Παρά τη σύγχρονη «τρέλα» για τα SUV, η Maserati δεν ξεχνά τις ρίζες της. Δείτε φωτογραφίες από μερικά από τα πιο σημαντικά μοντέλα της ιταλικής μάρκας.
Παρά την αυξανόμενη προσφορά SUV, που αντιπροσωπεύεται πλέον από την πρόσφατη Grecale και τη μεγαλύτερη Levante, η Maserati δεν ξεχνά το παρελθόν. Η ιταλική μάρκα στην πραγματικότητα επαναλανσάρει τη γκάμα των σπορ αυτοκινήτων της, με την MC20 και τη νέα γενιά της GranTurismo.
Εξάλλου, η παραγωγή μοντέλων δρόμου από την Maserati ξεκίνησε το 1947 με ένα GT, την A6 1500 και συνέχισε με υπέροχα σπορ αυτοκίνητα, συχνά ένα επιτυχημένο μείγμα κομψότητας και υψηλών επιδόσεων. Θα τα βρείτε σε αυτή την υπέροχη συλλογή εικόνων, με κάποια από τα πιο διάσημα κουπέ της «τρίαινας», συμπεριλαμβανομένων εκλεπτυσμένων grand tourers και μοντέλων πιο κοντά στην έννοια των supercars.
Maserati A6 1500 GranTurismo
Έχοντας παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1947, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της ιταλικής μάρκας. Συνολικά παρήχθησαν 61 παραδείγματα, με σωληνωτό πλαίσιο και εξακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων.
Maserati 3500 GT
Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής από την Maserati, με 937 παραδείγματα, κατασκευασμένο από αλουμίνιο με σωληνωτό σασί και Touring αμάξωμα, έφτασε στην αγορά το 1957 και διέθετε κινητήρα I6 3,5 λίτρων με απόδοση 220 ίππων.
Maserati 5000 GT
Με την παραγωγή να ξεκινά το 1959, η 5000 GT βασίστηκε στο πλαίσιο της 3500 GT, αλλά με V8 κινητήρα 4,9 λίτρων βασισμένο στον κινητήρα της 450S, η οποία θριάμβευσε στις 12 Ώρες του Sebring το 1957.
Maserati 3500 GTI Coupe S
Το μοντέλο του 1962 ήταν επίσης βασισμένο στην 450S, με το “S” να αποδίδει φόρο τιμής στην πίστα της Sebring. Στην ουσία ήταν μια πιο σπορ εκδοχή της 3500 GT και η Maserati παρήγαγε συνολικά 351 μονάδες.
Maserati Mistral
Πρόκειται για άλλο ένα μοντέλο της Maserati που προέρχεται από το Sebring, με μια αρκετά πιο μοντέρνα εμφάνιση χάρη στο αμάξωμα που σχεδιάστηκε από τον Pietro Frua. Κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδόσεις με κινητήρες 3.5, 3.7 και 4.0 λίτρων.
Maserati Mexico
Όπως και η 5000 GT, διέθετε έναν V8 κινητήρα που προερχόταν από την 450S. Το πρωτότυπου του 1965 βασίστηκε σε μια 5000 GT που ανήκε στον πρώην πρωθυπουργό του Μεξικού, Adolfo Lopez Mateos, εξ ου και το όνομά της.
Maserati Ghibli
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1966 και η παραγωγή της ξεκίνησε το 1967. Το υπέροχο Gran Tourer σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro και η Maserati κατασκεύασε συνολικά 1.204 μονάδες.
Maserati Indy
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1969 και αποτελούσε ένα φόρο τιμής στις νίκες της «τρίαινας» στο Indianapolis 500 το 1939 και 1940.
Maserati Bora
Αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1971 και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε ενώ η Maserati ήταν υπό τον έλεγχο της Citroen. Έφερε την υπογραφή του Giorgetto Giugiaro και διέθετε έναν V8 κινητήρα με κυβισμό 4,7 και αργότερα 4,9 λίτρων.
Maserati Khamsin
Το τελευταίο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του Giulio Alfieri ως επικεφαλής σχεδιασμού της ιταλικής μάρκας. Διέθετε, μεταξύ άλλων, υδραυλικό τιμόνι, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας της Citroen.
Maserati Merak
Παρουσιάστηκε το 1972 και διέθετε έναν V6 κινητήρα 3,0 λίτρων με απόδοση 190 ίππων και είναι ακόμα μια δημιουργία του Giorgetto Giugiaro. Ωστόσο, οι 190 γρήγορα έγιναν 220 στην Merak SS της φωτογραφίας.
Maserati Biturbo
Ένα θεμελιώδες μοντέλο για την ιταλική μάρκα, εξοπλισμένο με ένα νέο V6 κινητήρα 2,0 λίτρων και 180 ίππων και δύο turbo. Το τελευταίο χαρακτηριστικό ήταν μια καινοτομία για την εποχή, όπως άλλωστε και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Παρουσιάστηκε το 1981, με την ισχυρότερη έκδοση S των 205 ίππων να ακολουθεί 2 χρόνια αργότερα, ενώ συνολικά κυκλοφόρησαν 11.919 μονάδες.
Maserati 228
Έφτασε στην αγορά το 1987 με στόχο να ανταγωνιστεί τα γερμανικά πολυτελή κουπέ. Ο κινητήρας εξακολουθούσε να είναι ο twin-turbo V6 με 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο, με τον κυβισμό να ανεβαίνει στα 2,8 λίτρα.
Maserati Karif
Κυκλοφορώντας στην αγορά το 1988, διέθετε τον ίδιο κινητήρα 2,8 λίτρων με την 228, αλλά με το πλαίσιο της Biturbo Spyder, από την οποία δανείστηκε και τα ενισχυμένα μαρσπιέ, για μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.
Maserati Shamal
Αναπτύχθηκε επίσης στο πλαίσιο της Biturbo Spyder, με έναν νέο biturbo V6 κινητήρα 3,2 λίτρων με απόδοση 326 ίππων. Η μοναδική της σχεδίαση με τους χαρακτηριστικούς θόλους των πίσω τροχών οφείλεται στο μολύβι του Marcello Gandini.
Maserati 3200 GT
Παρουσιάστηκε το 1998 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και αποτέλεσε την επανακίνηση της ιταλικής μάρκας, αντλώντας έμπνευση από τα grand tourers του παρελθόντος. Ο V8 κινητήρας ήταν εξέλιξη του αντίστοιχου της Shamal και συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ή ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων.
Maserati Coupe
Η εξέλιξη της 3200 GT που ενσωμάτωσε τα διάφορα χαρακτηριστικά που είχε ήδη παρουσιάσει η ανοιχτή έκδοσή του, Spyder. Κάτω από το καπό ήταν ένας V8 κινητήρας 390 ίππων και συνολικά παρήχθησαν 5.404 Coupe και 2.640 εκδόσεις GranSports.
Maserati GranTurismo
Ένα πραγματικά υπέροχο κουπέ που ήταν και ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Maserati, με συνολικά 28.805 μονάδες να παράγονται μεταξύ 2007 και 2020. Διατεθήκαν με V8 κινητήρες 4,2 και 4,7 λίτρων που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τη Ferrari, με την μέγιστη ισχύ των 460 ίππων.
Maserati MC20
Το μοντέλο του 2020 με το οποίο η Maserati επέλεξε να τοποθετήσει τον κινητήρα στο κέντρο, για πρώτη φορά μετά τη Merak. Ο V6 κινητήρας Nettuno 3,0 λίτρων με απόδοση 630 ίππων είχε ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή αναλογία ιπποδύναμης/βάρους των μόλις 2,33 κιλών ανά ίππο.
Maserati GranTurismo
Η νέα γενιά της GranTurismo κυκλοφόρησε στην αγορά το 2023 με ένα ανανεωμένο στυλ, τετρακίνηση και ροπή που μπορεί να σταλθεί ολοκληρωτικά στον πίσω άξονα. Το νέο GT διαθέτει επίσης V6 κινητήρα Nettuno, ενώ υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Folgore, με 3 ηλεκτροκινητήρες και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα.