Τα γκάζια στο νερό απαιτούν τρελές ιπποδυνάμεις, υψηλή τεχνολογία, σοφιστικέ σχεδίαση και πολύ χρήμα. Πολύ όμως!
Αν νομίζετε ότι τα αυτοκίνητα επιδόσεων είναι ακριβά, μάλλον δεν έχετε ρίξει μια ματιά στο κόσμο της ταχύτητας επί υγρού στοιχείου, όπου με το «καλημέρας σας», οι τιμές τριπλασιάζονται. Στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Πρόκειται για ένα πεδίο που αφορά λίγους, ικανούς να διαθέσουν τα απίστευτα ποσά χρημάτων που απαιτούνται για την απόκτηση έστω και κάτι στοιχειωδώς γρήγορου. Για το «πολύ γρήγορο», η όλη κατάσταση εκτοξεύεται στην στρατόσφαιρα!
Δεν είναι μόνο οι μηχανές συνδυαστικής ισχύος 1000+ ίππων που καταναλώνουν καύσιμο σαν καταβόθρες, είναι η σχεδίαση του σκάφους και ειδικά της γάστρας ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή υδροδυναμική συμπεριφορά, είναι η συντήρηση, ο ελλιμενισμός και όλα τα πανάκριβα περιφερειακά και ο εξοπλισμός.
Για τους περισσότερους από εμάς, τα σκάφη αυτά ανήκουν απλά στην κατηγορία «φάτε μάτια ψάρια», αλλά δεν παύουν να εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις και την τεχνολογία τους. Μιας και οι περισσότεροι πιθανόν να βρίσκεστε στην θάλασσα αυτές τις ημέρες, το σκηνικό προσφέρεται για ονειροπολήσεις ατενίζοντας τους ανοικτούς ορίζοντες…
Ορίστε λοιπόν τα γρηγορότερα σκάφη, που ΔΕΝ μπορούμε να αγοράσουμε:
(Oι ταχύτητες που αναγράφονται αφορούν τις μέγιστες δυνατές που μπορούν να επιτύχουν τα σκάφη αυτά σε ευνοϊκές συνθήκες, με τον βέλτιστο συνδυασμό μηχανών και ρυθμίσεων πλεύσης)
Goldfish 46 Bullet
Κατηγορία: RIB με «έξω» μηχανές
Μέγιστη ταχύτητα: 85 κόμβοι (157 χλμ./ώρα)
Τιμή: 1.090.000 €
RIB (Rigid Inflatable Boat) ονομάζονται τα σκάφη που φέρουν άκαμπτη γάστρα και φουσκωτό θάλαμο περιμετρικά αυτής. Τα σκάφη της νορβηγικής Goldfish Boats αποτελούν κορυφαίες κατασκευές ανοικτής θαλάσσης στη συγκεκριμένη κατηγορία και το μοντέλο 46 Bullet είναι το πιο γρήγορο της γκάμας. Με μια τριάδα V10 εξωλέμβιων της Mercury, που αποδίδουν 450 ίππους έκαστη, δηλαδή συνδυαστικά 1.350 (!) το σκάφος είναι ικανό να φτάσει του 85 κόμβους σε ήρεμη θάλασσα.
Η σχεδίαση του δεν αφορά όμως μόνο τα γκάζια, αφού συμπεριφέρεται άψογα και στον τουρισμό αποστάσεων, όπως επίσης και σε συνθήκες έντονου κυματισμού. Πέραν της επένδυσης ξύλου στο κατάστρωμα, η υπερκατασκευή στο κέντρο του σκάφους είναι κατασκευασμένη από carbon και μπορεί να φιλοξενήσει, έξι καθήμενους σε ειδικά, racing καθίσματα, που φέρουν ανάρτηση.
c‘est normal 52R Hybrid
Κατηγορία: RIB με «έσω» μηχανές
Μέγιστη ταχύτητα: 104,2 κόμβοι (193 χλμ./ώρα)
Τιμή: 3.000.000 €
Περίεργο όνομα για σκάφος καθότι μόνο «νορμάλ» δεν είναι! Το c’est normal 52R Hybrid κατέχει τον τίτλο του πιο γρήγορου RIB στον κόσμο, με την σημείωση ότι ανήκει στην υποκατηγορία των σκαφών με «έσω» μηχανές, δηλαδή οι κινητήρες βρίσκονται στο εσωτερικό του σκάφους και δεν είναι οι τυπικές εξωλέμβιες που γνωρίζουμε όλοι.
Μιλώντας για τις μηχανές το σκάφος εξοπλίζεται με δύο υβριδικές Mecury Racing V8 χωρητικότητας 9.0 λίτρων και απόδοσης 1.550 ίππων. Όχι συνδυαστικά, έκαστη! Δηλαδή μιλάμε για 3.100 άλογα αμολημένα στις θάλασσες. Η απόλυτη ισχύς βέβαια δεν λέει τίποτα από μόνη της και για σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στα RIB σκάφη, απαιτείται επίσης και state of the art σχεδίαση, καθότι τα σχεδόν 200 χλμ./ώρα στο νερό, δεν είναι πλάκα και το c’est normal 52R Hybrid, δεν φαίνεται να αστειεύεται σε κανέναν τομέα.
Outerlimits SV50
Κατηγορία: Monohull
Μέγιστη ταχύτητα: 156 κόμβοι (289 χλμ./ώρα)
Tιμή: 816.000 € (τιμή εκκίνησης…)
Το 2023, ένα SV50 με δύο έσω μηχανές των 2.000 ίππων (!) και καλύπτρα στην θέση των επιβατών, κατάφερε να πιάσει 156 κόμβους στη λίμνη Ozarks των ΗΠΑ, κατακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου monohull σκάφους παραγωγής. «Monohull» ονομάζονται τα σκάφη που φέρουν μονή γάστρα σχήματος «V» και σκελετό από fiberglass, χωρίς τον φουσκωτό θάλαμο των RIB.
Σε μια πιο απλή του έκδοση, με δύο Mercury Racing κινητήρες των 1.550 ίππων (πάντα μιλάμε για απόδοση μονάδας) το Outerlimits SV50, είναι ικανό για ταχύτητες 225 χλμ./ώρα, οπότε αργό δεν το λες σε καμία περίπτωση. Η συγκεκριμένη κατηγορία σκαφών πάντως, που έχει σχεδιαστεί με στόχο κυρίως τις επιδόσεις, απαιτεί έμπειρους χειριστές ικανούς να «δαμάσουν» τα επιθετικά και ακραία χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους στο νερό.
ΜΤΙ Pleasure 52
Κατηγορία: Καταμαράν
Μέγιστη ταχύτητα: 150+ κόμβοι (278+ χλμ./ώρα)
Tιμή: 1.815.000 €
H ΜΤΙ είναι μια εταιρεία που παράγει σκάφη γνωστά για τις αγωνιστικές τους δάφνες, ενώ σε ότι αφορά στις πολιτικές εκδόσεις η στοχοπροσύλωση είναι πάντα οι επιδόσεις αλλά και το luxury. To Pleasure 52 είναι ένα σκάφος που απευθύνεται στο ευρύ κοινό (ναι οk…) και όχι αποκλειστικά σε αγωνιζόμενους, τυγχάνει βέβαια να είναι και το πιο γρήγορο «πολιτικό» μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας.
Αν και δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη… βαρκούλα είναι ικανή για ταχύτητες άνω των 290 χλμ./ώρα, με την προϋπόθεση ότι έχουν τοποθετηθεί και οι κατάλληλοι κινητήρες φυσικά. Η «καταμαραν» κατηγορία σκαφών είναι αυτή που θέλει την γάστρα χωρισμένη σε δύο «πέδιλα» σε σχήμα W παραστατικά. Το Pleasure 52, κοστίζει τόσο γιατί πέραν του «γρήγορου» της όλης υπόθεσης είναι επίσης υπερπολυτελές και κατασκευασμένο σε πολλά σημεία «στο χέρι».
Cigarette 515
Κατηγορία: Μonohull
Μέγιστη ταχύτητα: 113 κόμβοι (209 χλμ./ώρα)
Tιμή: 2.000.000 €
Δεν είναι το πιο γρήγορο, συμπεριλαμβάνεται όμως στη λίστα λόγω του ότι αποτελεί το αρχετυπικό speed boat. H Cigarette ήταν η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε σκάφη αυτού του τύπου ευρέως και όπως όλα τα 4X4 είναι «τζιπ», έτσι και όλα τα speed boats είναι Cigarette. Καλά εδραιωμένη στην αγορά, η εταιρεία δεν μετέχει πια στη μάχη για το απόλυτο και το πιο γρήγορο αλλά «ραφινάρει» την ιδέα της προσφέροντας πλέον σκάφη με φιλική ως προς τον χειριστή συμπεριφορά.
Παραμένουν βέβαια απίστευτα γρήγορα και οι 200άρες στο νερό αποτελούν την απόδειξη για αυτό. Το 515 μοντέλο εξοπλίζεται με δύο Mercury Racing μηχανές σε εκδόσεις 1.550 ή 1.350 ίππων αν θέλετε κάτι πιο οικονομικό. Όχι ότι θα γλυτώσετε και πολλά πάντως, καθότι η κατασκευή με «σάντουιτς» carbon στρώσεων σε θάλαμο κενού δεν είναι μια φθηνή κατασκευαστική διαδικασία.
Mystic C4000
Κατηγορία: Καταμαράν με εξωλέμβιες
Μέγιστη ταχύτητα: 108 κόμβοι (200 χλμ./ώρα)
Tιμή: 635.000 €
H Mystic έχει ως κύριο αντικείμενο την κατασκευή αγωνιστικών και custom σκαφών και ναι, καλά μαντέψατε, μιλάμε για απλησίαστα σκάφη ακόμα και για αυτούς που τον «έχουν τον παρά». Ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει μια γκάμα μοντέλων ευρείας παραγωγής για την… πλέμπα, προκειμένου να εντάξει στο πελατολόγιο της και τους απλά πλούσιους, πέραν των εξωφρενικά πλούσιων.
Το C4000 βασίζεται σε ένα αγωνιστικό σκάφος της Mystic και φέρει δύο εξωλέμβιες μηχανές της Μercury (μονοπώλειο το έχει κάνει η Mercury…), με 450 ίππους έκαστη. Κάτι πολύ καλό θα έχει κάνει μάλλον στη σχεδίαση της καταμαράν τύπου γάστρας η εταιρεία, καθότι παρά τους μόλις… 900 ίππους, το σκάφος είναι ικανό για ταχύτητες που το καθιστούν το πιο γρήγορο στην κατηγορία του.
Midnight Express 43 Open
Κατηγορία: Μonohull ανοικτού τύπου με κεντρική κονσόλα
Μέγιστη ταχύτητα: 78 κόμβοι (144 χλμ./ώρα)
Tιμή: 900.000 €
«Μόνο» 78 κόμβοι και 900 χιλιάρικα; Δεν φαίνεται σαν value for money επιλογή αλλά μάλλον κάτι καταλαβαίνουμε λάθος από αυτή την επιφανειακή και βασισμένη σε «ξερά» στοιχεία ανάγνωση. Η συγκεκριμένη κατηγορία σκαφών είναι πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια και γνωρίζει άνθηση, με τους περισσότερους κατασκευαστές να έχουν εντάξει μοντέλα αυτού του τύπου στη γκάμα τους.
Το συγκεκριμένο λοιπόν, είναι το γρηγορότερο εξ αυτών, φέροντας 5 εξωλέμβιες V10 450 ίππων, δηλαδή πέραν των 2.250 ίππων, που πλέον δεν θα πρέπει να μας κάνουν μεγάλη εντύπωση, έχεις και 50 πιστόνια να παλινδρομούν στο πίσω μέρος τους σκάφους. Αυτό, ναι, είναι εντυπωσιακό.
Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι σε «χαλαρή βόλτα», το σκάφος μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 20 επιβάτες, ωστόσο αν έχει κανείς σκοπό να το τρέξει, ο αριθμός αυτός μειώνεται στους εννιά. Εκτός λοιπόν από την δυνατότητα να επιτελέσει το ρόλο του ΚΤΕΛ θαλάσσης, σίγουρα κάτι άλλο ξεχωριστό παίζει με το Midnight Express 43 Open, μιας και η αστυνομία του Μαϊάμι έχει εντάξει μερικά στο δυναμικό της, ενώ συνολικά έχουν πωληθεί περισσότερες από 100 μονάδες σε ιδιώτες.
Όλες οι ειδήσεις
Τα ‘δα όλα! Πώς να ρυθμίσεις σωστά τους καθρέπτες στο αυτοκίνητο
RECARO: Φόρος τιμής στην εταιρεία που μας έμαθε πως καθόμαστε σωστά στο αυτοκίνητο