STYLE

Porsche 917: Πενήντα χρόνια από την αρχή της περιπέτειας

porsche-917-peninta-chronia-apo-tin-archi-tis-peripeteias-757607

Η Porsche γιορτάζει τη συμπλήρωση των πενήντα ετών από την πρώτη φορά που η Porsche 917 ταξίδεψε σε δημόσιους δρόμους

Στις 28 Απριλίου 1975, ένα one-off αγωνιστικό αυτοκίνητο Porsche 917 βγήκε από το κέντρο ανάπτυξης της Weissach. Δεν κατευθυνόταν προς κάποια πίστα – όπως κάθε 917 στο παρελθόν – αλλά αντίθετα, και για πρώτη φορά, βγήκε σε δημόσιους δρόμους. Ήταν μια τολμηρή περιπέτεια, βασισμένη στο πάθος ενός ιδιώτη και τη δέσμευση μιας μικρής ομάδας εντός της Porsche να εκπληρώσει τις επιθυμίες των πελατών, όσο εξωφρενικό κι αν ήταν το αίτημα.

Αυτή η πρώτη εξερευνητική διαδρομή δεν τελείωσε μετά από μια γρήγορη βόλτα στους τοπικούς δρόμους, αλλά όταν το αυτοκίνητο έφτασε στο Παρίσι – αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα αργότερα. Ήταν ένα κατόρθωμα που θα ενέπνεε πολλές ακόμη περιπέτειες στις δεκαετίες που θα ακολουθούσαν.

Το αυτοκίνητο – Porsche 917 με αριθμό πλαισίου 30 – το οποίο αρχικά συμμετείχε σε αγώνες, επωφελήθηκε από μια σειρά από αλλαγών που είχε ως αποτέλεσμα να κυριαρχήσει στους αγώνες αντοχής στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ορισμένες από τις βελτιώσεις επιβάλλονταν από τους κανονισμούς της εποχής, ενώ άλλες κατόπιν αιτήματος του ιδιοκτήτη – ενός Ιταλού επιχειρηματία και κληρονόμου της Martini, Gregorio Rossi di Montelera – γνωστού πιο απλά ως «Κόμης Rossi», ενός διάσημου λάτρη της Porsche.

Φινιρισμένο σε χρώμα Martini Silver, το αυτοκίνητο διέθετε ένα σετ στοιχειωδών σιγαστήρων εξάτμισης, πρόσθετους καθρέφτες, φλας, ακόμη και κόρνα, ενώ έφερε επίσης και την υποχρεωτική ρεζέρβα.

 

Στο εσωτερικό υπήρχαν μικρές παραχωρήσεις για χάριν της άνεσης – τα δύο καθίσματα (απαραίτητη προϋπόθεση για τους αγώνες αντοχής αυτής της περιόδου) ανακατασκευάστηκαν με καφέ δέρμα (παραγγελία από την Hermes) με συνοδευτικές σουέτ επενδύσεις στην οροφή, τις πόρτες και το ταμπλό.

Ο λεβιές ταχυτήτων διατήρησε το ίδιο ξύλινο φινίρισμα με τα αγωνιστικά μοντέλα και μάλιστα διατήρησε το ίδιο κλειδί. Το αυτοκίνητο αρχικά είχε πινακίδες κυκλοφορίας της Αλαμπάμα που είχε αποκτήσει ο Κόμης Ρόσι. Σήμερα, ο ενθουσιώδης νυν ιδιοκτήτης του εξακολουθεί να απολαμβάνει το αυτοκίνητο στους δρόμους της νότιας Γαλλίας, όπου βρίσκεται – πλέον έχει ταξινομηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και έχει υποβληθεί πρόσφατα εργασίες αποκατάστασης (αν και έχει διατηρήσει το αρχικό χρώμα και το εσωτερικό του) για να προετοιμαστεί για τον επόμενο μισό αιώνα έκπληξης των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

Είναι σημαντικό το ότι, καθώς ο απόγονός της απολαμβάνει επιτυχία στις πίστες σήμερα, το πνεύμα και η επιθυμία μέσα στην Porsche που επέτρεψαν τη δημιουργία μιας 917 για τον δρόμο πριν από τόσο καιρό παραμένουν έντονα πέντε δεκαετίες αργότερα – συνεχίζοντας να εγείρει το ερώτημα: τι θα γινόταν αν;

Πηγή/ Φωτογραφίες: Porsche Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Έρχεται το πρώτο υβριδικό KGM, αποτέλεσμα μιας πολλά υποσχόμενης συνεργασίας

Δοκιμή Audi A5 TDI: Αυτό που αντικαθιστά, όχι ένα αλλά τρία μοντέλα!

Δοκιμή OMODA 5 EV: Απρόσμενα ολοκληρωμένη επιλογή

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο