετατρέψουμε σε αγωνιστικά και να τα παρουσιάσουμε σε περίπου 6 μήνες. Κάναμε μόνοι μας την ανάπτυξη του αναβαθμισμένου κινητήρα, συνεργαστήκαμε με την MoTeC και με έναν εξαιρετικό Ολλανδό βελτιωτή, τον Robbie από το Trackday Performance. Χρειαστήκαμε διαφορετική ECU για αγωνιστική χρήση και μας δημιούργησε πολλά προβλήματα με το σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης. Το σύστημα εν τω μεταξύ δεν ανήκει στην BMW αλλά στην Bosch, με την οποία δεν συνεργαζόμαστε, οπότε έπρεπε να κάνουμε reverse engineering για να βρούμε τη λύση. Αυτό ήταν και το μόνο μας πρόβλημα, το οποία λύσαμε μέσα σε 1 μήνα τροποποιήσεων και δυναμομετρήσεων, και μείναμε άφωνοι με τη δύναμη που μπορέσαμε να «βγάλουμε» από αυτόν τον κινητήρα. Προσομοιώσαμε μάλιστα κάποιες πίστες στο δυναμόμετρο και πιέσαμε στα όρια, και ο κινητήρας παρέμεινε σε άψογη κατάσταση. Έχουν περάσει δύο σεζόν, 40-45 αγώνες, βγάλαμε τον κινητήρα και τον πήγαμε στην BMW. Εκεί εξέτασαν τον κινητήρα 30 ειδικοί για όλα τα μέρη του κινητήρα και στο τέλος μας είπαν «ωραία που μας φέρατε καινούργιο κινητήρα, πού είναι αυτός που χρησιμοποιήσατε στους αγώνες;». Οπότε θεωρώ ότι αυτός είναι σίγουρα ο καλύτερος κινητήρας που έχει βγάλει η Μ και ένας από τους πιο ανθεκτικούς κινητήρες στον κόσμο. Σκεφτείτε απλά το πόσο πιέζουμε τα αυτοκίνητα κατά το driftάρισμα στους αγώνες ή στα events.
Γιατί τη μετατρέψατε από διπλοτούρμπινη σε μονοτούρμπινη;
Στην αρχή το είχαμε αφήσει με δύο τούρμπο, όμως πάντα είχαμε την πρόθεση να το μετατρέψουμε. Ο λόγος που το κρατήσαμε στη διάταξη ήταν οι φήμες που κυκλοφορούσαν ότι δεν μπορούσες να φτάσεις 1.000 ίππους με δύο τουρμπίνες σε αυτό τον κινητήρα. Οπότε απλά αποδείξαμε στον κόσμο ότι μπορούμε. Ωστόσο, λόγω των αγωνιστικών προδιαγραφών, η μετατροπή σε μονή τουρμπίνα καθιστά τη διαδικασία επιδιόρθωσης πολύ πιο εύκολη. Κάτι που είναι κλειδί στο drifting, μιας και οι ζημιές είναι η καθημερινότητά μας σε αυτό το άθλημα. Ο ήχος επίσης είναι καλύτερος έτσι!