STYLE

Το Porsche Driving School στη Γαλλική Ριβιέρα

to-porsche-driving-school-sti-galliki-riviera-739854

Το Porsche Track Experience δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μάθουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους «στα άκρα»

«Βρυχηθμοί» κινητήρων, επαγγελματική ανάλυση βίντεο, πρωταθλητές του Λε Μαν ως εκπαιδευτές: το Porsche Track Experience στο Circuit Paul Ricard παρέχει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να μάθουν πώς να πιέζουν το σπορ αυτοκίνητό τους στα άκρα. Η Porsche επισκέπτεται τις εκδηλώσεις οδήγησης στο Le Castellet της Γαλλίας για να δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ζήσουν από πρώτο χέρι τη μοναδική αγωνιστική ατμόσφαιρα.

Ο εκπαιδευτής Phil Bastiaans προσφέρει μερικές χρήσιμες συμβουλές πριν βγει με την Porsche 911 GT3 RS (992) από τα πιτς στην πίστα του Circuit Paul Ricard. «Σκεφτείτε τι συζητήσαμε κατά τη διάρκεια της ανάλυσης», τον ακούμε να λέει στον ασύρματο, κάτι που τον κρατά συνδεδεμένο με τους μαθητές του ανά πάσα στιγμή. «Δώστε προσοχή στην αγωνιστική γραμμή. Θυμηθείτε τα σημεία πέδησης. Και καλή διασκέδαση!» Και με αυτό, ο Bastiaans επιταχύνει τον κινητήρα των 525 ίππων από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια πολύ περισσότερο.

Οι φυγόκεντρος σας κρατά στο κάθισμα του συνοδηγού και μπορείτε να νιώσετε τους κραδασμούς σε όλο το σώμα σας όταν το σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων αγγίζει το κράσπεδο. Αλλά αυτή είναι η ιδέα. Και η ρουτίνα του έμπειρου εκπαιδευτή της Porsche δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας – ακόμα και όταν η GT3 RS φτάνει την ταχύτητα των 258 χλμ./ώρα στην ευθεία Mistral μήκους ενός χιλιομέτρου, φρενάρει την τελευταία δυνατή στιγμή και μπαίνει στη στροφή Signes με περίπου 130 χλμ./ώρα.

 

Ο Bastiaans, ο οποίος κατάγεται από την Ολλανδία και έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες σε διαφορετικές κατηγορίες, ελίσσει με δεξιοτεχνία το όχημα στις φουρκέτες της πίστας 5,8 χιλιομέτρων στη Γαλλική Ριβιέρα. Ατόφια οδηγική απόλαυση, καθαρή αδρεναλίνη, μέγιστη απόδοση. Είναι στιγμές σαν αυτές που προσελκύουν τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις πίστες όλου του κόσμου, για μια ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αυτό που άλλοι ονειρεύονται: το Porsche Track Experience.

Porsche

Το Porsche Track Experience, που ξεκίνησε αρχικά ως σχολή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche το 1974, γιορτάζει φέτος την 50ή επέτειό του. Νέο όνομα και οχήματα, αλλά η ίδια υπόσχεση: όποιος ενδιαφέρεται να ζήσει την πλήρη απόδοση ενός σπορ αυτοκινήτου Porsche μπορεί να λάβει μέρος και να μάθει.

Όλα είναι δυνατά με το Track Experience, είτε πρόκειται για ένα μοναδικό track day, είτε για εκπαίδευση οδηγών αγώνων. Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα εκπαίδευσης: το “Discover”, το οποίο παρέχει εμπειρίες για πρώτη φορά σε μια σειρά μαθημάτων όπως αυτά που πραγματοποιούνται στα διεθνή Porsche Experience Centers. «Learn», που εστιάζει στην ασφαλή οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος. “Boost”, που είναι η μορφή προπόνησης σε διεθνή πίστες Γκραν Πρι και Φόρμουλα 1. Και «Race», το τελευταίο εκπαιδευτικό σεμινάριο για να γίνεις οδηγός αγώνων αυτοκινήτου στην Ακαδημία Rennsport. Αν θέλετε να φτάσετε στην κορυφή της πυραμίδας, πρέπει να ξεκινήσετε από το πρώτο επίπεδο και να ανεβείτε – όπως σε ένα βιντεοπαιχνίδι, αλλά με πραγματικές εμπειρίες. Από την πρώτη βόλτα σε πίστα μέχρι τη μετάβαση στον επαγγελματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, η ομάδα Porsche Track Experience συνοδεύει τους πελάτες σε όλο το ταξίδι.

 

Αυτές οι εμπειρίες δεν θα ήταν δυνατές χωρίς όλες τις δραστηριότητες που βρίσκονται στο παρασκήνιο. Αυτές τις μέρες, οι εκδηλώσεις του Porsche Track Experience συνδυάζονται για να κάνουν την εκπαίδευση πιο αποτελεσματική. Έως και πέντε φορές το χρόνο, η ομάδα της Porsche ξοδεύει περίπου 10 ημέρες κάθε φορά σε διεθνή πίστες Γκραν Πρι και Φόρμουλα 1. Σε αυτό το διάστημα πραγματοποιούνται εκδηλώσεις για οδηγούς διαφορετικών επιπέδων σε συνεργασία με την Manthey Racing.

«Στους πελάτες μας παρέχεται ένα εκτεταμένο πακέτο επιδόσεων που δεν υπάρχει πουθενά αλλού για τους οδηγούς της Porsche», εξηγεί η Monika Tigges, Διευθύντρια Έργου Porsche Track Tour. «Φροντίζουμε τα πάντα για αυτούς, από πυρίμαχα ρούχα μέχρι το όχημα, το οποίο μπορούν να νοικιάσουν σε χρώμα της επιλογής τους». Η δουλειά της Tigges είναι να βεβαιωθεί ότι η υποδομή είναι σε θέση να φιλοξενήσει την εκδήλωση, κάτι που απαιτεί πάρα πολύ δουλειά. Στην πραγματικότητα, 120 σπορ αυτοκίνητα – 90 οχήματα δρόμου και 30 αγωνιστικά – έπρεπε να μεταφερθούν στη νότια Γαλλία με φορτηγά, έτσι ώστε ορισμένα μοντέλα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενώ οι μηχανικοί συντηρούν άλλα. «Είμαστε τυχεροί που έχουμε την Manthey Racing ως συνεργάτη μας. Οι συνάδελφοί μας εκεί προσφέρουν ένα εξαιρετικό επίπεδο συντήρησης οχημάτων και συνεργάζονται στενά με την ομάδα ανάπτυξης μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche», εξηγεί η Tigges.

Για να διασφαλιστεί ότι όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, αυτή και η ομάδα Manthey πρέπει να αντιμετωπίσουν τη μία πρόκληση μετά την άλλη. «Χρειαζόμαστε άλλα τέσσερα φορτηγά μόνο για τα ανταλλακτικά και τα ελαστικά», λέει η Tigges. Οι εργασίες είναι χρονοβόρες και απαιτούν σχολαστικές λεπτομέρειες. «Προσαρμόζουμε τα οχήματα στις επιθυμίες των μεμονωμένων πελατών», προσθέτει ο Florian Kettel, μέλος της ομάδας Manthey Operations. «Το οποίο μπορεί επίσης να περιλαμβάνει την επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου».

 

Μέχρι να ξεκινήσει η εκδήλωση, περίπου 50 άτομα στο παρασκήνιο έχουν ήδη κάνει ό,τι μπορούν για να βεβαιωθούν το ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά. Εδώ στο Circuit Paul Ricard, τη θρυλική πίστα της Φόρμουλα 1, τα pit lanes έχουν μετατραπεί σε εργαστήρια και γραφεία. Το Hospitality – ένας μεγάλος χώρος εκδηλώσεων με έπιπλα σαλονιού, τραπεζαρίες και καφέ μπαρ – είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους επισκέπτες. Τα οχήματα που είναι παραταγμένα δίπλα στην κύρια είσοδο της πίστας είναι έτοιμα για δράση, ενώ όλα τα άλλα μοντέλα περιμένουν τη σειρά τους στο βάθος. Με τους δρόμους πρόσβασης κλειστούς, η πίστα, στην οποία μπορούν να διαμορφωθούν 180 διαφορετικές διαδρομές, είναι έτοιμη – για τις επόμενες αρκετές ημέρες, αποκλειστικά για τους συμμετέχοντες του Porsche Track Experience.

Porsche

«Όπως και η υποδομές, μερικά άλλα ζητήματα πρέπει να εξεταστούν εκ των προτέρων», εξηγεί ο Frederic Klein, Event Operations Project Manager της Porsche. «Πώς ακριβώς είναι το πρόγραμμα των προπονήσεων; Ποια οχήματα θα χρησιμοποιηθούν; Είμαστε υπεύθυνοι για ολόκληρο το ταξίδι των πελατών, από την κράτηση μέχρι τον τελευταίο γύρο». Ο Klein είναι παρών όλη την ώρα και διασφαλίζει ότι όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. «Αλλά τώρα που έχουμε αναπτύξει μια ρουτίνα, τα πράγματα τείνουν να πάνε ομαλά», προσθέτει. «Τα προϊόντα μας κάνουν απίστευτα εύκολο να ενθουσιάσουμε τους πελάτες μας με τη μάρκα. Και αυτό είναι το καθημερινό μας κίνητρο».

Το Porsche Driving School 2.0

Το πρόγραμμα οδήγησης Master GT3 RS αποτελείται από διάφορα στοιχεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού: ρυθμίσεις οχήματος, επιθεώρηση πίστας, αναλύσεις βίντεο και δεδομένων και, τέλος, οδήγηση. Οι συμμετέχοντες περνούν το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με τον εκπαιδευτή τους, με τους εκπαιδευτές να αναλαμβάνουν δύο συμμετέχοντες έκαστος. Αυτοί διευθύνουν συνεδρίες ανάλυσης και παρέχουν πολύτιμες συμβουλές σε πραγματικό χρόνο μέσω ασυρμάτου. «Ο κύριος στόχος μου είναι να βοηθήσω τους πελάτες να βελτιώσουν την ποιότητα οδήγησης», λέει ο Constantin Dressler, ο οποίος έχει εργαστεί ως εκπαιδευτής στην Porsche για 14 χρόνια. Η πιο σημαντική συμβουλή του: «Κοίτα πολύ μπροστά. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι κάτι που θα συνιστούσα σε όλους. Εάν είστε συγκεντρωμένοι στο δρόμο ακριβώς μπροστά σας, μπορεί να χάσετε την επόμενη στροφή». Ο συνάδελφος του Dressler, Nico Castrup, προσθέτει: «Μπορείς πάντα να στέκεσαι σε τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά γενικά θα πρέπει να μάθεις να εμπιστεύεσαι το ένστικτό σου». Όπως και ο Dressler, ο Castrup είναι εκπαιδευτής της Porsche από το 2010.

Porsche

Αυτό το Σαββατοκύριακο υποστηρίζονται από δύο πρωταθλητές του Λε Μαν: τον Timo Bernhard, ο οποίος έκανε το ταξίδι από τη Γερμανία και τον André Lotterer, ο οποίος έχει έρθει από το Μονακό με την Porsche 911 Turbo S Cabriolet (992). Οι δυο τους έχουν αποκτήσει εμπειρία στους πιο θρυλικούς αγώνες του κόσμου, την οποία θέλουν να μοιραστούν με τους συμμετέχοντες στο Porsche Track Experience.

Είτε πρόκειται για εργαστήρια, συμβουλές για τις αγωνιστικές γραμμές και τα σημεία πέδησης, είτε για δωρεάν οδήγηση με τους πρωταθλητές, η Porsche στέλνει τους οδηγούς και τους πρεσβευτές της σε εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο. «Η πίστα εδώ στο Le Castellet έχει πολλές μεγάλες στροφές που απαιτούν καλή τεχνική», εξηγεί ο Lotterer. «Αυτή είναι μια πρόκληση στην οποία μπορούμε να βοηθήσουμε». Ο Timo Bernhard, επίσης, γνωρίζει καλά την πίστα και τους κινδύνους της. Συμμετείχε στις δοκιμές πριν η Porsche κερδίσει τη νίκη στο Λε Μαν με την 919 Hybrid τρία συνεχόμενα χρόνια – το 2015, το 2016 και το 2017.

 

Το 2017 ήταν μέλος της νικήτριας ομάδας. «Ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους τέθηκε για τις μελλοντικές επιτυχίες εκείνη την εποχή», λέει ο Bernhard, ο οποίος ασχολείται με το Porsche Track Experience για πολλά χρόνια. «Με τις μεγάλες ευθείες της, η πίστα δεν είναι τόσο διαφορετική από αυτή του Λε Μαν. Έχουμε ολοκληρώσει αμέτρητους αγώνες αντοχής 30 ωρών εδώ». Το Track Experience του έδειξε πώς η τεχνογνωσία του μπορεί να βοηθήσει να «κόψει» πολύτιμα δευτερόλεπτα. «Υπήρχε κάποτε ένας συμμετέχων που είχε προβλήματα στην πίστα. Και μετά άρχισε να βρέχει», θυμάται ο πρεσβευτής της μάρκας. «Στο τέλος, βελτίωσε τον χρόνο του κατά δέκα δευτερόλεπτα».

Η γοητεία της πίστας

Ο καθηγητής Andreas Frohn από το Siegen στο γερμανικό κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας θα μπορούσε επίσης να γεμίσει μια βραδιά με ιστορίες όπως αυτή. «Δυστυχώς, κατέληξα με την πρώτη μου 911, μια Cabriolet 964, μαύρη με λευκά καθίσματα, σε ένα δέντρο», λέει γελώντας. «Στη συνέχεια επέστρεψα στην αντιπροσωπεία, νιώθοντας λίγο αμήχανα. «Κανένα πρόβλημα», είπε ο πωλητής. «Αλλά τι θα λέγατε για τη σχολή μας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;» Αυτό ήταν πριν από 29 χρόνια. Από τότε, ο Frohn και η σύζυγός του συμμετέχουν τακτικά στις εκδηλώσεις οδήγησης του Porsche Track Experience. «Πρέπει να είναι πάνω από 200 μέχρι τώρα», λέει ο Frohn, οφθαλμίατρος. «Για λόγους ασφαλείας στην αρχή. Μετά κυρίως για διασκέδαση». Συνεχίζει να μαθαίνει μέχρι σήμερα. «Πρέπει να εξοικειωθείτε με κάθε νέο μοντέλο της Porsche GT3 RS». Τα οχήματα, η πίστες, η ατμόσφαιρα. Μόλις συμμετάσχετε, συνήθως επιστρέφετε ξανά και ξανά. Ο Leonardo Fração, ο οποίος ταξίδεψε σε όλη τη διαδρομή από το Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας, για να βρεθεί εδώ, πετάει στην Ευρώπη τέσσερις φορές το χρόνο για να λάβει μέρος στις πολλές εκδηλώσεις της Porsche. «Είναι υπέροχο. Κάνεις τόσους πολλούς φίλους με το ίδιο πάθος από όλο τον κόσμο», λέει ο Βραζιλιάνος. «Και μετά υπάρχουν οι ίδιες οι αγωνιστικές εμπειρίες. Είναι ο τέλειος συνδυασμός. Έχω βελτιώσει τον χρόνο μου κατά τέσσερα δευτερόλεπτα μόνο από χθες».

Porsche

Όταν καθίσετε δίπλα στον εκπαιδευτή Phil Bastiaans και αφιερώσετε 20 λεπτά μαζί του και τους δύο εκπαιδευόμενούς του στην πίστα, δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να καταλάβετε σε τι αναφέρεται ο Leonardo Fração. Υπάρχουν τρία αυτοκίνητα Porsche 911 GT3 RS που κάνουν γύρους στην πίστα: ο Bastiaans οδηγεί στον ίδιο ρυθμό με τους δύο μαθητές του και παρακολουθεί κάθε τους κίνηση. Μερικές φορές παίρνει το προβάδισμα για να δώσει αυτός τον ρυθμό και να επιδείξει την αγωνιστική γραμμή – πριν επιστρέψει ξανά πίσω για να παρακολουθεί καλύτερα τους συμμετέχοντας. Παρέχει συνεχώς οδηγίες μέσω του ασύρματου, βοηθώντας τους να βελτιώσουν την απόδοσή τους σε πραγματικό χρόνο. Ενώ οδηγεί την GT3 RS του, όχι μόνο προσαρμόζει το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), αλλά αλλάζει επίσης τις ρυθμίσεις Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) για να βελτιώσει τη συμπεριφορά του τιμονιού στις στροφές. Πολύτιμες γνώσεις που μοιράζεται με τους μαθητές του. Με λίγα λόγια, ο Bastiaans έχει τον πλήρη έλεγχο.

 

Στη συνέχεια, οδηγεί την GT3 RS πίσω προς το pit lane, αλλά αυτό δεν είναι το τέλος της συνεδρίας. Στη συνέχεια, η ομάδα πηγαίνει κατευθείαν στην ανάλυση βίντεο, πάντα με στόχο να «κόψει» μερικά δευτερόλεπτα ακόμα την επόμενη φορά.

Τα τελευταία 50 χρόνια, η Porsche εκπαιδεύει παθιασμένους ερασιτέχνες οδηγούς ώστε να τους μετατρέψει με αυτόν τον τρόπο σε φιλόδοξους οδηγούς αγώνων. Μπορείτε να νιώσετε το πάθος για τη μάρκα παντού κάτω από τον ήλιο στη Γαλλική Ριβιέρα. Και το βράδυ, όλοι οι συμμετέχοντες συγκεντρώνονται για άλλη μια φορά. Με το Happy Birthday του Stevie Wonder να παίζει στα ηχεία, σερβίρεται μια τούρτα με ένα μεγάλο 50άρι στη μέση. Αυτή είναι μια ευκαιρία να γιορτάσουμε μαζί την ειδική επέτειο, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να αισθάνονται σαν να παίρνουν μέρος σε κάτι εξαιρετικό. Αυτό που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια θα συνεχιστεί στο μέλλον εδώ – με οχήματα και εμπειρίες που πολλοί άνθρωποι ονειρεύονται καθημερινά.

Όλες οι ειδήσεις

Ο κόσμος… ανάποδα: Η Ευρώπη είναι αυτή που πλέον «κλέβει» τεχνολογία από την Κίνα!

Tι είναι πιο γρήγορο μέσα στις πόλεις; Αυτοκίνητο, Μοτοσυκλέτα, e-Πατίνι ή Ποδήλατο; (Video)

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 με τους 100 ίππους και το φοβερό VFM

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο